AndroidHealthClinic

Weinig vooruitgang

Hey man, klinkt goed allemaal, ik volg je.
Maar naar welke gym ga je? Ik mag namelijk nog nergens:mad: (bijna 14)

Succes en ik volg je

Ja, kruip is terug in je kakstoel en kom is terug als je 16+ bent

Voordat ik srs reageer op TS: wie ben jij om zo'n reactie te posten ?

De jongeman is jong, so what ? Laat hem zijn ding vertellen, zijn ding vragen.
Hij is toch goed bezig door te starten en info te vergaren.

ben jij dat op je avatar, dan heb je al zeker geen recht op spreken

---------- Post toegevoegd 17 April 2013 om 18:39 ----------

Hoi allemaal,

ik ben nieuw op dit forum, dus ook effe hoi allemaal.
Ik train nu ongeveer 2 maanden, en wat ik vaak hoor is dat je in deze maanden juist de grootste vooruitgang ziet, nu heb ik dit eerlijk gezegd niet echt. Ik train 5x per week, ik zal het hieronder ff voor jullie neerzetten, ohja ik ben trouwens nog maar 14. 1,76 lang en weeg 64 kg. Vp 12,7%

Maandag: Rug, buik, bicep
Dinsdag: Rust, school tot 5, geen training
Woensdag: Borst, schouder, benen,tricep
Donderdag:Rug,buik,bicep
Vrijdag: Of rust, of training, als ik train : Borst, schouder, benen,tricep
Zaterdag: Ligt eraan of ik vrijdag heb getraind, zo nee, dan pak ik de oefeningen van vrijdag, en anders rust.
Zondag : Rug, buik, bicep

En de week daarna herhaald het trucje zichzelf :)

Ik heb niet echt een vast voedingsschema, maar wel een soort van richtlijnen, meestal eet ik gewoon het zelfde :

8:30, ontbijt : bord brinta, 2 boterhammen met kipfilet en een beker yoghurt

10:00 school pauze, ik eet momenteel niks hier, wat dus een probleem is, iemand tips?

12:00 school pauze, 4 boterhammen met kipfilet, pindakaas of ander vleeswaar

14:00 school pauze, handje cashewnoten (geen trainingsdag) of 2 boterhammen(wel trainingsdag)

16:00 rond dit tijdstip ga ik doordeweeks trainen, ik eet van te voren nog een boterham of een banaan.

18:00 Wat de pot schaft ;), gewoon een goed bord met aardappel, vlees en groenten. + eiwitshake als ik net getraind heb

20:00 ergens hier nog een hand cashewnoten of een boterham tegen de honger :D

23:00-00:00 bak kwark 500 gram voordat ik ga slapen.

Iemand tips op mijn trainingsschema en voedingsschema? Heb al wel wat redelijk stickies gelezen en ook hierin proberen te verwerken. Dank alvast :D

Welkom !

Je bent er serieus mee bezig, dat is een eerste goede stap. Heb wel wat ervaring met voeding maar enkel gebasseerd op mezelf, maar er zitten hier veel mensen die je daar veel beter dan mij mee kunnen helpen. Ze melden zich vanzelf gok ik.

Kun je ons eens melden welke oefeningen je pakt tijdens je trainingen ?

Succes kerel !

• Topic Starter Topic Starter
Als ik dat starting strength schema wil volgen, begrijp ik dat ik per dag maar heel even in de sportschool ben? Het schema bestaat maar uit 3 oefeningen per dag, of zie ik dat verkeerd?
Workout A
» Squats (3×5)
» Bench Press (3×5)
» Deadlift (1×5)
Workout B
» Squats (3×5)
» Shoulder Press (3×5)
» Power Cleans (3×5)

en dan ook nog maar 3 setjes van 5 reps toch? Dus je zult de oefeningen heel zwaar moeten pakken?

Als ik dat starting strength schema wil volgen, begrijp ik dat ik per dag maar heel even in de sportschool ben? Het schema bestaat maar uit 3 oefeningen per dag, of zie ik dat verkeerd?
Workout A
» Squats (3×5)
» Bench Press (3×5)
» Deadlift (1×5)
Workout B
» Squats (3×5)
» Shoulder Press (3×5)
» Power Cleans (3×5)

en dan ook nog maar 3 setjes van 5 reps toch? Dus je zult de oefeningen heel zwaar moeten pakken?

Als je verder leest in het programma staat er dat je begint met de stang alleen om de techniek onder de knie te krijgen.
Ja het is een kort schema.

Ja het is zwaarder dan elk iets anders. Doe jij die 3 oefeningen goed en zwaar ben je binnen 45 minuten weer buiten, maar ongelooflijk zwaar en recuperatie is wat dat betreft de training voor je lichaam.

Klopt, zoekt dan ook echt je 'faallimiet' op.

Kan je nog eens je schema posten, maar dan overzichtelijk en welke groepen je effectief traint?

