AndroidHealthClinic

Weer een beginner

SG13

Novice
Waardering
0
Lengte
1m76
Massa
72kg
Hallo,
Ik ben Simon, 18 en student. Ik ben 1.76m en weeg 73kg. Ik ben sinds enkele maanden bezig met fitness. Op het begin deed ik vooral om mijn conditie wat op pijl te houden aangezien ik door mijn studies geen tijd meer had om te basketballen, een sport die ik deed sinds ik een jaar of 12 was. Ik deed dus vooral cardio, maar ook wat powertraining. Maar naarmate ik meer powertraining ging doen, raakte ik er meer en meer in geïnteresseerd. Ik vind het eigenlijk een aangename sport, en wie wil er nu niet athletisch uit zien?
Maar, net zoals bij elke beginner, gaat het niet zoals je dat hoopt. Ik heb ondertussen wel door dat er heel wat meer bij komt kijken dan gewoon af en toe eens naar een fitnesscentrum gaan. Ik probeer me eraan te houden om 2 keer per week te gaan fitnessen. Als ik geen vakantie heb, het grootste deel van het jaar dus eigenlijk, lukt dat moeilijk. Maar ik probeer het, en mits wat moeite lukt dat voor de kleine meerderheid van de weken. Daarbij heb ik enkele vragen:
- Ik doe niet aan shakes. Niet dat ik er uit principe iets tegen heb, maar ik probeer zo veel mogelijk eiwitten uit mijn voeding te halen. Een vraag daarbij is: Wanneer precies moet ik eiwitrijk eten? Ik eet wat de pot thuis schaft, maar meestal is dat 'gewoon' aardappelen, met vlees en groenten. Maar ik kan zelf wel kiezen welk ontbijt ik eet, welke tussendoortjes, wat ik tussen mijn boterham leg, etc.