XXL Nutrition

Weer een reden om geen cola te drinken

Lees jij niet ofzo?

Het werd getest op ratten..
En als je dezelfde dosis wilt. Binnenkrijgen moet je een paar duizend blikjes per dag drinken..

• Topic Starter Topic Starter
Lees jij niet ofzo?

Het werd getest op ratten..
En als je dezelfde dosis wilt. Binnenkrijgen moet je een paar duizend blikjes per dag drinken..
Ik lees wel maar het feit dat het er al inzit zit mij al niet lekker maar drink het dan gerust goos :)

Btw denk niet dat ze het recept voor niets aan ( moeten ) passen ;)

Zelfde als bij aspartaam, mensen horen nog maar het woordje kanker en gelijk heel het product is slecht en zwaar kankerverwekkend. Dan hoef je ook niet meer buiten te komen of überhaupt wat te eten want bijna alles kan kanker veroorzaken aan bepaalde dosis. Cola is vooral slecht omdat het geen enkele nuttige stof bevat*, erg zuur is, en vol met suiker zit.

*tenzij je cafeïne kan gebruiken.

Dan heb ik gelijk een vraagje over andere frisdranken (ik drink eigenlijk nooit frisdrank meer): Ik zie bijvoorbeeld op rivella staan dat er nauwelijks koolhydraten of kcal in zitten. En in light producten volgens mij ook redelijk vaak erg laag in de kcal en koolhydraten. Wat maakt deze producten dan alsnog heel slecht? Ik wou het eigenlijk eerst zelf even opzoeken, maar aangezien er hier toch over gepraat wordt!

Dan heb ik gelijk een vraagje over andere frisdranken (ik drink eigenlijk nooit frisdrank meer): Ik zie bijvoorbeeld op rivella staan dat er nauwelijks koolhydraten of kcal in zitten. En in light producten volgens mij ook redelijk vaak erg laag in de kcal en koolhydraten. Wat maakt deze producten dan alsnog heel slecht? Ik wou het eigenlijk eerst zelf even opzoeken, maar aangezien er hier toch over gepraat wordt!
Als ze zuur zijn dan kunnen ze je tandglazuur alsnog aantasten. Ook zouden ze de eetlust juist stimuleren in dieet, waardoor je tussendoor meer trek krijgt en meer gaat eten. En dan misschien nog toegevoegde stoffen zoals zoetstoffen, kleurstoffen, al denk ik niet dat dat een probleem is. Gewoon zuiver water is toch altijd beter, zuivert het lichaam meer.

Sinds er geen cocaïne meer in de cola zit was het toch al een stuk minder interessant.

Als ze zuur zijn dan kunnen ze je tandglazuur alsnog aantasten. Ook zouden ze de eetlust juist stimuleren in dieet, waardoor je tussendoor meer trek krijgt en meer gaat eten. En dan misschien nog toegevoegde stoffen zoals zoetstoffen, kleurstoffen, al denk ik niet dat dat een probleem is. Gewoon zuiver water is toch altijd beter, zuivert het lichaam meer.

oke dankje:). Af en toe een glas rivella of zoiets zou dus niet echt heel veel kwaad kunnen.

Nee, het was coca cola.

Tot en met 1929 was cocaine een vast bestanddeel van Coca Cola. De Coca in Coca Cola staat voor de cocabladeren die (nog steeds) deel uitmaken van de ingredienten die in de frisdrank zitten. Pas na 1929 was Coca Cola technisch in staat om alle sporen van cocaine uit de cocabladeren te verwijderen.

Ik lees wel maar het feit dat het er al inzit zit mij al niet lekker maar drink het dan gerust goos :)

Btw denk niet dat ze het recept voor niets aan ( moeten ) passen ;)

Ze hoeven het recept niet aan te passen. Ze moeten alleen een verplichte waarschuwing plaatsen, waardoor ze verwachten dat de verkoop zal dalen.

Ik had een keer gelezen + op tv gezien dat ligth producten slechter voor je zijn dan suiker. en dan niet wegens aspartaan -> kanker maar omdat die E stoffen je stofwisseling zouden veranderen en daardoor nog meer aan kwam dan gewone suiker. heb helaas geen bron maar als je zelf erg geintresseerd ben kan je mss ffe googlen

oke dankje:). Af en toe een glas rivella of zoiets zou dus niet echt heel veel kwaad kunnen.

Ik ken mensen die zich wel eens druk maken over dergelijke dingen.. als je ziet dat sommige van die mensen te dik zijn, roken en meer dan regelmatig alcohol drinken dan heb ik het idee dat ze hoofd- niet van bijzaken kunnen onderscheiden.

net als dat gedoe over de zuurgraad.. ja cola is zuur, maar zolang je het niet gebruikt als mondwater en je je tanden er niet in bewaart is er niet zo heel veel aan de hand. Nee, dan chips of een koekje.. het feit dat dat spul tussen je tanden blijft plakken is een veel grotere bedreiging van je tanden.

Omaajgod, weer zo een k*ttopic dat gaat ontaarden in anti-aspartaam-aluminiumhoedjes-ridders-gezeik. Wat een hypocriet gedoe van mensen. Denk dat sigaretten en sterke dranken door de band genomen wel meer gezondheidsrisico's met zich meedragen dan een voor 99% onschuldig glaasje (light)frisdrank met caramelkleur.

• Topic Starter Topic Starter
Ze hoeven het recept niet aan te passen. Ze moeten alleen een verplichte waarschuwing plaatsen, waardoor ze verwachten dat de verkoop zal dalen.
Ja ik las dat ze dit dus gingen aanpassen ( en dat de smaak hetzelfde bleef ) maar dat ze dus GEEN waarshuwing erop willen zetten in angst voor omzetverlies...

Zelfde als bij aspartaam, mensen horen nog maar het woordje kanker en gelijk heel het product is slecht en zwaar kankerverwekkend. Dan hoef je ook niet meer buiten te komen of überhaupt wat te eten want bijna alles kan kanker veroorzaken aan bepaalde dosis. Cola is vooral slecht omdat het geen enkele nuttige stof bevat*, erg zuur is, en vol met suiker zit.

*tenzij je cafeïne kan gebruiken.

Dit

Glaasje cola op z'n tijd kan echt geen kwaad

Terug
Naar boven