AndroidHealthClinic

Weer begonnen met een light training

DutchPlayer

Novice
Waardering
0
Beste mensen,

Na wat RSI problemen en nog een beetje rug klachten ben ik weer langzaam aan het fitnessen\trainen. Nu zo een maandje bezig met om de dag wat oefeningen te doen.

Doel is vet verbranden en kwa kracht aan sterken.

Schematje wat ik tot nu toe aan hou:

- Cardio doe ik op de Crosstrainer a 20min of iets langer;

- Incline bench press 4x8
- Military press 3x6
- bend over barbell row 3x6

Stelt niet zoveel voor maar is een begin wat ik natuurlijk wil uitbreiden. Het gaat mij voornamelijk nu om vet te verbranden en weer in beweging zijn.

Kwa voeding probeer ik dus niet uber veel te eten, dat schema ziet er als volgt uit,

- In de ochtend Koffie en iets van fruit kwa ontbijt, tot 12uur;
- Lunch 4 plakjes brood met beleg en later in de middag nog iets van muslie met kwark, tot 17:30;
- Avond eten, normale maaltijd aardappels of rijst met groenten en vlees;
- In de avond probeer ik niets te eten, indien wel honger eet ik brood met wat beleg.

Verder drink ik de dag door water, afwisselend met een fruit sapje of een vifit.

Nu wil ik eigenlijk elke dag cardio doen, is dat aan te raden? Je leest zoveel verschillende verhalen over elke dag sporten...

Ik zelf had het idee om boven genoemde elke dag te doen een maand lang en dan zien wat het resultaat is, beetje bootcamp achtig maar dan een light version:D

Maar je leest dan weer je lichaam moet herstellen en dat het niet aan te raden is, hoe doen die film sterren dat dan? Dat ze binnen no time ript eruit zien:cool:

Verder wil ik mn training uitbreiden met squaten, dealiften ofwel wat full body oefeningen, mensen nog tips?

En ik lees savonds trainen minder goed zou zijn, broodje aap? Ik heb overdag geen tijd hoor:)

Laatst bewerkt:
Als je vet wilt verbranden, zal ik zeker cardio doen. Dan is er nog de vraag wat voor cardio, ik raad dan meestal rennen of roeien aan. Roeien train je toch ook flink wat spieren mee en kan je zo zwaar maken als je wilt, en rennen/joggen is natuurlijk een algemeen begrip. Succes!

Over de tijd, als je overdag niet kan, moet het 's avonds. Beter 's avonds dan niet hé. Zelf denk ik dat het bull-shit is, maar dat kan ik je niet garanderen (zit natuurlijk wel iets in van dan je 's avonds moe bent. anderzijds kan je na het sporten beter slapen --> rust je beter/fijner, wat weer het herstel van spieren bevorderd (als je een slechte slaper zou zijn ;))

Veel succes, push je lichaam niet helemaal tot het einde, omdat je pas bezig bent!

Zou zeggen ga je eens even lekker inlezen.
Je voeding is ruk en je training erg aan de korte kant, en wel erg beperkt qua spiergroepen.

• Topic Starter Topic Starter
Bedankt voor de reakties, net weer even getraint en wat oefeningen toegevoegd,

- Death lift 3x6, rug
- Squat 3x6, benen
- Barbell curls 3x8, biceps
- Barbell Shrug 3x6, trapezius

Dit tezamen met de workout in mn eerste post. Jullie zullen wel denk dude waarom doe je zoveel boven lichaam oefeningen das vanwege mn RSI achtige klachten. Last van schouders en tussen de schouders, fysio roept blijven bewegen.

Mn eten kan zekers beter, maar ik zit met het feit dat ik in mn dagelijks leven een IT zitzak ben, denk voor 80 a 90 % van de dag aan een bureau zit en niet zoveel vebrand naar mijn idee. Dus ben een beetje voorzichtig met het meer gaan eten ivm dat er nog wat vet van mn lichaam af moet:D

Ik denk dat er wat meer eiwit achtige produkten in mn voeding moeten komen waar ik zeker op ga letten.

Lezen over trainen en BB doe ik dagelijks maar moet wel erbij zeggen dat je best wel veel verschillende dingen leest en niet van ey dit is de manier die goed werkt zeg maar.

Waarom vraag je je fysio niet voor advies? Ik denk dat je bij dit soort serieuze problemen als RSI gehad te hebben, je beter niet op een forum kan rekenen (wel lezen zeker, maar niet dr 100% alles vanaf halen) of ga even met een trainer rond te tafel zitten, hoeft helemaal niet zo duur te zijn.

Nou van mn Fysio kreeg ik een aantal A4tjes mee met oefeningen en het advies vooral blijven bewegen/sporten...Die oefeningen rek en strek oefeningen tja ik vond dat het geen resultaat bood maar met de fitness merk je wel degelijk verschil.

Daarom heb ik ook echt oefeningen bij elkaar gezocht die de rug spieren en schouder spieren aan spreken.

Verder mn voeding wat uitgebreid met brood in de ochtend, en wat meer gezonde tussen doortjes en meer focus op eiwit produkten.

