MuscleMeat

Where does the fat go ?

denken dat die massa gewoon verdwijnzeld als warmte energie:roflol:

zouden ze op de vraag maar dan andersom antwoorden dat je van energie vetmassa maakt?

fascinerend, nooit geweten!! Erg informatief

Goeie Wazzup! :)

Heb dit vanochtend gezien, vond het een leuk filmpje!

Door de dag heen zijn er wel wat vragen op komen rijzen:

Hoe kan het dat er schijnbaar verschillende soort vet zijn oid? (andere moleculaire samenstelling)
En moet er voor de verbranding van een andere samenstelling ook iets anders gebeuren?
En hoe wordt voedsel omgezet in C55H104O6, stel je eet ijzer (is F toch in de binas?)

Hoe kan het dat er schijnbaar verschillende soort vet zijn oid? (andere moleculaire samenstelling)
En moet er voor de verbranding van een andere samenstelling ook iets anders gebeuren?
En hoe wordt voedsel omgezet in C55H104O6, stel je eet ijzer (is F toch in de binas?)

1. Er zijn verschillende soorten vet omdat dat nou eenmaal zo wordt geproduceerd. Vetten kunnen verschillen door hun dubbele bindingen(trans/cis configuratie) of de lengte koolstof atomen(Cx), hoe deze verschillen ontstaan zou ik geen duidelijk antwoord op kunnen geven. Het enige wat daar invloed op heeft zouden de stralingen zijn(UV/zon, röntgen, infra rood, etc), het milieu waarin het zich bevind(PH, mineralen, moleculen met beinvloedende interacties etc) en de temperatuur.
2. Reken maar uit: C999H421321O543 + O2 -> CO2 + H20 (+ energie), hieruit zal héél veel water en co2 uit ontstaan met maar 1 O2 molecuul. Praktisch gezien zou je zeggen, dit is gezonder. Maar als we het over de redox gaan hebben en of dit energetisch gunstiger is zou een lange keten zich véél minder snel laten omzetten naar CO2 + H2O. Als antwoord op je vraag, er zal meer of minder zuurstof nodig zijn om het te verbranden vet molecuul te verbranden.
3. Ijzer is een mineraal, geen macromolecuul. Ijzer zit in je bloed Fe2+ (Hemoglobine) en wordt ionisch opgenomen. Deze mineralen hoeven/kunnen niet 'verteerd' worden in je darmen maar worden direct opgenomen voor o.a. hemoglobine productie etc. Als je het had over een stuk ijzer is dat een ander verhaal. Ijzer verteer je niet en poep je direct uit zonder dat het verteerd wordt. Net zoals koeien gras kunnen verteren en wij het direct als geheel uitpoepen.

OT. Nice vid ;), op school geleerd, maar om het zo in het praktijk te zien is dat altijd mooi.

Is dat van gras srs waar?
Dan ga ik dat proberen, want geloof er geen donder van haha, gewoon voetbalveldgras?

Maar er is dus maar 1 o2 molecuul nodig om zo'n vetmolecuul geheel te laten omzetten naar water en co2?
Want bij C55H104O6 hou je dan heel wat H'tjes en C'tjes over, wat gebeurt daarmee dan?

a244497fccc781549731e1152f7aa59f.png

---------- Toegevoegd om 23:31 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:30 ----------

en wat bedoel je precies of dat van dat gras waar is? dat wij dat niet kunnen verteren?

interessante link over herkauwers: http://en.wikipedia.org/wiki/Ruminant

Ruminants are mammals that are able to acquire nutrients from plant-based food by fermenting it in a specialized stomach prior to digestion, principally through bacterial actions. The process typically requires regurgitation of fermented ingesta (known as cud), and chewing it again. The process of rechewing the cud to further break down plant matter and stimulate digestion is called "Rumination".[1][2] The word "ruminant" comes from the Latin ruminare, which means "to chew over again".

Is dat van gras srs waar?
Dan ga ik dat proberen, want geloof er geen donder van haha, gewoon voetbalveldgras?

Maar er is dus maar 1 o2 molecuul nodig om zo'n vetmolecuul geheel te laten omzetten naar water en co2?
Want bij C55H104O6 hou je dan heel wat H'tjes en C'tjes over, wat gebeurt daarmee dan?

Please do, film het :D Ben nu ook wel nieuwsgierig nml

ik kan wel pic maken
enige probleem is dat ik hier geen vlakspoeler heb, en wil niet op een krant gaan zitten schijten ofzo :roflol:

maak er dan 1 op het voetbal veld, waar jij gras aan het kauwen bent. BLUF!

Maar dan is er nog steeds het probleem dat ik niet kan zien of het gras daadwerkelijk in mn stront zit.
Goede oplossing waar ik mn dump kan laten?

Aangezien vetten voor van alles nodig zijn, kun je door verbranding netto tekorten van vetten krijgen?

Stel je eet een stuk zalm voor dat dere omega 3s en gaat daarna een flinke fietstocht doen, verbruik je dan die omega 3s?

Waarom vergeet ie te vermelden dat er ook water in je uitgeademde lucht zit (ballonnetje)?

• Topic Starter Topic Starter

verzadigd vet, onverzadigd vet (enkelvoudig en meervoudig).

Terug
Naar boven