AndroidHealthClinic

Wetten worden opgelegd door mensen die er zich niet aan moeten houden

roxxe

Massive Warrior
10.000 berichten
Waardering
14
Het Europees Parlement wil een rookverbod in de hele Europese Unie invoeren, behalve in het Europees Parlement zelf. Reden voor de uitzondering is dat sommige europarlementariërs stug door bleven roken, ondanks dat er een rookverbod was uitgevaardigd in het gebouw. "Het lukte niet om iedereen aan het verbod te houden", aldus een woordvoerster van het parlement.

Als compromis komen er nu goed geventileerde ruimtes waar verstokte rokers rustig hun gang kunnen gaan. Roken op de eigen kamer zal formeel verboden worden, maar zal feitelijk gedoogd worden. Officieel moet het gebouw van het EP rookvrij zijn, omdat het valt onder Belgische wetgeving. In België is het verboden te roken in publieke gebouwen.

Binnen het Europees Parlement is er wel flinke weerstand tegen het besluit. De Fransman Gérard Onesta van de Groenen noemde het besluit een "desastreuze stap terug". "We konden nog geen 43 dagen zonder roken. Moet de belastingbetaler nu gaan betalen voor deze dure geventileerde ruimtes?", vroeg hij zich af. Ook de VVD-europarlementariër Jules Maaten spreekt van een "slecht besluit". "Het europarlement kan geen uitzondering bedingen op de Belgische wetgeving. Geen uitzondering omdat je jezelf zo interessant vindt". PvdA-europarlementariër Dorette Corbey, die zelf liefhebber is van sigaren, vindt het afzwakken van het verbod ook niet goed. "'Het is raar als parlementariërs uitzonderingen voor zichzelf gaan bedingen en gaan sjoemelen met de regels".

De Brit James Nicholson is wel te spreken over de maatregel. Hij is de initiatiefnemer van de nieuwe rookmaatregel en spreekt van "een volwassen besluit". Ook staat in dit besluit dat het Europees Parlement zal betalen voor politici die willen stoppen met roken. "We gaan collega's die willen stoppen helpen. Ze krijgen therapie of andere middelen, waarvoor het EP zal betalen", aldus de Britse christen-democraat.

bende schijnheiligaards :mad:

een sigaar uit de doos van de belastingbetaler dus :mad:

bitches :whip:

Haha, hoe kan je ze dan ooit serieus nemen:roflol:?

Zelfde als een vegetarische slager:D

*zucht*

Ik begrijp je punt maar het is natuurlijk wel zo dat die mensen die wetten niet echt opleggen maar dat die mensen het gereedschap zijn van de samenleving voortvloeiend uit democratisch genomen beslissingen..

Heb je enig idee hoe beslissingen door het parlement worden genomen? Een (gekwalificeerde) meerderheid betekent niet dat het unaniem is en dus zijn er altijd tegenstanders, laat dat nou net diegenen zijn die blijven roken...

Ja dit is idd ronduit schan - da - lig. Je moet toch maar durven zeg... Wel weer een typisch voorbeeld van hoe Europa in elkaar zit.

Goed idee :rolleyes:

Ik word minister van Verkeer en laat iedereen 100 rijden.
Ik geef mezelf dan een ontheffing tot... hmmm... 300 km/uur. :D

• Topic Starter Topic Starter
Heb je enig idee hoe beslissingen door het parlement worden genomen? Een (gekwalificeerde) meerderheid betekent niet dat het unaniem is en dus zijn er altijd tegenstanders, laat dat nou net diegenen zijn die blijven roken...
sinds wanneer moet de minderheid zich niet houden aan de beslissingen vd meerderheid?
anders kun je gewoon deze uitgeholde democratie opheffen :rolleyes:

• Topic Starter Topic Starter
sinds wanneer moet de minderheid zich niet houden aan de beslissingen vd meerderheid?
anders kun je gewoon deze uitgeholde democratie opheffen :rolleyes:

You're right, als het reeds van kracht is dient een ieder er zich natuurlijk aan te houden.

Hij doelt denk ik op minister van verkeer en waterstaat ipv minister van verkeer.

haha dat EP is toch ook 1 grote verzameling van vriendjes en a**slikkers.

Een maatje van mij studeerd politicologie in Brussel en hij verteld mij geregeld dat vrouwelijke politica zich rustig een aantal functies omhoog zuigen :D

haha dat EP is toch ook 1 grote verzameling van vriendjes en a**slikkers.

Een maatje van mij studeerd politicologie in Brussel en hij verteld mij geregeld dat vrouwelijke politica zich rustig een aantal functies omhoog zuigen :D

zal vaak genoeg voorkomen idd :D

Hoe zit het met dat snuifhoekje, komt dat er nog?

700 sporen coke in de toiletten is namelijk niet echt een mooi visitekaartje, is hier reeds een wetsvoortstel voor naar voren geschoven? Collectief een kamertje is namelijk overzichtelijker.

Terug
Naar boven