feit is dat het bij wendler heel lang duurt voor dat je 5, 3 en single in de buurt gaan komen van zware gewichten... althans, als je start op de manier die hij voorschrijft, dus alles invullen aan de hand van je 1rm - 10%... uiteindelijk touch je dan alleen op de dagen van je single een "zwaar" gewicht, hierdoor lijkt het voor mij alsof de gewenning op zwaardere gewichten kwijt raakt. de repouts waren in het begin flink heftig (als in veel reps), maar nu worden ook die zwakker. voor ik aan wendler begon kon ik bijv 5x72,5 mp en vorige week kwam er met pijn en moeite 2x72,5 uit.
maar goed, wij gaan nu pas de 4e cycle in en ik denk dat je pas echt een conclusie kan trekken na een cycle of 8, dan zit je namelijk WEL met zware gewichten te werken op alle dagen en ben je dus veel meer bezig met kracht bouwen.
overigens geeft hij zelf ook toe dat het voor kracht niet de beste trainingsmethode is, dan moet je gewoon zijn pl-variant pakken. de standaard template is gewoon om allround te worden, qua gegainde mass klaag ik zeker niet. heb ook flinke lekkere repouts gedaan alleen vertaald dat zich niet echt in een hoger 1rm (tot op heden). bij chris echter weer wel... dus het zal altijd nog verschillen per persoon...