MuscleMeat

Weinig energie

Borkov1

Cool Novice
Waardering
1
Lengte
1m74
Om verder te gaan op een reeds geplaatst topic van mij:

Kan iemand mij vertellen wat er met deze waarden van mijn bloedtest kan leiden tot weinig energie?
Zouden waarschijnlijk meerdere dingen kunnen zijn, maar aangezien ik de site niet kan openen waar ik de 'normale' waardes kan vinden stel ik toch deze vraag.

Alvast bedankt!

Uitslag bloedtest.jpg

Om verder te gaan op een reeds geplaatst topic van mij:

Kan iemand mij vertellen wat er met deze waarden van mijn bloedtest kan leiden tot weinig energie?
Zouden waarschijnlijk meerdere dingen kunnen zijn, maar aangezien ik de site niet kan openen waar ik de 'normale' waardes kan vinden stel ik toch deze vraag.

Alvast bedankt!

misschien vitamine D?

Je MCV en hemoglobine is in orde.

Heb je toevallig de bloedwaarde van je vitamine d? Als die namelijk onder de 75 zit kan dat wel ervoor zorgen dat je weinig energie hebt, vaak moe , veel slapen etc.

Heb je periodes op late tijdstippen geslapen. Bijvoorbeeld telkens 3 uur savonds naar bed 12 eruit?

Heb je pfeiffer gehad? Pfeiffer kent namelijk een nasleep waarbij vermoeiheid lang aanhoud vaak maanden tot jaren.

Preworkouts raad ik je af. Had hier zelf problemen mee zoals hartkloppingen dus direct meegekapt. De ervaring is per persoon verschillend. Houd het hooguit op eiwitpoeder meer niet.

Heb je bepaalde gewoontes/ slechte levenstijl? Zo ja, aanpassen.

Eet je genoeg? zorg dat je voldoende kwalitief eten binnenkrijgt en het aantal kcals wat je nodigt hebt voor goed herstel.

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
Uit mijn bloedonderzoek bleek dat kk geen pfeiffer oid heb. Heb dit ook nooit gehad naar mijn weten.
Ook de vit D. weet ik niet. Dit is het enige wat ik heb gekregen. Wel sliep ik de zomer lang (vanaf toen veel moe) erg laat, en werd ook laat wakker.

Preworkouts doe ik nu al ong 3,5maand niet meer, maar wel lange tijd gebruikt met weinig tussenpauzes.

Slechte leefstijl en voeding heb ik niet echt. Voeding heb ik in mn andere post uitgebreid gepost. Zou je daar evt willen kijken?

Uit mijn bloedonderzoek bleek dat kk geen pfeiffer oid heb. Heb dit ook nooit gehad naar mijn weten.
Ook de vit D. weet ik niet. Dit is het enige wat ik heb gekregen. Wel sliep ik de zomer lang (vanaf toen veel moe) erg laat, en werd ook laat wakker.

Preworkouts doe ik nu al ong 3,5maand niet meer, maar wel lange tijd gebruikt met weinig tussenpauzes.

Slechte leefstijl en voeding heb ik niet echt. Voeding heb ik in mn andere post uitgebreid gepost. Zou je daar evt willen kijken?

Vitamine D waarde zou je wel moeten weten. Je symptomen doen mij daar aan denken.

En laat slapen +laat wakker worden =funest voor je lichaam. Aldus dat is wat de HA mij heeft laten weten.

Vitamine D waarde zou je wel moeten weten. Je symptomen doen mij daar aan denken.

En laat slapen +laat wakker worden =funest voor je lichaam. Aldus dat is wat de HA mij heeft laten weten.
Dus die staat niet op de uitslag van mn bloedonderzoek? Vreemd, want de huisarts gaf aan dat dat wel goed was.. maybe dan toch een vitd supp proberen. Nog een tip voor een goede?

Je TSH is ook wel wat verhoogd. Kan een iets langzamere schildklierwerking betekenen.
Echter valt de waarde nog aan de kant dat een huisarts je waarschijnlijk niet door zal sturen.

Misschien kijk ik er overheen maar hebben ze je vrije T4 ook gemeten?

In NL is dat normaal bij een afwijkende TSH waarde.

Je TSH is ook wel wat verhoogd. Kan een iets langzamere schildklierwerking betekenen.
Echter valt de waarde nog aan de kant dat een huisarts je waarschijnlijk niet door zal sturen.

Misschien kijk ik er overheen maar hebben ze je vrije T4 ook gemeten?

In NL is dat normaal bij een afwijkende TSH waarde.

Die zie ik niet op de uitslag staan.. of staat deze onder een andere naam? Daarvoor neem ik nu al wel kelp bytheway..

Je eet zo te zien wel goed. Zorg dat je kh voldoende is. Vermijd laat slapen.

Ik zie T4 er niet tussen staan.

Je kan aan de huisarts vragen voor vervolg onderzoek eventueel.

Kelp kan ook wel wat helpen indien het om een jodiumgebrek gaat.

Terug
Naar boven