Om de dag sporten ik hou het erin, soms wel wat moeilijk/ kwa lui en moeheid:o

- Cardio doe ik op de Crosstrainer a 22min of iets langer;
- Incline bench press 4x8, borst/schouders
- Military press 3x6, schouders
- bend over barbell row 3x8, schouder/rug
- Death lift 3x6, rug
- Squat 3x8, benen
- Dumbbell curls 3x8, biceps

Daar wil ik dan nog iets van buikspier oefeningen aan toe gaan voegen en wat tricep dip oefeningen die mij nu ook enige sinds haal baar worden heb ik gemerkt:D

Und plaatselijk vet verbranden is toch een broodje aap? Dus bijv om als een idioot buikspier oefeningen te gaan doen om een plattere buik te krijgen?

Nou van mn Fysio kreeg ik een aantal A4tjes mee met oefeningen en het advies vooral blijven bewegen/sporten...Die oefeningen rek en strek oefeningen tja ik vond dat het geen resultaat bood maar met de fitness merk je wel degelijk verschil.

Daarom heb ik ook echt oefeningen bij elkaar gezocht die de rug spieren en schouder spieren aan spreken.

Verder mn voeding wat uitgebreid met brood in de ochtend, en wat meer gezonde tussen doortjes en meer focus op eiwit produkten.

Om de dag sporten ik hou het erin, soms wel wat moeilijk/ kwa lui en moeheid:o

- Incline bench press 4x8, borst/schouders
- Military press 3x6, schouders
- bend over barbell row 3x8, schouder/rug
- Death lift 3x6, rug
- Squat 3x8, benen
- Dumbbell curls 3x8, biceps

Daar wil ik dan nog iets van buikspier oefeningen aan toe gaan voegen en wat tricep dip oefeningen die mij nu ook enige sinds haal baar worden heb ik gemerkt:D

Und plaatselijk vet verbranden is toch een broodje aap? Dus bijv om als een idioot buikspier oefeningen te gaan doen om een plattere buik te krijgen?

Klopt. Heeft puur te maken met je gehele lichaamsbouw en vetpercentage.
Ik heb ervaren dat Deadliften, squatten, Rows mijn core genoeg aanspreken om buikspieroefeningen achterwege te kunnen laten.
Af en toe doe ik wel wat core oefeningen op rustdagen, maar is eigenlijk overbodig

Thanks voor je reply, duidelijk antwoord! Het vet moet dus dmv training overal op het lichaam afnemen.

Net even maar op de weegschaal gaan staan en zit nu op de 92.6 kilo. Zo eind maart woog ik zo een 96.6 kilo en ben toen op mn eten weer gaan letten. En sinds eind april/ begin mei ben ik dus om de dag gaan sporten dmv bovenstaand schema.

Redelijk resultaat voor 1,5 maand dacht ik zo, bf zit op 27,7% volgens mn weegschaal en ik ben 1.86 lang. Nog een lange weg te gaan maar dit soort resultaten houden de moed erin.

Triceps ook zeer opvallend gegroeid, wel grappig om te zien vind ik. Soms heb ik wel moeite om te gaan sporten, maar dan hou ik maar wat role models achter in mn hoofd:-)

Eten blijft ook soms moeilijk, helemaal als je al die lekkere dingen ziet, lekkere ijsjes met het warme weer zit er helaas niet in... Ik zeg ook altijd mensen die eten kunnen wat ze willen en komen niks aan, wat een geluk heb jij zeg!

Net meer dan een jaar later, daar ben ik weer

Die rug problemen waren toch wel serieuzer dan ik dacht, in july 2012 kon ik nog smorgen amper mn bed uit komen /lopen. Wat een hell was dat zeg, dat wens je niemand toe, kon me niet meer normaal omdraaien in bed...

Maar het gaat weer de goeie kant op kan me normaal bewegen, voel het nog soms lichtjes links in mn onder rug maar de fysio zegt gewoon blijven sporten dus dat hebben we ook gedaan op een wat lichter niveau.

Zit nu op de 86KG en 20% Bodyfat, en we gaan voor de 10% BF das een beetje mijn doel.

Eet nu ook netjes kleine dingen om de 2 uur, Training scherma iets aangepast,

- Incline bench press 6x6, borst/schouders
- bend over barbell row 6x6, schouder/rug
- Squat 6x15, benen
- EZ Bar curls 6x6, biceps
- Up Right Row 6x6
- Crunshes 30x
- Crunshes naar links en naar rechts 30x per kant
- Core oefeningen als "Superman" "Bruggetje"

Ohwja en ik fiets nog dagelijks, tis niet veel 12km op een dag maar toch iets.

Verder wil ik nog wat uitbreiden met wat compound oefeningen, bovenstaand doe ik om de dag en op de rust dag doe ik mijn Runtastic Push up training en probeer ik het voor elkaar te krijgen dat ik ook wat pullups kan

Ik vind nog steeds lastig sets en herhalingen te bepalen en wanneer je meer KG op de stang gooid...Wanneer moet je van die voedings suplementen gebruiken, hoorde laatst de broer van mn vriendin over creatine. Ik moet me der nog in verdiepen eerlijk gezegd.

Maar is wel cool dat je na wat trainings maandjes toch voelt dat je sterker word. Kon in het begin amper 1 a push ups

Terug
Naar boven