XXL Nutrition

welk schema is beter?

Lucas

Cool Novice
Waardering
0
Welke schema is beter?

A ( 4 keer per week):
Dinsdag: Benen Schouders

Donderdag: Rug Biceps

Vrijdag: Borst Triceps

Zondag: Hetzelfde als dinsdag, en verder.

B (3 keer per week)
Dinsdag: Borst Triceps

Donderdag: Rug Biceps

Zondag: Benen schouders

Zeg het maar, A of B?

En nog iets. Wat is belangrijker, om de borst en schouders zo ver mogelijk uit elkaar te trainen? Of toch triceps en biceps zo ver mogelijk uit elkaar? Kijk maar hierboven bij B heb ik bijvoorbeeld borst en schouders lekker ver uit elkaar (5 dagen). Help me!

Persoonlijk liever 4dagen dan 3 (ik train graag).

zondag schouders
di benen
do borst triceps
vr rug biceps

Borst & schouders best zo ver mogelijk uit elkaar, rug & benen ook zover mogelijk uit elkaar (squat benen - deadlift rug...) biceps & triceps pak ik persoonlijk op dezelfde dag (als superset)

Euhm, bij B ligt schouders inderdaad ver tov borst, maar borst ligt nogal dicht bij schouders...

Om je kleine spiergroepen beter aan te pakken, kun je beter niet een kleine spiergroep trainen als je die al voor een gedeelte heb uitgeput met het trainen van een grote spiergroep.
Dan zou je dit schema misschien kunnen gebruiken:
3x per week:

Dag 1: Borst + Biceps

Dag 2: Benen + Schouders

Dag 3: Rug + Triceps

Dit is maar een voorbeeld, je kan de dagen natuurlijk wisselen. Maar de combinaties wel zo houden.

Voor 4x per week:

Eigenlijk hetzelfde maar je zorgt er nu voor dat je op dag 4 je aandachtspunt(en) traint. Zorg ervoor dat je de aandachtspunt(en) ook op dag 1 heb gedaan. Niet op dag 2 0f 3, dan heb je te weinig rust.

Ik interpreteer de vraag zo, dat het in het ene geval gaat om een 3/5 split, zodat alles in 2 weken 3x getraind wordt en in het andere om een 3/7 split (dus in 2 weken 2x alles trainen).

Ik vind het eerste schema logischer omdat idd bij het trainen van de borst de schouders ook zwaar mee gepakt worden.

Espi

Terug
Naar boven