XXL Nutrition

Weg met racistisch gejoel in voetbalstadions

bart82

DBB Goeroe
Elite Member
Waardering
13

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Minister van Binnenlandse Zaken Patrick Dewael wil meer fatsoen in de voetbalstadions. Dat blijkt uit zijn rondzendbrief naar alle eersteklasseclubs. Dewael wil alle kwetsende, racistische en discriminerende uitlatingen, symbolen en spreekkoren definitief uit het voetbal bannen.

Alle eersteklasseclubs en politiediensten ontvingen zopas de rondzendbrief van Dewael. Opvallend: naast verbaal geweld wil hij ook bepaalde symbolen verbieden. Stok achter de deur is een stadionverbod.

Verboden zijn: liederen die bepaalde bevolkingsgroepen zoals moslims of joden denigreren, met haat beladen verwijzingen naar holebi's of gehandicapten, met haat beladen uitspraken over ziektes zoals aids en kanker en uiterlijke symbolen die verwijzen naar fascisme.

Opvallend: zelfs een rugnummer 88 of 18 op een trui kan als zodanig worden geïnterpreteerd. De cijfers kunnen, volgens bijbehorende letter, verwijzen naar Heil Hitler of Adolf Hitler. (belga)

Wat een fantastisch idee zeg... :rolleyes:

nu de uitvoering nog -> imo onmogelijk

hehe big brother is watching you :D

racisme kun je nooit tegen houden(dat ze het proberen in stadions is wel goed denk ik), racisme betekent ook dat de allochtonen de autochtonen discrimineren enz enz dus bekijk het niet vanaf 1 kant, die allochtonen doen altijd wel zo zielig dat ze gediscrimineerd worden maar andersom is het even erg!

O, dus geen "joduh joduh joduh" meer? :(

Opvallend: zelfs een rugnummer 88 of 18 op een trui kan als zodanig worden geïnterpreteerd. De cijfers kunnen, volgens bijbehorende letter, verwijzen naar Heil Hitler of Adolf Hitler. (belga)

Dat gaat echt helemaal nergens over.

Je als overheid vooral overal mee bemoeien en regeltjes voor maken, voor je het weet heb je een nieuwe communistische staat. Patrick Dewael is geen liberaal meer, net als de hele VLD kan hij beter bij Groen of SPA gaan met dit soort voorstellen.

imo ga je naar een wedstrijd voor je plezier, niet om te rellen??? snap al die hooligans niet echt eigenlijk :rolleyes:

racisme kun je nooit tegen houden(dat ze het proberen in stadions is wel goed denk ik), racisme betekent ook dat de allochtonen de autochtonen discrimineren enz enz dus bekijk het niet vanaf 1 kant, die allochtonen doen altijd wel zo zielig dat ze gediscrimineerd worden maar andersom is het even erg!

Niks enz enz.
Deze topic gaat over racistisch gejoel in voetbalstadions.
Je kan het niet uitbannen maar wel tegenhouden.
De rotte appels eruit halen en een stadion verbod geven voor jaren zoniet een leven lang.

zet EricR in een stadion neer, die gooit toch overal een slotje op!

:D :p

Dat is waar, rasicme sucks anyway

Santino88 is een vuile facist!

• Topic Starter Topic Starter
:stupid:

???

omdat?

88 = HH = Heil Hitler. Maar ik neem aan dat Santino88 betekent dat hij bijna 19 is en in 1988 is geboren.

Oooohhh. :duh:
Ja zeg, ben nog maar half uur uit m'n bed. :o
Dit roept linken op naar een ander topic, over schema's aanpassen enz..:D
Laat maar, ik ben niet helemaal goed.;)

OT:
Kunnen ze niet gewoon dat hele voetbal afschaffen. Ben je meteen van het hele gezeik af. Bouw daarbij een grote stalen kooi, waar al dat simpele gespuis zich kan uitleven op elkaar. De laatste, die overblijft geef je een lekkere cyaankali-cocktail, als overwinningsdrank.
Geloof me, na een paar maanden, ben je heel wat "toppers" kwijt in de maatschappij en kan de rest weer zijn normale leven oppakken.:D

Terug
Naar boven