MuscleMeat

whey na Pre-workout

Brahma Bull

Novice
Waardering
0
ik zie nogal veel voorkomen bij bb'ers en sommige mensen op deze forum dat ze voor het trainen een preworkout nemen en ong n half uurtje later wat whey proteine.
waarom doe ze dat? lijkt me toch dat je preworkout dan minder effectief is omdat pre-wo's altijd op lege maag moeten?

Ik doe gewoon hetgeen waar ik mij het lekkerste voel. Geen pre workout, maar wel een whey voor het sporten. Op een lege maag sporten vind ik niks. Sommige wheys geven een vol gevoel, maar als je een goede neemt zonder suikers en met weinig vet dan is het prima te doen.

Volgens mij word een PWO minder effectief van innemen als je net koolhydraten en/of vetten hebt gegeten. Met eiwitten zit dit denk ik anders. Las zelfs dat iemand whey+PWO shake mengt.

(Weet niet zeker, kan broscience zijn, zou het even nakijken)

Volgens mij word een PWO minder effectief van innemen als je net koolhydraten en/of vetten hebt gegeten. Met eiwitten zit dit denk ik anders. Las zelfs dat iemand whey+PWO shake mengt.

(Weet niet zeker, kan broscience zijn, zou het even nakijken)

PWO is post workout op alle US boards is het post en hier wordt het zovaak pre genoemd. Zo verwarrend is dat! Een PWO shake is een shake na de training

Los daarvan voeding heeft een veel hogere prioriteit dan een pre workout supp. Die geeft je wat zinloze pomp en verder niet veel. Niet eten vanwege een pre workout supp is de omgekeerde wereld.

Hoe kort ik pre-work out dan af? :s niet?

Ik doe gewoon hetgeen waar ik mij het lekkerste voel. Geen pre workout, maar wel een whey voor het sporten.

Precies en ik neem dan nog wat caffeine voor de training omdat ik wat extra energie wel nuttig vind onder het trainen. Caffeine neem ik puur en spoel ik weg met whey.

---------- Post toegevoegd Sat 28 Apr 2012 om 11:11 ----------

Hoe kort ik pre-work out dan af? :s niet?

Geen idee maar pwo vind ik erg onduidelijk omdat het zovaak niet duidelijk meer is wat bedoelt wordt. En dit is alleen op DBB in de VS is het altijd na en daarom lijkt het mij handiger het hier ook altijd NA te laten zijn. Pre workout zou pre WO kunnen zijn (voor de wereldoorlog ligt in de context niet voor de hand)

Laatst bewerkt:
Ik pak +- 40 min vantevoren een 'pre-workout' (Pre-WO van maken?) En net voor de training een shake met 30g oats erbij.

Voor de Pre-WO heb ik een uur meestal niks meer gegeten en alleen water getanked.

Als ik die shake+oats niet pak voor de training kan ik een half uurtje doorgaan en dan ben ik gewoon uitgeput, leeg, zwak. Ik heb dan een slechtere training die ik normaal zou hebben met enkel shake+oats. Pre-WO is fijn maar ik heb ook zeker wat 'brandstof' nodig tijdens mijn training. Met cardio echter geen problemen.

Ik denk dat als je je PWO('t is gewoon pwo!) 40 min van tevoren neemt dat het al redelijk (weg)verwerkt is omdat het dan al een +- lege maag is(mits je een uur daarvoor niets hebt gegeten) en het niet stoort aan de shake die je 30-40 min LATER weer pakt? Geen idee, guessing.

ik zie nogal veel voorkomen bij bb'ers en sommige mensen op deze forum dat ze voor het trainen een preworkout nemen en ong n half uurtje later wat whey proteine.
waarom doe ze dat? lijkt me toch dat je preworkout dan minder effectief is omdat pre-wo's altijd op lege maag moeten?

Vraag is wat het meeste effect heeft, pre-workout "iets"(ik weet niet precies wat jij daar onder verstaat) of pre-workout eiwit.

Ik denk dat de meesten die PW eiwitten belangrijker vinden dan een eventuel verminderd effect van de PW "iets".

• Topic Starter Topic Starter
nee ik bedoel echt de N.O. supplementen.geen whey. aangezien er op n.o. supps altijd staat " lege maag nemen voor t beste effect " ,vraag ik me af of whey erbij een betere workout geeft of meer gains omdat ik aardig aantaal mensen dat zie doen

Vraag is wat het meeste effect heeft, pre-workout "iets"(ik weet niet precies wat jij daar onder verstaat) of pre-workout eiwit.

Ik denk dat de meesten die PW eiwitten belangrijker vinden dan een eventuel verminderd effect van de PW "iets".

Well said

Terug
Naar boven