Uiteraard, ik train nu 5 dagen per week, waardoor ik de ene maandag bijvoorbeeld andere spiergroepen pak dan de volgende, ik zal het ff duidelijk maken:

Week 1
Maandag : Rug buik bicep
Dinsdag : rust
woensdag : borst schouder benen tricep
donderdag: rug buik bicep
vrijdag :rust
zaterdag: borst schouder benen tricep
zondag: rug buik bicep

Maar omdat ik op zondag al rug buik bicep doe, doe ik dat op maandag uiteraard niet, dus in het schema van de volgende week draait alles een plek verder, dus:

maandag: borst schouder benen tricep
dinsdag : rust
woensdag: rug buik bicep
donderdag borst schouder benen tricep
vrijdag: rust
zaterdag: rug buik bicep
zondag: borst schouder tricep benen

en dan de maandag daarna uiteraard weer beginnen met rug buik bicep, snap je ? :D

Kun je ons eens melden welke oefeningen je pakt tijdens je trainingen ?

Op de borst schouder tricep benen dag:

Borst:
3x15 bench press
3x15 flyes
3x15 dumbbell press
Schouder:
3x15 overhead press (met dumbbell)
3x15 dumbbell side raise
3x15 dumbbell front raise
Benen :
3x15 squats
3x15 lungers
Triceps:
3x15 tricep extention
3x15 tricep pull down

De buik, rug, bicep dag

BovenRug :
3x15 'zagen'
3x15 lat pull down
3x15 seated row

Onderrug:
3x15 een vaag apparaat, je legt je handen op je borst, en dan druk je met je rug een gewicht naar achter.

Bicep :
3x15 hammer curl
3x15 dezelfde oefening als tricep, alleen die stang zit nu heel laag, en je trekt hem nu omhoog ( hoe heet dit?)

Buik :
3x25 crunches
3x45-60 planking
3x20 side bends, alle 2 de kanten uiteraard

---------- Post toegevoegd 17 April 2013 om 19:22 ----------

Hey man, klinkt goed allemaal, ik volg je.
Maar naar welke gym ga je? Ik mag namelijk nog nergens:mad: (bijna 14)

Succes en ik volg je

Bedankt! ik sport bij the Next in Nijkerk, laat mensen vanaf 12 jaar al toe als ik het goed gezien heb.

---------- Post toegevoegd 17 April 2013 om 19:24 ----------

Als je verder leest in het programma staat er dat je begint met de stang alleen om de techniek onder de knie te krijgen.

Ja het is zwaarder dan elk iets anders. Doe jij die 3 oefeningen goed en zwaar ben je binnen 45 minuten weer buiten, maar ongelooflijk zwaar en recuperatie is wat dat betreft de training voor je lichaam.

Maar waar is in dit geval dan het hele groeischijf verhaal gebleven? Iemand anders zei dat die kwam te vervallen, maar kan iemand vertellen waarom? Wil namelijk ook in de lengte blijven groeien ;)

Dat hele groeischijf verhaal is bullshit, hou je gewoon aan goede techniek en niet te zwaar gaan op jouw leeftijd

Dat hele groeischijf verhaal is bullshit, hou je gewoon aan goede techniek en niet te zwaar gaan op jouw leeftijd

?????????

Ok mss wat overgereageert, ma mij is altijd vertelt dat je pas serieus met kracht kunt beginnen vanaf 16-17, ik fitness zelf al van me 14 maar de eerste twee jaar dus enkel cardio

Ok mss wat overgereageert, ma mij is altijd vertelt dat je pas serieus met kracht kunt beginnen vanaf 16-17, ik fitness zelf al van me 14 maar de eerste twee jaar dus enkel cardio

Vandaar dat ik nu dus geen korte sets maak, maar juist setjes met 15 reps, wanneer je de oefeningen dan correct uitvoert kan het geen kwaad. ;)

De bedoeling van SS is niet gericht op 14jarigen. Ga dan ook niet je max opzoeken, dat bedoelde ik

je traint je spiergroepen te vaak, met split is alles 1x per week voldoende. en je eet niet zo veel.

dat groeischijf verhaal komt van onderzoeken die gedaan zijn bij kinderen die zwaar fysieke arbeid verrichten, gedurende zo'n 12 uur per dag en daarbij ook nog eens slechte voeding kregen...
Daarbij werd ontdekt dat ze dan niet meer goed groeien.... tja vind je het gek?
Daarom zeg ik ... dat verhaal is op jou niet van toepassing.

Misschien dat het zou gaan spelen bij kinderen die vanaf hun 7de of zo zwaar aan krachttraining doen... daar zou ik nog wat voorzichtiger mee zijn ;)

Maar als jij je prettiger voelt bij trainingen met meer reps per setje... is daar op zich niks op tegen.
Dan nog kan je kiezen voor een full body training of een split
Maar als je voor een split gaat zou ik eens gaan kijken naar een upperbody/ lower body split (staan in de stickies)
lijkt me een betere verdeling dan wat je nu hebt.

Terug
Naar boven