AndroidHealthClinic

Weer een beginner

Waarom is dat nu allemaal nodig? Ik snap het echt niet meer. Ik heb al die stickies heus wel doorgenomen, is het nu zo erg dat ik hier nu nog enkele vragen stel? Ik wil zeker van m'n stuk zijn voor ik eraan begin... Jullie doen deze hobby toch allemaal erg graag, dan kan je het toch echt niet zo erg vinden om beginners te helpen, ookal zijn hun vragen in jullie ogen dom en voor de hand liggend? Jij weet toch helemaal niet of ik lui ben? En nog minder dat ik een kneus ben...

Als je de basis zelf hebt begrepen, en je leest dit een aantal keer, zal jij net zo gaan reageren als degene die dit nu bij jou deed. Gl met je doelen, en zeg tegen je ouders: betaal mij elke dag avondeten voor kip met rijst en groenten. Klaar.

@ Germeys
Ten eerste: Inderdaad, met dumbbells van 5kg ga ik nergens raken. Ik heb ook nergens gezegd dat ik niet ingeschreven ben in een fitnesscentrum. Ik ben dat wel degelijk, maar door m'n studies heb ik enkel de tijd om woensdagaovond en zondagochtend te gaan trainen. Daar is gewoon niets aan te doen, ik heb elke dag van 8u30 tot 18u (letterlijk!) les, waarna ik altijd nog wat moet studeren. Daarbuiten heb ik nog vrienden etc, dus veel blijft er niet over, bijhalve woensdagavond en zondagmorgen. Dan ga ik dus fitnessen. Daarom was ik erg geïnteresseerd in het kopen van een barbell en wat zwaardere dumbbells, zodat ik op vrijdag voor ik naar m'n vriendin ga hier nog een dik uurtje kan trainen. Ik heb ergens een bankje voor niets gevonden, en ik sta op het punt een barbell en een set dumbbells te bestellen. Maar daarbij vroeg ik mij af of een barbell van 140cm lang genoeg is? Ik heb schrik dat dat niet lang genoeg is voor oefeningen zoals bench press en military press.

Ten tweede: Voedingsschema is ondertussen opgesteld, ik heb berekend hoeveel kcal per dagik heb in rust en er 300 bij opgeteld. Dat krijg ik nu binnen, voornamelijk door boterhammen met beleg, melk yoghurt, pinda, mueslirepen, en 's avonds wat er op mijn bord komt. Dat ga ik even proberen, nadien kan ik er eventueel nog 100 kcal per dag bij doen, maar ik ga nu een maand kijken hoe dit werkt.

Ten derde: Heel erg bedankt voor de hulp alvast!

@peppie01: Ik heb nergens gezegd dat ik er geen tijd wou investeren. Ik dacht gewoon dat het opstellen van een voedingsschema minder simpel was. Ik weet best dat het niet vanzelf komt.

Dat uurtje dat je thuis zou fitnesse, kan je beter in de sportschool vertoeven.

en als last but not least:

Bodybuilding isn't a hobby, its a way of life.

Terug
Naar boven