XXL Nutrition

Welke acteurs/actrices vind jij onderschat?

Die Will Smith discussie gaat nergens over! Hij is een Box Office acteur van het zuiverste soort.
Hij is ideaal voor films als Men In Black, Bad Boys, Wild Wild West,... maar voor het "echte" werk komt hij gewoon tekort! In Ali was hij helemaal niet zo goed en een Oscarnominatie voor Pursuit For Happiness verdiende hij ook al niet. Maar dat is nu eenmaal het Hollywood de dag van vandaag.

@insanityy:

Je zegt dat Will Smith veel genres aankan, waar heb je het over? 90% van de films die hij maakt waren actie/komedies.
Bovendien speelt hij zowat elke keer hetzelfde personage of moet ik zeggen zichzelf?

Bad Boys I, II, & III, iRobot, Wild Wild West, Idependence day, Men in Black I & II, Enemy Of The State = 90% hetzelfde personage

Hitch = Opgepoetste Will uit Fresh Prince

Will Smith is niet veelzijdig, Denzel Washinton is veelzijdig.
Niets meer aan toe te voegen. Buiten dan dat je Hollywood crap fans hebt en filmkenners. Twee keer raden tot welke groep de Smith aanhangers behoren.

• Topic Starter Topic Starter
Dat Washington beter is dan Will Smith zal ik niet tegenspreken, maar veelzijdig? Daarvoor speelt hij een paar keer teveel de "angry black man". Je kan bijna op voorhand voorspellen wat voor personage hij zal spelen.

Ik heb voor het zekerste een zwarte acteur als voorbeeld gebruikt anders zou Jesaja weer de raciale kaart trekken en daar heb ik ff geen zin in.

Laatst bewerkt:
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

deze man zie ik graag spelen..

Will Smith? ???

Ik kan wel raden tot welke groep jij behoort "BigT".
Ik heb niet de pretentie om te beweren dat ik een absolute filmkenner ben "Jesaja", maar ik neig wel meer naar die groep dan naar de Hollywood crap fanclub. Er is een tijd geweest dat het anders was, maar verstand komt met de jaren.

Okay tijd om een standpunt te nemen. Gisteren slechte film van het jaar gezien in de bioscoop, guess who's in de lead role...

Will Smith zuigt!!

Waarom krijgt deze goser elke keer de rollen toegewezen voor een one-man-show blockbuster? Hij zou er beter aan doen zijn films selectiever te kiezen, want het holt echt snel bergafwaarts. Hij heeft in het verleden onmiskenbaar verdienstelijke films gedaan, maar ook geen enkele topfilm. Persoonlijk voel ik veel voor Ali, maar deze is toch ook aardig neergesabeld door veel critici.

OT: Meest onderschat.. Ik denk aan Vincent Cassel, Bob Hoskins, Kurt Russel maar bovenal Steve Buscemi.

Steve Buscemi.

Onderschat? Not!

Wel, het is natuurlijk persoonlijk of je iemand wel of niet de waardering vind krijgen die hij in jouw ogen verdient. Maar om nog even in te haken op de bovenstaande discussie; heeft Steve Buscemi ooit een filmrol gekregen, zoals Will Smith er de afgelopen 5 jaar al talloze heeft gehad? Ja ééntje in Paris Je T'aime van de Coen Brothers, maar dat was een minifilm van 10 minuten.

Je kijkt nu naar wat er hier populair is maar in de USA wordt hij zeer gewaardeerd.

Laat ik het zo stellen, hij wordt onderschat door Hollywood kudde. Prima

Wel, het is natuurlijk persoonlijk of je iemand wel of niet de waardering vind krijgen die hij in jouw ogen verdient. Maar om nog even in te haken op de bovenstaande discussie; heeft Steve Buscemi ooit een filmrol gekregen, zoals Will Smith er de afgelopen 5 jaar al talloze heeft gehad? Ja ééntje in Paris Je T'aime van de Coen Brothers, maar dat was een minifilm van 10 minuten.

Natuurlijk niet.. die gast is ugly as hell.. die wil je niet levensgroot op filmposters zien hoor.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Ik zie het onderscheid tussen US en NL niet helemaal in deze. Hij wordt hier evengoed gewaardeerd, maar evengoed heeft hij het bijna nooit meer mogen laten zien dan bijrolletjes. Zijn rollen in Fargo, The Big Lebowski, Barton Fink (allen Coens) zijn fantastisch. Maar hierbuiten wat kleine rolletjes in grote producties, The Island, Domestic Disturbance. Hij kreeg een hoofdrol in de remake van het Nederlandse Interview, maar een hele kleine productie in feite.

Met andere woorden film kijken staat voor jou gelijk aan het wegkwijnen bij prettyboys? :D Open anders even een eigen chickflick-film topic.

Nee who cares man...

Nee, met andere woorden, daarom wordt hij niet zo vaak en makkelijk voor blockbusters gecast als Will Smith. Hij is gewoon ugly as hell.. simpel.

Het is misschien niet eerlijk.. en het hoort ook niet zo.. maar dat is waarschijnlijk wel de meest belangrijke reden.

Er zijn toch zat lelijke acteurs

Lelijk is een relatief begrip. Hij is geen voorbeeld van schoonheid, maar sinds wanneer beoordelen we acteurs louter op hun esthetische kenmerken, ow wacht, in de Hollywood fanclub is dat de nr. 1 vereiste.

Hij vraagt een verklaring, ik geef een verklaring.

Dat is nu net het discussiepunt, Buscemi wordt onderschat. Of dat nu komt omdat hij geen Smithiaanse close-up materiaal is voor de poster in het bushokje, of omdat hij een 60kg wegende ecto is.

Nu wens ik hem overigens ook helemaal niet in een blockbuster te zien, maar om slechts goede filmrollen toegeschoven te krijgen van uitsluitend één regiseurs(duo) is wel een heel ander uiterste.

Aan de andere kant vind ik Buscemi echt een bijrol acteur, ik zie die man echt geen hoofdrol vertolken. Hij is goed in wat hij doet, helaas voor hem haal je daarmee niet de absolute top in de filmwereld.

Terug
Naar boven