Fitness Seller

Wie doet aan Mountainbiken?

Ben zwaar jaloers op jullie fietsen :o

Dit is de mijne (of die van mijn vader, maar hij gebruikt die nooit. Hij heeft een enduro motor) Zelfde type, ik heb alleen een ander stuur en andere banden

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Deze foto's vanmorgen gemaakt tijdens het fietsen:
(ochtendcardio dus heb de rustige padjes gepakt :p

25po11s.jpg

1zvfsdz.jpg

17enaw.jpg

awxlk7.jpg

mijx1e.jpg

Ik doe wel wielrennen en wil volgende winter ook gaan atb-en. Prima alternatief voor wielrennen in de winter, toch?

• Topic Starter Topic Starter
Ik ben van plan om mijn minor in het buitenland te doen en ik ben nu aan het uitzoeken waar ik heen wil. Ik kijk eerst naar waar ik heen wil en daarna wat ik er kan studeren. :P Nou blijkt dat je in Whistler Engels kan studeren! Als het een beetje van goed niveau is probeer ik daarheen te gaan. Dat zal dan zijn van februari 2013 t/m juni 2013. En in al die tijd kun je daar mountainbiken én snowboarden, 2 van mijn hobby's.

Voor degenen die niet weten wat Whistler is:

http://www.youtube.com/watch?v=SAmVoFFs28A

dat is meer downhillen dan mountainbiken :P

Mijn mountainbike:

Bulls Copperhead 3

Fiets014.jpg

spec list:
Vork: Reba RL Dual Air 100mm, poploc remote lockout
Achterderailleur: Shimano Deore XT Shadown
Voorderailleur: Shimano Deore XT
Shifters: Shimano Deore XT 3x10
Remmen: Formula RX 180/180mm
Crankset: Shimano Deore XT 42/32/24
Casette: Shimano Deore XT 11-34
Velgen: Mavic XM-319
Naven: Shimano Deore XT
Zadel: Selle Royal Copperhead design
Gewicht: +-11kg

Plannen:
Gewicht rond 10kg krijgen (andere zadelpen, zadel, stuur, winterbanden)

dat is meer downhillen dan mountainbiken :P

Downhill is mountainbiken. Mountainbiken heeft meerdere disciplines:

Cross Country
Freeride
Downhill
Trials
etc.

Wat wij hier in Nederland vaak doen is Cross Country, vooral omdat je niet echt een keus hebt, aangezien er geen bergen hier zijn. Wat dat betreft is downhill meer 'echt' mountainbiken dan wat we hier doen. Het lijkt me trouwens ook echt duizend keer zo vet.

Downhill is mountainbiken. Mountainbiken heeft meerdere disciplines:

Cross Country
Freeride
Downhill
Trials
etc.

Wat wij hier in Nederland vaak doen is Cross Country, vooral omdat je niet echt een keus hebt, aangezien er geen bergen hier zijn. Wat dat betreft is downhill meer 'echt' mountainbiken dan wat we hier doen. Het lijkt me trouwens ook echt duizend keer zo vet.
+1

Tot je is een keer op je bek gaat :o

idd. downhillen lijkt me wel vet maar ook veeeeel gevaarlijker.... en je hebt er weer een andere fiets voor nodig dan bij cross country

Wel gevaarlijker ja, maar het risico lijkt het me zeker waard. En bovendien: ik stort me ook met 70km/u op een dun plankje van een berg af, dus waarom dan niet op een fiets?

Maar je hebt idd wel weer andere shit nodig. Bescherming, andere fiets, etc. Dat is wel prijzig.

net ff een rondje gedaan... pfff het was niet mijn dag vandaag. 1x bijna een boom gekust en 1x in de berm tot stilstand gekomen. normaal heb ik nooit van dat soort domme foutjes...

net ff een rondje gedaan... pfff het was niet mijn dag vandaag. 1x bijna een boom gekust en 1x in de berm tot stilstand gekomen. normaal heb ik nooit van dat soort domme foutjes...

Als je in Nederland woont, ga je toch nooit zó snel (of je moet al in mijn mooie Limburg wonen), want berg(jes) zijn dan toch moeilijk te vinden, om flinke snelheid en evt flinke smakken op de grond te maken?

Als je in Nederland woont, ga je toch nooit zó snel (of je moet al in mijn mooie Limburg wonen), want berg(jes) zijn dan toch moeilijk te vinden, om flinke snelheid en evt flinke smakken op de grond te maken?
het eerste geval was gewoon stom. dat was gewoon net iets te hard een kombocht in. tweede geval was te hard van een redelijk steile heuvel af.
opzich is het nog best heuvelachtig hier op het MTB parcours hoor. Ik woon onderin brabant. Regio eindhoven

Altijd al ge-mountainbiked alleen nog nooit een fatsoenlijke mountainbike gekocht.

Rij al heel lang op een Giant Escaper, van voor 2000. Hardtail en geen voorvering, al ga ik net zo hard daar niet van. Hij is lekker licht en soepel, comfort wat minder als je hard over bobbels heen knalt :p

Alleen meerdere keren naar Utrecht geweest. Zit 1 zo'n heuvel waar je met 50 over wortels naar beneden kan denderen, verdere nog paar andere heuvels maar dan houd het ook wel weer op.

Had graag ergens in Oostenrijk/Duitsland gewoond ofzo met een dikke downhill bike :)

Beetje de beleving creeëren die je in New World Disorder, Kranked, The Collective Series enz. ziet.

Laatst bewerkt:
lijkt me niet echt comfortabel zo zonder voorvering. al is die suntour voorvork van mij ook geen 2 knaken waard... mja een voorvork is zo ongeveer het duurste onderdeel van een fiets....

Nee voor je polsen niet altijd even lekker maar met die heuveltjes in NL valt het wel mee, en hier in de omgeving zijn al helemaal geen heuvels.

Ik zou af en toe al wel een fully willen hier in Nederland, laat staan dat ik zonder voorvering zou willen fietsen. 8) Dat lijkt me echt niet chill.

In Limburg kan je wel redelijk mountainbiken vind ik. Dus allemaal; kom naar Limburg, haha, ofja, eigenlijk is Limburg qua wielertoeristen 90% wielrenners en maar 10% mountainbikers..

Terug
Naar boven