XXL Nutrition

Wel of geen anabolen ?

Ricardo2014

Novice
Waardering
0
Lengte
1m72
Massa
74kg
Vetpercentage
12%
Hallo ik ben ricardo en ben 20 jaar oud, nou is mijn vraag zal ik wel of niet anabolen gebruiken, heb veel research gedaan al 2,5 jaar bezig met trainen. Maar twijfel vanwege fabels over de ballen en dat je later geen kinderen kunt krijgen. Ik wou gewoon meer info dat ik zeker ben van mijn zaak. Alvast bedankt. Met vriendelijke groeten ricardo
Alvast bedankt

Ga je maar goed inlezen hier. Alle stickys en belangrijke topics ;)

Als je nog twijfelt over de fabels dan laat het maar linksliggen.

Zijn niet allemaal fabels . Ken gevallen in me directe omgeving die permanent schade hebben van aas gebruik op latere leeftijd .

denk er goed over na,lees,leer en neem niet zomaar van iedereen wat aan.

Zijn niet allemaal fabels . Ken gevallen in me directe omgeving die permanent schade hebben van aas gebruik op latere leeftijd .

je moet je beter inlezen er is een hoop te vinden hier!

en je moet aas met verstand gebruiken en niet misbruiken!
bij misbruiken kenje zeker klachten krijgen! ook bij goed gebruik zullen er vervelende bijwerkingen kunnen gaan optreden!

Laatst bewerkt:
je moet je beter inlezen er is een hoop te vinden hier!

en je moet aas met verstand gebruiken en niet misbruiken!
bij misbruiken kenje zeker klachten krijgen! ook bij goed gebruik zullen er vervelende bijwerkingen kunnen gaan optreden!

Haha heb je het tegen mij of TS??

Ken iemand persoonlijk die heeft een "vergroot hart" na 15jaar on-off gekuurd te hebben.

Hypofyse (dirigent van je hormoon huishouding) functioneert niet meer.

Gevolg: testosteron level telaag, kan ook niet op trt vanwege het zwakke hart.

Is geen bijzonder geval hoor. Bijdeze internist lopen alleen maar exbodybuilders met problemen als deze.

Ken iemand persoonlijk die heeft een "vergroot hart" na 15jaar on-off gekuurd te hebben.

Is geen bijzonder geval hoor. Bijdeze internist lopen alleen maar exbodybuilders met problemen als deze.

Permanente secundaire hypogonadisme ten gevolge van AAS gebruik heb ik in mijn omgeving nog nooit meegemaakt.

Zoals? Ben hier wel benieuwd naar :)

---------- Toegevoegd om 10:53 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:52 ----------

Ja oke dit is wel extreem kuren, geloof best dat hier mogelijke schade op kan treden :)

Na 15 jaar on-off is het natuurlijk obvious dat je problemen gaat krijgen, TS heeft het hier wss over 1 kuurtje.

Na 15 jaar on-off is het natuurlijk obvious dat je problemen gaat krijgen, TS heeft het hier wss over 1 kuurtje.

Dat is ook zo! Ik reageerde alleen even op een andere post dat het wel degelijk tot permanente schade kan leiden.

---------- Toegevoegd om 11:41 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:41 ----------

Permanente secundaire hypogonadisme ten gevolge van AAS gebruik heb ik in mijn omgeving nog nooit meegemaakt.

Dat jij dat in je omgeving nog nooit heb meegemaakt wil natuurlijk niks zeggen.

van pre work outs krijg je ook hart problemen

dit dus :rolleyes:

bij twijfel weg blijven van aas ;)

Hoe weet hij dat het door z'n AAS gebruik komt?

Internist heeft dit vastgesteld . Betrokkene loopt bij de "anabolenpoli" is door de hele molen gehaald lees mri scans , leverpuncties ,bloed tests etc .

Ze kunnen alleen niet bevestigen dat de gekrompen hypofyse ook het gevolg is van aas .
ook amerikaanse doktoren die ex bb,ders behandelen hadden dit nog niet gezien.

Een hart dat 2x zogroot is is mee te leven ,maar op trt zetten is dan een groot risico .

Ik weet namelijk wel dat pretty much alle gevallen van AAS geinduceerde hypogonadisme in de literatuur secundair van aard zijn, maar dit zijn dus slechts enkele casussen waarbij je dus niet weet of dat daadwerkelijk het gevolg is van AAS, of dat ze simpelweg altijd al iets mankeerde of het door iets anders hebben opgelopen. Ik zou namelijk geen biologische verklaring er voor kunnen geven... Dat er ook daadwerkelijk atrofie van de hypofyse is opgetreden doet mij ook vermoeden dat er iets anders aan ten grondslag ligt; er is geen enkele aanleiding om te denken dat dit gereguleerd wordt door GnRH (dan wel door een van de downstream factoren).

Ik weet namelijk wel dat pretty much alle gevallen van AAS geinduceerde hypogonadisme in de literatuur secundair van aard zijn, maar dit zijn dus slechts enkele casussen waarbij je dus niet weet of dat daadwerkelijk het gevolg is van AAS, of dat ze simpelweg altijd al iets mankeerde of het door iets anders hebben opgelopen. Ik zou namelijk geen biologische verklaring er voor kunnen geven... Dat er ook daadwerkelijk atrofie van de hypofyse is opgetreden doet mij ook vermoeden dat er iets anders aan ten grondslag ligt; er is geen enkele aanleiding om te denken dat dit gereguleerd wordt door GnRH (dan wel door een van de downstream factoren).

Mooi verhaal .

Ik heb niet veel begrepen van je post maar dat komt waarschijnlijk omdat ik MBO geschoold ben.jij heb er blijkbaar meer kijk op als ik.
wat ik heb verteld weet ik and thats it.

wat wel merkwaardig is , is dat persoon in kwestie veel orals heeft gebruikt in het verleden en dan heb ik het bijvoorbeeld over kuren van 10weken dbol op 100mg ed . Toch is zijn lever na meerdere controles als "kern gezond" bevonden evenals de nieren.

.

---------- Toegevoegd om 17:12 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:12 ----------

Ik wel!

Terug
Naar boven