Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ja, kruip is terug in je kakstoel en kom is terug als je 16+ bent
Hoi allemaal,
ik ben nieuw op dit forum, dus ook effe hoi allemaal.
Ik train nu ongeveer 2 maanden, en wat ik vaak hoor is dat je in deze maanden juist de grootste vooruitgang ziet, nu heb ik dit eerlijk gezegd niet echt. Ik train 5x per week, ik zal het hieronder ff voor jullie neerzetten, ohja ik ben trouwens nog maar 14. 1,76 lang en weeg 64 kg. Vp 12,7%
Maandag: Rug, buik, bicep
Dinsdag: Rust, school tot 5, geen training
Woensdag: Borst, schouder, benen,tricep
Donderdag:Rug,buik,bicep
Vrijdag: Of rust, of training, als ik train : Borst, schouder, benen,tricep
Zaterdag: Ligt eraan of ik vrijdag heb getraind, zo nee, dan pak ik de oefeningen van vrijdag, en anders rust.
Zondag : Rug, buik, bicep
En de week daarna herhaald het trucje zichzelf
Ik heb niet echt een vast voedingsschema, maar wel een soort van richtlijnen, meestal eet ik gewoon het zelfde :
8:30, ontbijt : bord brinta, 2 boterhammen met kipfilet en een beker yoghurt
10:00 school pauze, ik eet momenteel niks hier, wat dus een probleem is, iemand tips?
12:00 school pauze, 4 boterhammen met kipfilet, pindakaas of ander vleeswaar
14:00 school pauze, handje cashewnoten (geen trainingsdag) of 2 boterhammen(wel trainingsdag)
16:00 rond dit tijdstip ga ik doordeweeks trainen, ik eet van te voren nog een boterham of een banaan.
18:00 Wat de pot schaft, gewoon een goed bord met aardappel, vlees en groenten. + eiwitshake als ik net getraind heb
20:00 ergens hier nog een hand cashewnoten of een boterham tegen de honger
23:00-00:00 bak kwark 500 gram voordat ik ga slapen.
Iemand tips op mijn trainingsschema en voedingsschema? Heb al wel wat redelijk stickies gelezen en ook hierin proberen te verwerken. Dank alvast![]()
Als ik dat starting strength schema wil volgen, begrijp ik dat ik per dag maar heel even in de sportschool ben? Het schema bestaat maar uit 3 oefeningen per dag, of zie ik dat verkeerd?
Workout A
» Squats (3×5)
» Bench Press (3×5)
» Deadlift (1×5)
Workout B
» Squats (3×5)
» Shoulder Press (3×5)
» Power Cleans (3×5)
en dan ook nog maar 3 setjes van 5 reps toch? Dus je zult de oefeningen heel zwaar moeten pakken?
Kan je nog eens je schema posten, maar dan overzichtelijk en welke groepen je effectief traint?

Kun je ons eens melden welke oefeningen je pakt tijdens je trainingen ?
Hey man, klinkt goed allemaal, ik volg je.
Maar naar welke gym ga je? Ik mag namelijk nog nergens(bijna 14)
Succes en ik volg je
Als je verder leest in het programma staat er dat je begint met de stang alleen om de techniek onder de knie te krijgen.
Ja het is een kort schema.
Ja het is zwaarder dan elk iets anders. Doe jij die 3 oefeningen goed en zwaar ben je binnen 45 minuten weer buiten, maar ongelooflijk zwaar en recuperatie is wat dat betreft de training voor je lichaam.

Als je verder leest in het programma staat er dat je begint met de stang alleen om de techniek onder de knie te krijgen.
Ja het is een kort schema.
Ja het is zwaarder dan elk iets anders. Doe jij die 3 oefeningen goed en zwaar ben je binnen 45 minuten weer buiten, maar ongelooflijk zwaar en recuperatie is wat dat betreft de training voor je lichaam.
Dat hele groeischijf verhaal is bullshit, hou je gewoon aan goede techniek en niet te zwaar gaan op jouw leeftijd

Ok mss wat overgereageert, ma mij is altijd vertelt dat je pas serieus met kracht kunt beginnen vanaf 16-17, ik fitness zelf al van me 14 maar de eerste twee jaar dus enkel cardio