XXL Nutrition

Welke Linux versie: Red Hat, Ubuntu of iets anders?

ubuntu

Elementary os en Ubuntu zijn gebruiksvriendelijk

Ubuntu. CentOS is ook wel redelijk.

ubuntu

red hat is al een tijd niet meer bedoeld voor thuisgebruikers, dat is fedora geworden

(maar ubuntu is voor beginnners prettiger)

Ik vind sws beginners en linux een beetje lastig verhaal. Zeker voor desktop toepassingen. Men is door jaren lang Windows gebruik te gewend geraakt om een beetje out-of-the-box te denken. Als je er maar een beetje met een open mind in gaat dan kan het zomaar je favo OS worden.

Ik vind sws beginners en linux een beetje lastig verhaal. Zeker voor desktop toepassingen. Men is door jaren lang Windows gebruik te gewend geraakt om een beetje out-of-the-box te denken. Als je er maar een beetje met een open mind in gaat dan kan het zomaar je favo OS worden.
idd, ik moet ook zeggen dat ik linux niet speciaal veel voordelen vind hebben voor niet-developers

Zou ook voor ubuntu gaan.
Maar zoals eerder al is gezegd, als je gewoon een beetje standaard dingen doet heb je het niet echt nodig. Buiten dat het gratis is dan.
Ga je echter wat ontwikkelen ga je er blij mee zijn. Zeker als je overweg leert kunnen gaan met de Terminal.

• Topic Starter Topic Starter
Eigenlijk raden jullie dan gewoon de standaard Windows aan?

Mint Cinnamon, downloaden op een USB stickje zetten en je kan gelijk beginnen. Je kunt alles uitproberen zonder dat je hoeft te installeren.

Wat zijn de voordelen van Linux (ubuntu) tegenover bijvoorbeeld Windows, als je ontwikkeld?

Compilen op je eigen pc is soms ook wel handig al heb je tegenwoordig voor een euro ook al een VPS ergens. Was vroeger niet het geval uiteraard. Je doorsnee browser en installer malware is ook niet echt getarget op Linux distros wat ook een voordeel is.

Daarnaast is er ook nog privacy stukje. NSA snooping via Microsoft / Apple backdoors.

Ik heb een oude laptop van me buurvrouw gekregen en heb er net mint op gezet. Ik kan alleen geen verbinding maken met een draadloos netwerk. Iemand een idee waar het aan ligt? Ik zie de netwerken wel, alleen het lijkt wel alsof hij mijn wachtwoord niet herkend ofzo? Ik heb wpa2.

Waarom linux?

Terug
Naar boven