AndroidHealthClinic

Wetgeving anabolen gebruik/handel

Leviathan zei:
Valt geloof ik onder de Wet op de Geneesmiddelenvoorziening, en handel wordt gezien als een economisch delict.

Maar niettemin goed voor max. 6 jr.

dutch windmill zei:
handel valt sinds enige jaren onder de Wet Economische delicten bro..
gebruik is volgens mij niet strafbaar..maar ze kunnen misschien wel je van je spaargeld gekochte vials in beslag nemen.......

;)

Komt er gewoon simpelweg op neer, dat alles wat alleen geld in jouw laatje brengt en niet voor een deel in dat van de overheid, wordt gezien als economisch delict.

Illegale invoer van medicijnen is ook een economisch delict overigens. Mn zwager kan nog een prent verwachten voor een beetje sustanon en pregnyl dat vanuit Egypte verstuurd is.

Gebruik is idd niet strafbaar, maar men kan idd de spullen in beslag nemen.

LangeMan zei:
Maar is het in nederland legaal om anabolen te gebruiken ?

Ik wil weleens weten wat de risico's zijn als ik me kuurtje ga beginnen.

In nederland is het zelfs niet strafbaar om coke te gebruiken. maar het in je bezit hebben is dan wel strafbaar.

Snap je het verhaal?

In België wordt zoiets zwaarder bestraft. Zo had je hier een tijdje geleden de zaak Vandenbroucke (de wielrenner). Men had bij een huiszoeking een karrevracht doping, waaronder als ik mij niet vergis anabolen, en hij wordt gearresteerd.

Na korte tijd wordt hij weer vrijgelaten in afwachting van zijn proces. Uitkomst van zijn proces: een paar honderd uur gemeenschapsdienst, wat zoveel wil zeggen als "je bent stout geweest en nu moet je een paar dagen nablijven en dat het daarna nooit meer gebeurt hoor!" Wat doet VDB en zijn advocaat? Ze gaan in beroep en daar wordt hij veroordeeld tot het betalen van een boete van €250.000

Uit een stukje over hormonenhandel in België:

In 2002 werden bijvoorbeeld zo'n honderd mensen veroordeeld voor hormonencriminaliteit. Samen kregen ze een gevangenisstraf van meer dan 77 jaar (waarvan 35 jaar effectief) en een gezamenlijke geldboete van 3 miljoen euro.

Wel nogal zware straffen maar aan de andere kant, honderd mensen op één jaar lijkt mij niet veel.

DiSTuRBeD zei:
Daarom doen jullie er zo "lichtjes" over...

Toen ik stage deed bij de politie moest er een maat van mij komen getuigen omdat ie betrapt was op vloeibare xtc terwijl hij dit enkel nam voor het slapengaan omdat dit de spiergroei zou bevorderen. Dit vind ik dan een hele andere situatie dan iemand die het in het weekend neemt om uit te gaan en dan nog met de auto te rijden.

Nuja strafmaat blijft hetzelfde, correctionele rechtbank... Moest ik er nog eens passeren zal ik eens de juiste wetteksten etc erover opzoeken.

Maar één ding staat vast, als je iets neemt neem dan zeker iets dat enkel BB'ers kennen, en niet iets wat lijkt op party drugs zoals vloeibare xtc.

Persoonlijk irriteert het mij ook dat er zulke straffen op staan... Ten slotte doe je toch met je EIGEN lichaam wat je wilt (of niet?). Ik erger mij bv veel erger aan verkrachters en pedofielen die iemand anders iets aandoen terwijl de politie aan het sensibiliseren is tegen... jawel: hondenpoep...

waarschijnlijk bedoel je GHB, want xtc is niet vloeibaar ( hoewel er wel xtc-pasta bestaat.)
en ghb lijkt verder in de verste verte niet op xtc, zowel de werking niet, als moleculair gezien.
xtc bevorderd geen spieropbouw, theoretisch gezien zou ghb dit wel doen, maar dan moet je wel een dosis nemen waarvan je direct in comateuze toestand glijdt! :)

Verder is het strafbaar om middelen te verkopen die schade aan de gezondheid toe kunnen brengen!
Dus ook het verkopen van geneesmiddelen zonder doktersrecept vallen hieronder
( en zeker ga je hiervoor aan het gas in de rechtbank gezien de eenzijdige kijk van de overheid tov AAS.)

