MuscleMeat

Weinig verschil merkbaar

Yannickzz

Novice
Waardering
0
Lengte
1m75
Massa
56kg
Dit is waarschijnlijk topic n.939 over dit onderwerp, maar toch plaats ik het nog een keer.

Hallo allemaal,

Ik ga sinds begin oktober 3x per week naar de sportschool en ik ben 16 jaar. Ik ben (vind ik zelf) nogal klein voor mijn leeftijd (1,75) en ik wilde daarom ook wat breder worden aangezien ik altijd erg dun ben geweest.

Ik heb al ongeveer 3 verschillende schema's gehad die voor mij waren samengesteld door mijn trainer, maar jammer genoeg merk ik nu 3 maanden later weinig verschil. Eind oktober woog ik 54 kilo, nu 'maar' 56, ook merk ik niet echt dat ik sterker ben geworden / breder. Wel ben ik altijd gewoon doodop na het trainen.

Ik zou eerlijk gezegd niet weten wat ik fout doe, en ik ben het natuurlijk wel van plan om het aan mijn trainer te vragen, maar ik wilde eerst graag horen hoe jullie erover denken. Ik neem altijd voor het sporten Whey Protein in, en soms na het sporten. Verder let ik niet heel erg op wat ik eet, maar ik krijg wel genoeg vitaminen en koolhydraten binnen. Ik weet simpelweg niet waar ik aan toe ben wat betreft voedsel, dus dat is nogal moeilijk.

Op dit moment heb ik het volgende schema:

- Warming up: 2km hardlopen
------------
5 min pauze

-> Halter: squat (12 herh van 15kg) x 3
-> bankdrukken (12 herh van 8kg ) x 3
---------------
2 min pauze

-> omgekeerd roeien: optrekken (12 herh) x 3
-> dumbbell schouderdrukken (12 herh van 4kg) x 3
---------------
2 min pauze

-> leg press (12 herh van 60kg) x 3
-> been heffen in ruglig (12 herh) x 3
-----------------------
2 min pauze

- Roeien: 2000m zo snel mogellijk

Ik doe dus alles in setjes van 2: dus leg press, been heffen, leg press, been heffen, leg press, been heffen en dan pas rust.

Hopelijk kan iemand me hierbij helpen!

Laatst bewerkt:
Als je niet groeit dan ligt dat meestal aan je voeding, wat betekend dat je te weinig eet.
Als ik jou was zou ik me goed gaan inlezen in de voedings sectie en daar de stckys eens door lezen.

Als je niet groeit dan ligt dat meestal aan je voeding, wat betekend dat je te weinig eet.
Als ik jou was zou ik me goed gaan inlezen in de voedings sectie en daar de stckys eens door lezen.

+1

Cardio laten vervallen dus het 2km rennen en het roeien. Tenzij je dus voldoende gaat eten dan kan je hete er prima inhouden. Lees je even in;)

Veel eten. Vooral eiwitrijke producten als vlees, melk, eieren, kwark, etc

De oefeningen die je doet zijn goed maar de manier waarop je ze doet maakt ze meer cardio dan krachttraining. Je moet 1) de gewichten verhogen en 2) na elke set even pauze nemen (1 a 2 minuten; nog langer als je echt zware inspanningen levert).

• Topic Starter Topic Starter
Bedankt! Vlees eet ik denk ik wel genoeg, ik eet elke avond wel een stuk vlees en dan tussen de middag ook gewoon boterhammen met ham/gehakt. Ik zal inderdaad dat roeien aan het einde laten vervallen, maar die warming up kan ik volgens mijn trainer het beste erin houden (liever de crosstranier zelfs) omdat ik daarmee mijn spieren opwarm en meer zuurstof in mijn bloed laat komen. Kan dat kloppen?

En meestal voel ik me na 1 setje van bijv. bankdrukken totaal niet uitgeput / merk ik dat ik gewoon nog door kan gaan. Daarom had ik die twee gecombineerd. Is het een idee om dan na 2 oefeningen pauze te nemen (1-2 minuten) ipv. pas na 6 oefeningen? Of kan ik beter de gewichten zo hoog doen dat ik na 1 set echt niet meer kan? Ik wil namelijk niet mijn groei in de lengte remmen door te zwaar te trainen..

Ik zal me gaan verdiepen in de voeding ;)

Laatst bewerkt:
warming up kan ik volgens mijn trainer het beste erin houden (liever de crosstranier zelfs) omdat ik daarmee mijn spieren opwarm en meer zuurstof in mijn bloed laat komen. Kan dat kloppen?

Ja dat klopt zeker maar je kan ook opwarmen door met een zeer licht gewicht te beginnen :D

---------- Toegevoegd om 14:42 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:39 ----------

en ja je gewichten verhogen... ik ben "een kind" en ik doe 40 kg squat... :P

Ik ben even oud, en begon ook vrij dun voor mijn lengte. Wat tips uit eigen ervaring;

Zoek naar Starting Strength, ik doe de versie van "Babylover".
1. Begin bij Squat, Bench en Overhead Press met de bar alleen. Deadlift beginnen op 60kg is de richtlijn, als je dat nog niet aanvoelt kan je ook op 40/50 beginnen.
2. Elke training leg je gewicht bij.
Squat +5kg
Deadlift +5kg
Bench +2,5kg of +5kg, wissel af
Overhead Press + 2,5kg
3. Veel, veel eten. Melk drinken is een makkelijke manier om aan je kcal te komen, lees je even in over voeding.
4. Techniek is VEEL en VEEL belangrijker dan 5 of 10kg meer gewicht. Laat je ego niet de overhand nemen. Als jij het met een goede techniek doet, ben je beter bezig dan de andere dude die net wat meer pusht en het nergens op lijkt.

Succes!

Volgens mij groei je niet meer echt. En trouwens de mensen in nederland zijn gewoon de langste mensen ter wereld. Heb ik ook mee leren leven;-)

De manier waarop jij traint werkt niet. Je groeit echt niet van 3 keer per week 3 setjes licht bankdrukken zonder anabolen.
Je moet iedere set zo zwaar maken dat je de laatste rep nog net kan afmaken.

Ik zal zie cardio er lekker uithalen want je wilt massa bouwen dus kan je je energie beter in de gewichten steken. En bovendien als je bloed in de spier wilt hebben moet je een warming-up set doen.

In ieder geval zoek bijna iedere training je grens op en probeer daarover heen te gaan.

Terug
Naar boven