XXL Nutrition

Welk van deze twee schema's?

DutchBulk

Novice
Waardering
0
Lengte
1m70
Massa
54kg
Hallo, ik heb twee schema's gemaakt, alleen vroeg me af welke volgens jullie het best is.
Ik weet dat ik het zelf moet ervaren welk schema bij mij past maar wat advies is nooit mis.
Ik ben trouwens 15 jaar oud, bijna 16 en heb een beetje een magere lichaamsbouw dus moet wel veel doen voor wat spiermassa.

Schema 1-
Maandag: Borst-Rug
Dinsdag: Armen-Schouders-Buikspieren-Benen
Woensdag: Cardio
Donderdag: Borst-Rug-Armen-Schouders-Buikspieren
Vrijdag: Rust
Zaterdag: Borst-Rug-Armen-Schouders-Buikspieren
Zondag: Benen-Cardio
Ik weet wel dat dit een best zwaar schema is en daarom pas ik de reps daar ook wel tot aan.

Schema 2-
Maandag: Rust
Dinsdag: Rug-Triceps-Buikspieren
Woensdag: Rust
Donderdag: Schouders-Benen-Buikspieren
Vrijdag: Rust
Zaterdag: Borst-Biceps-Buikspieren
Zondag: Rust/Inhalen
Deze is inderdaad wat lichter maar ook daar pas ik wel de reps van aan.

Welke vinden jullie het best, 1 of 2, en waarom?
Als jullie mij een ander schema aanraden, post hem dan maar gewoon.

ik zou voor 2 gaan als ik moest kiezen.
Anders beginnen met starting strenght.

En meer eten gaan. Zonder eten krijg je geen massa dus ook geen extra spieren

• Topic Starter Topic Starter
ik zou voor 2 gaan als ik moest kiezen.
Anders beginnen met starting strenght.

En meer eten gaan. Zonder eten krijg je geen massa dus ook geen extra spieren
maar mijn lichaam is niet bepaald gespierd gebouwd, dus moet ik dan wel zwaar en veel reps doen?
Maar eten is sowieso geen probleem voor mij! Begin de ochtend met kom brinta, 's middags 4 bruine broodjes en 's avonds eten wat de pot schaft.
Maar wel bedankt voor je snelle reactie!
Graag hoor ik nog van je.

Schema 2. En waarom doe je cardio?

maar mijn lichaam is niet bepaald gespierd gebouwd, dus moet ik dan wel zwaar en veel reps doen?
Maar eten is sowieso geen probleem voor mij! Begin de ochtend met kom brinta, 's middags 4 bruine broodjes en 's avonds eten wat de pot schaft.
Maar wel bedankt voor je snelle reactie!
Graag hoor ik nog van je.

Weinig dus.....
Lees ook maar de stickies in het voedingstopic

Schema 2. En waarom doe je cardio?
Je bedoelt wanneer zeker haha, ja zit nog een beetje in me schema te prutsen wanneer ik dat doe.. wil het eigenlijk niet op dinsdags doen want dan heb ik al met school 2 uur gym, en donderdags ook niet omdat ik dan al mijn benen wil trainen.. heb jij misschien een idee wanneer ik dat in schema 2 kan plaatsen?

---------- Post toegevoegd Wed 13 Mar 2013 om 17:57 ----------

Weinig dus.....
Lees ook maar de stickies in het voedingstopic
Zal ik doen, maar wat is dan aan te raden, meer calorieën, eiwitten of koolhydraten ofzo?

Je bedoelt wanneer zeker haha, ja zit nog een beetje in me schema te prutsen wanneer ik dat doe.. wil het eigenlijk niet op dinsdags doen want dan heb ik al met school 2 uur gym, en donderdags ook niet omdat ik dan al mijn benen wil trainen.. heb jij misschien een idee wanneer ik dat in schema 2 kan plaatsen?
Nee ik bedoel echt waarom.
Als jouw stats kloppen, ben je nog erg dun en dan zou ik cardio achterwege laten.

Nee ik bedoel echt waarom.
Als jouw stats kloppen, ben je nog erg dun en dan zou ik cardio achterwege laten.
Haha jaa opzich wel.. Is inderdaad misschien wel een goed punt.
Maar ik heb ook een hele pyknische lichaamsbouw.. dus ik moet vet veel trainen om een beetje wat te krijgen, maar daarom hoef ik ook niet zo op mijn lichaams gewicht te letten, en daarom ben ik zo dun

Zal ik doen, maar wat is dan aan te raden, meer calorieën, eiwitten of koolhydraten ofzo?

Alles meer, kijk bij de stickies en reken je onderhoud uit en ga daar 500 kcal uit koolhydraat bovenzitten. En als je al geen gram vet aan je lijf hebt is cardio ook niet echt nodig

Schema 2, nr 1 slaat nergens op.
En ipv 3x per week abs zou ik ze 1 x pakken, je pakt ze bij de compounds ook mee.

Waarom geen fb? Of ss?

Schema 2, nr 1 slaat nergens op.
En ipv 3x per week abs zou ik ze 1 x pakken, je pakt ze bij de compounds ook mee.

Waarom geen fb? Of ss?
Daar heb je inderdaad gelijk in..
En mag ik vragen wat je met fb of ss bedoelt?
Ik heb trouwens nog ergens mijn twijfels over, of ik mijn triceps en biceps op een verschillende dag ga trainen of allebei op 1 dag, wat raad jij me aan?

Daar heb je inderdaad gelijk in..
En mag ik vragen wat je met fb of ss bedoelt?
Ik heb trouwens nog ergens mijn twijfels over, of ik mijn triceps en biceps op een verschillende dag ga trainen of allebei op 1 dag, wat raad jij me aan?

FB= full body (schema). Een schema waarmee je op 1 dag elke spiergroep aanpakt. Dit wordt vaak aangeraden voor beginners.

SS = starting strength, een bekend full body schema voor beginners.

FB= full body (schema). Een schema waarmee je op 1 dag elke spiergroep aanpakt. Dit wordt vaak aangeraden voor beginners.

SS = starting strength, een bekend full body schema voor beginners.
Ooh zo,
Dat doe ik dus niet omdat ik bang ben dat daar veel tijd in komt te zitten, en dat me met school in de weg gaat zitten..
en ook ben ik al een tijdje aan het trainen maar nog nooit echt met een schema gewerkt dus dat lijkt me wel een uitdaging wat mijn resultaten denk ik ook wel zal bevorderen omdat ik zie wat ik doe, dus denk ik dat ik wel wat meer dan een beginner kan trainen. maar houd het wel rustig aan

Ooh zo,
Dat doe ik dus niet omdat ik bang ben dat daar veel tijd in komt te zitten, en dat me met school in de weg gaat zitten..
en ook ben ik al een tijdje aan het trainen maar nog nooit echt met een schema gewerkt dus dat lijkt me wel een uitdaging wat mijn resultaten denk ik ook wel zal bevorderen omdat ik zie wat ik doe, dus denk ik dat ik wel wat meer dan een beginner kan trainen. maar houd het wel rustig aan

met schema 1 zit je 6 dagen in de gym, met fb drie. je bent nog een beginner en kan veel profijt van je herstel hebben. zou er gebruik van maken.

Terug
Naar boven