Ja met vloeibare XTC bedoelt hij GHB. Ik ken meer mensen die dagelijks een portie GHB nemen om de anabole effecten (ook hier op het forum). GHB is een stof die van nature al in het lichaam voorkomt dus de risico's zijn beperkt, maar dagelijks gebruik gaat wel ver ja.

Belgie is een idioot land qua straffen .

Als je iemand van kant maakt krijg je 25 jaar en kom je na 7 jaar vrij . Zoals vorige week nog maar eens bewezen . Kerel maakt 10 jaar terug zen stiefmoeder en moeder kapot en komt enkele jaren later vrij . Nu heeft hij 3 andere familieleden van kant gemaakt .

Maar owee als je eens wat te snel rijd , verkeerd parkeerd , pilletje slikt , fraudeert of eender wat waar je eigenlijk geen andere mensen kwaad mee doet .
Dan is er stront aan de knikker .

Ik kan me daar echt druk in maken in zo'n zaken . Roken en zuipen kan perfect , verdienen ze nog veel geld aan ook . Ze voeren wel eens een aktieke van het is niet goed , maar voor de rest . Maar revreatieve drugs , of anabolen in het kader van sport kan niet . Zou beter wel kunnen zodat er geen illegale circuits meer zijn en de mensen zeker zijn van wat ze nemen , ze doen het toch dus ......

Moest r ff uit , maybe not topic ..... :mad:

Zo gaat het in nederland ook bro

Dus al die ghb gebruikers zijn superbreed nou degene die ik ken zijn allemaal luciferhoutjes hoor

WINSTROLST zei:
Dus al die ghb gebruikers zijn superbreed nou degene die ik ken zijn allemaal luciferhoutjes hoor
Tuurlijk niet , door ghb gebruik zou je langer in de slaapfase blijven waarin je lichaam het meeste groeihormoon gaat aanmaken . Maar lijkt me geen goed idee hieraan mee te doen . kan je beter sth kopen of igf

Ik neem dagelijks 4ml ghb savonds. Heerlijk spul. Geen kater en ik slaap als een baby erna....

Er treedt in tegenstelling tot andere drugs ook geen gewenning op....

Leviathan zei:
Ik neem dagelijks 4ml ghb savonds. Heerlijk spul. Geen kater en ik slaap als een baby erna....

word er wel aan verslaafd ze , het werd vroeger gebruikt als anesthesie maar was te gevaarlijk ,

je kon het enkele jaren terug ook nog verkrijgen in smart shops

Er zijn verschillende straffen, afhankelijk van wat je hebt gedaan: Heb je alleen verkocht of heb je ook geproduceerd?

Voor degenen die de producten máken geldt naast het economische delict en het handelen in verboden stoffen nog een aparte straf namelijk de straf die er staat op het copieren van gedeponeerde geneesmiddelen. Oftewel: Wie een Susta-blend namaakt en het onder Sust-pro aan de man brengt overtreedt nogeens een wet want de straffen op déze wet zijn het zwaarst! :D

Leviathan zei:

:( Was dat maar waar; ik ken 12 mensen waaronder een ex die er enorm verslaafd aan waren, kochten met z'n 12en 10 liter bij een fabriek en namen het overal mee heen nadat ze het in flesjes hadden verdeeld. Ze konden niet meer zonder. Het punt is dat je verslaafd raakt aan de easy-going feeling.
De stress, de mogelijke spanning die je in het dagelijks leven ervaart, vloeit weg. Als die ineens terug komt doordat je stopt zou je die normaliter goed moeten kunnen opvangen maar aangezien je er niet meer aan gewend bent zie je het als onrust/stress en begin je weer.

Ik heb het afkickproces gevolgd van die ex en ben blij dat ze eraf is; de groep daarentegen slikt na 5 jaar nog steeds z'n liters weg per maand...

DiSTuRBeD zei:
Persoonlijk irriteert het mij ook dat er zulke straffen op staan... Ten slotte doe je toch met je EIGEN lichaam wat je wilt (of niet?). Ik erger mij bv veel erger aan verkrachters en pedofielen die iemand anders iets aandoen terwijl de politie aan het sensibiliseren is tegen... jawel: hondenpoep...

Nr. 1 ergernis van je buurt.

Kent niemand de Nubain-nachtmerrie niet meer?

Na Nubain kwam GHB voor de bodybuilder, en ook daarmee is menig atleet naar de kloten gegaan.

Meer als 4ml per keer hoef ik niet te nemen van mijn GHB. Spul is erg sterk, meer als 4ml nemen geeft een erg lam k*tgevoel.

Terug
Naar boven