XXL Nutrition

Whey

zwallamander

Novice
Waardering
0
Hallo,

Is whey-eiwit het beste product om te nemen als je een beginneling bent, en hoe vaak en hoeveel per dag. ( ik heb namelijk gehoord dat het zo snel wordt opgenomen dat je er aardig vaak van moet nemen)

Greetz

zwallamander zei:
Hallo,

Is whey-eiwit het beste product om te nemen als je een beginneling bent, en hoe vaak en hoeveel per dag. ( ik heb namelijk gehoord dat het zo snel wordt opgenomen dat je er aardig vaak van moet nemen)

Greetz

2 maal daags, s,ochtends voor ontbijt en na de training
25-30 gram ongeveer.

Whey eiwit is goed voor elke bb, of hij nou beginnend is of gevordert.
Whey word idd heel erg snel opgenomen en daarom is het zoals buzz al zegt het beste om s`ochtends direct na het opstaan en na de training in te nemen.
Dit omdat je lichaam op die 2 momenten behoefte heeft aan eiwitten die snel opgenomen worden.
Door de dag heen en voor het slapen gaan kan je beter eiwitten pakken die dus langzamer opgenomen worden zodat je dan een geledelijke afgifte en dus toevoer van eiwitten hebt.
Hierdoor heeft je lichaam dan dus constant bouwstenen om spieren op te kunnen bouwen.

RobbieH zei:
Whey eiwit is goed voor elke bb, of hij nou beginnend is of gevordert.
Whey word idd heel erg snel opgenomen en daarom is het zoals buzz al zegt het beste om s`ochtends direct na het opstaan en na de training in te nemen.
Dit omdat je lichaam op die 2 momenten behoefte heeft aan eiwitten die snel opgenomen worden.
Door de dag heen en voor het slapen gaan kan je beter eiwitten pakken die dus langzamer opgenomen worden zodat je dan een geledelijke afgifte en dus toevoer van eiwitten hebt.
Hierdoor heeft je lichaam dan dus constant bouwstenen om spieren op te kunnen bouwen.

Ik gebruik hierom daarom ook verschillende whey...1 voor 's morgens en na de training en 1 time released whey voor het slapen gaan...

Whey is overigens niet het enige supplement wat ik je kan aanraden als je begint...Let ook op je vitaminen, vochtinname etc... Via de zoekfunctie kun je hierover veel vinden :cool:

iig na de training. Ik neem het 's ochtend ook maar dat is geen bittere noodzaak ofzo, ligt ook aan of je het geld ervoor (over) hebt. Maar haal je eiwitten in 1e instantie gewoon uit je standaardvoeding...

JFS zei:
iig na de training. Ik neem het 's ochtend ook maar dat is geen bittere noodzaak ofzo, ligt ook aan of je het geld ervoor (over) hebt. Maar haal je eiwitten in 1e instantie gewoon uit je standaardvoeding...

Ik dacht zo ook aan mijn eiwitten te komen, maar toch kom ik dan eiwitten te kort wil ik bijv. 2 gr per kilo lichaamsgewicht bereiken...Haal inderdaad zoveel mogelijk uit je voeding maar gebruik supps om het tekort aan te vullen indien dit het geval is... :cool:

• Topic Starter Topic Starter
En moet je dat dan iedere dag doen of alleen de dagen dat je traint? Bijvoorbeeld 3 keer in de week

En nog een vraag je over de houdbaarheid. Ik heb zo'n grote pot waar ik waarschijnlijk wel 1 a 2 maand mee doe. Blijft whey wel zo lang goed als het eenmaal geopend is?

kijk naar de datum !

Die geld als je de pot dicht zou laten..

blijft wel goed mits je het droog bewaard...als je net begint ben je niet zo zwaar en heb e minder eiwitten nodig gebruik het dan alleen an je training en haal de rest uit een goedkopere shake of uit je voeding

zwallamander zei:
En moet je dat dan iedere dag doen of alleen de dagen dat je traint? Bijvoorbeeld 3 keer in de week

Kijk als je het per se in je voedingsschemaop wilt nemen naast je post workoutshake dan kan je dat iedere dag doen. Maar ik zou dus echt proberen zoveel mogelijk uit gewone voeding te halen dat is ook beter voor je portemonnee. 6 weishakes op een dag nemen werkt niet. Je kan wel bijv. bij je ontbijt wat nemen doe ik ook. En het is echt niet zo dat je anders niet aan je eiwitten komt. Eet kwark, tonijn etc en je zit zo aan bijv. 2 keer je gewicht.

En wat die houdbaarheid hoef je je geen zorgen te maken, gewoon afgesloten bewaren.

Terug
Naar boven