XXL Nutrition

Wie gaat er het meest verliezen na de val van de nl regering?

Peiling Peiling Wie gaat er het meest verliezen na de val van de nl regering?

• CDA

Stemmen: 36 49,3%
  • CU

Stemmen: 5 6,8%
  • PVDA

Stemmen: 28 38,4%
  • Geen mening / idee

Stemmen: 4 5,5%

• Totaal stemmers
    73

Big-T

Humongous Ruler
Founder
R.I.P.
50.000 berichten 10.000 berichten
Waardering
3.208
Ben wel benieuwd welke partij hier nu het meest door gaat verliezen aan aanhang.

Ik las dat de pvda een afspraak van het kabinet niet naleefde en dat dat vooral de oorzaak is van het vallen. Ik zou dan denken dat pvda het meest verliest, maar logica en politiek...

Bedoel je vergeleken met de huidige zetelverdeling? Of vergeleken met de peilingen voordat het kabinet viel.

In eerste geval zeker de PvdA

ik heb gekozen pvda omdat ik hun werkelijk gewoon niet meer vertrouw. Nog geen week geleden kwam Minister Plaskerk van onderwijs uit met het geweldige idee om de basis beurs afteschaffen. Ook hij is van de pvda en moet denk ik, net als iedereen anders, verantwoording afleggen bij de partij. Dus kan hij die beslissing niet alleen genomen hebben maar in een stemming met de partij. De Pvda kan zich dan wel mooi profileren maar ik vind het een oportunistische zoniet populistische campagne die ze voeren en als de mensen iets verderr zouden kijken dan hun neus lang is, dat waarschijnlijk ook zouden zien...

overigens...is echtwaar. Ik ben ladder zat :o

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
Bedoel je vergeleken met de huidige zetelverdeling? Of vergeleken met de peilingen voordat het kabinet viel.

In eerste geval zeker de PvdA
Niet echt relatief aan iets, gewoon wie komt er het slechtste uit puur door de val en de reden daarvoor zeg maar.

Ik denk dat het veel mensen niet echt kan schelen wiens schuld het is. Feit is dat pvda vast bleef houden aan datgene waar ze voor stonden en dat vinden veel mensen positief denk ik. Bovendien is dit al het zoveelste kabinet onder leiding van Balkenende dat valt. Ik denk dat cda zwaar gaat verliezen.

Dat is meer zoiets als de laatste strohalm die de pvda heeft. De mensen zijn al lang uitgekeken op de partij en het nieuwe gezicht dat Bos moest brengen. Ze geloven hun beloftes even veel als die van Wilders.

Net alsof ze een propeganda stunt uithalen om zich zelf weer "in dienst te stellen" van het volk, door het kabinet te laten vallen.

Niet echt relatief aan iets, gewoon wie komt er het slechtste uit puur door de val en de reden daarvoor zeg maar.
Als je naar de laatste peiling kijkt WINT de pvda juist 4 zetels. CDA verliest er 1

PvdA houdt een keer zn rug recht dus dat zal wel voor extra stemmen zorgen... Maar het blijft een leugenachtig mannetje, snap niet dat zoveel mensen erin tuinen

Mijn idee :o

wow ik begin nuchter te worden :D

Ik hoop het CDA, 3 en in feite 4 keer achter elkaar in een regering gezeten die uit elkaar spat. Verhagen overigens in veel gevallen degene die zijn poot stijf houdt en er voor zorgt dat coalitiepartners het voor gezien houden.

[Link niet meer beschikbaar]

PvdA in ieder geval niet. Ze hebben zich eindelijk een keer aan hun woord gehouden. Christenunie is zo'n laffe partij met een trouwe achterban, dus die zullen ook weinig inleveren. Dus het is het CDA dat gaat boeten.

PvdA denk ik. Die andere twee hebben helaas een trouwe aanhang.

CDA...helemaal nu die avchterlijke kilometerheffing van de baan is:banana:

PvdA weer tweede partij
De PvdA heeft een spectaculaire stijging doorgemaakt sinds de val van het kabinet. In de Politieke Barometer van onderzoeksbureau Synovate stijgen de sociaaldemocraten met maar liefst zes zetels naar 27.

Het PvdA is daardoor in een klap weer de tweede partij van Nederland, op een gedeelde plek met de PVV van Geert Wilders. Het CDA daalt een zetel ten opzichte van vorige week en komt nu uit op 31.

Als D66 als linkse partij wordt gerekend, is het politieke spectrum van Nederland volledig in evenwicht. Links en rechts komen dan allebei uit op 75 zetels.

Onbegrijpelijk, nu linkse propaganda bij pauw en witteman :kots:

idd onbegrijpelijk
k*t linkse rakkers

PvdA is al jaren niet meer links te noemen man.

• Topic Starter Topic Starter
Als je extreem staat is niks nog 'links' of 'rechts'...

Hamer wil met de PVDA de linkerkant op, dat zal na jaren schurcken tegen VVD en daarna CDA ook wel nodig zijn willen ze geloofwaardig blijven voor hun achterban.

Dat houdt wel in dat er gesnoeid wordt in de aftrek van de hypotheekrente en de hoogste inkomens een grote belastingverhoging krijgen dan andere groepen. Op zich wel echt linkse standpunten dus. De lijn Ploumen/Bos zal langzamerhand verlaten worden.

Als je extreem staat is niks nog 'links' of 'rechts'...

Het PvdA is gewoon de linker vleugel van de VVD....heeft niks met extreem te maken maar met het feit dat het imago van de PvdA nog steeds drijft op oude inhoudelijke feiten van voor tijdperk Kok. Sociaal democratie is tegenwoordig nog te vinden bij de rechtervleugel van GL.....en enkele verdwaalde zielen bij D66.

PvdA is tegenwoordig inhoudelijk een sociaal-achtig liberale partij.

Terug
Naar boven