Fitness Seller

Wekelijks rep-outs = op lange termijn krachtverlies?

Geen probleem.

Voilà zal het ook zo gaan doen, ga gwn meer herhalingen doen dan het voorgelegd aantal maar zal niet compleet tot falen gaan.

---------- Toegevoegd om 12:29 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:28 ----------

Was ik inderdaad, heb het deze week rustig aan gedaan, ben er bovenop aan het geraken. Zal niet meer tot falen gaan, gewoon een aantal extra reps meer dan het voorgelegde aantal.

Herstellen van overtraining duurt weken, geen één week. Als je na 1 week hersteld bent was je eerder overreached.

Zal ook mijn 2 centen even geven.

Heb een beetje hetzelfde idee als Starter. Ik kon op sommige lifts eerst meer reps met 90% dan nu en ik dacht ook dat mijn 1rm omlaag was gegaan maar voor 2 van de 2 lifts is die sowieso hoger geworden.

Vind het begin overigens wel behoorlijk k*t want ik begon met repouts tot 15+ reps. Is niet zo leuk want je wordt er strontmisselijk van en heel veel zoden aan de dijk zet het niet heb ik het idee. Als je eerlijk je of zelfs conservatief je maxes invult krijg je hier kans op. Maar dat hangt ook weer af van de persoon.

• Topic Starter Topic Starter
Zal ook mijn 2 centen even geven.

Heb een beetje hetzelfde idee als Starter. Ik kon op sommige lifts eerst meer reps met 90% dan nu en ik dacht ook dat mijn 1rm omlaag was gegaan maar voor 2 van de 2 lifts is die sowieso hoger geworden.

Vind het begin overigens wel behoorlijk k*t want ik begon met repouts tot 15+ reps. Is niet zo leuk want je wordt er strontmisselijk van en heel veel zoden aan de dijk zet het niet heb ik het idee. Als je eerlijk je of zelfs conservatief je maxes invult krijg je hier kans op. Maar dat hangt ook weer af van de persoon.

Heb dit ook johan, maar wendler ben ik gestopt voor DL, doe wendler voor bench en Oh press. Toen ik rep outs deed bij DL was dit echt idd om kotsmisselijk van te worden en wanneer vb 5+ moest doen kwam ik ook vaak op 15+. Dit heb ik bij mijn meeste rep outs, je moet er meer dan 5 doen bv en al snel zit je aan een drievoud... En vooral de assistance oefeningen erna zijn loodzwaar, na zo een rep out is de tank bij mij egt wel leeg.
En het lijkt me ook, hoe langer je wendler doet hoe zwaarder het zal worden en de reps op de rep outs zullen geleidelijk ook moeilijker gaan worden. En het resultaat van wendler zal wat betreft kracht wss wel duidelijker worden hoe langer we dit schema volgen.

Sinds mijn wendlerschema heb ik ook nog niet gemaxt, ben van plan dat na een paar cycles te doen, zit nu in cycle 2, ben benieuw hoe het dan met mijn stats zal zitten. Momenteel ben ik het gevoel voor zwaardere gewichten kwijt aangezien er met wendler altijd op lichte gewichten wordt gewerkt.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven