XXL Nutrition

Wie heeft er geheugen over voor een goed doel?

Welke waardevolle info?

Dat je hem afzeikt moet ie je nog voor bedanken ook?

Nou bij deze dan Frenk....bedankt voor je zeikposts en als ik ooit wat voor jou terug kan doen hoor ik het graag.:rolleyes:

heb je al gecontroleerd of die PC wel bankjes van 256 mb aankan? Want ik denk dat je pc maar hooguit 128 mb of zelfs maar 64 mb van het geheugenstrip herkent.

Dus ik zou voor de zekerheid voor een dual side geheugenbankje gaan, daar heb je het meeste kans mee dat ie em ziet, maar dan nog betwijfel ik het of ie de volle 256 ziet... zowiezo even een bios update doen.

dit soort info lees je niet in een boekje en ik denk niet dat DBC op de hoogte is van de compatibiliteitsproblemen die zich voor kunnen doen met oud geheugen. Laat ik het maar niet hebben over die oude compaq systemen.
Vaak is het ook zo met geheugen (vooral die oude SD geheugen), wanneer je 2 verschillende types/merken hebt dit vaak gaat conflicteren (ondanks de backwards compatibility technologie). Sommige 168 pins SD geheugen modules hebben onderling nog steeds erg veel verschillen waardoor conflicten kunnen ontstaan, daarbij zijn er genoeg moederborden die niet alle merken geheugen ondersteunen (bijv. die oude compaq pc's ondersteunen alleen compaq geheugen) en als dat het niet doet kan het ook nog zijn dat er conflicten onstaan door verschil in: cas latency timing, voltage, clocksnelheid, merk geheugen en indeling van het geheugenbankje.

Nogmaals: bespaar je het gezeik met dat geheugen en koop gewoon voor 50 piek een pentium 4 van 1,5 ghz ofzo :) ik verwed me ballen dat je er bijna geen drol mee vooruit zult gaan wat betreft het afspelen van Divx.

Laatst bewerkt:
Ik ga niet leuren met wat ik vandaag aan hem kado heb gegeven beste Frenk, want dan zullen de forum-plaskinders over elkaar heenvallen om de eerste te zijn die kunnen zeggen 'kijk hem patsen met z'n goeie gedrag'.

Verkapt "kijk mij toch een gouden hart hebben post" :P nee klopt dbc, ik ben de duivel en doe niets goed en jij bent onze engel met altijd politiek correcte antwoorden :o

Als je het niks vindt, reageer dan niet, de discussie is niet of iemand iets verdient of niet, dat maak ik zelf wel uit, niet jij.

omg je snapt er dus niets van ouwe :roflol:

Graag on-topic blijven, het gaat om geheugen volgens mij niet om de motieven van de TS of andere zaken.

• Topic Starter Topic Starter
Zoals altijd wordt het weer een 'DBC is dit of dat'-topic Eric, daar valt helaas weinig aan te doen.

m'n pc is al even slecht 650mhz 320ram...

kan je niet verder helpen

Als je mijn advies wilt... Kijk liever of je ergens van iemand een of ander oud bakje kan overkopen. Wat op minimaal 1400mhz zit. Dat geheugen gaat je namelijk geen drol helpen wat betreft het beter afspelen van DivX. Voor DivX speelt je CPU de hoofdrol wat betreft het afspelen. Je videokaart doet ook mee, maar is iets minder belangrijk. Een kaart van 32MB kan al prima afspelen.

Zo'n oud bakje is makkelijk te vinden en hoeft geen reet te kosten. Ik werk nu al zo'n 4,5 jaar bij een PC shop en je moest eens weten hoeveel pc's mensen wegdoen. Mocht er een klant zijn die zijn pc weg wil hebben dan zal ik hem wel meenemen en dan kun je hem gratis komen ophalen. Echt waar, dat je nog met een 450Mhz iets probeert te doen is erg :D Zoiets kun je echt vergeten. Al stop je hem ramvol (woordspeling :knipoog: ) met geheugen, dan nog schiet het niet op. Zoiets heet 'bottleneck', en dat is de processor in dit geval.

Minimum System Requirements

• Windows 2000/XP
  • Pentium III 733Mhz CPU or equivalent for DivX Home Theater profile video
  • Pentium IV 2.4Ghz CPU or equivalent for DivX High Definition profile video
  • Graphics card with 32MB of RAM or more and supporting 24-bit color or better for DivX Home Theater profile video
  • Graphics card with 64MB of RAM or more and supporting 24-bit color or better for DivX High Definition profile video
  • 24-bit color is recommended for best video quality
  • Screen resolution of at least 800x600 recommended for DivX Home Theater profile video
  • Screen resolution of at least 1024x768 recommended for DivX High Definition profile video
  • DirectX 7-compatible sound card supporting 2 audio channels (stereo) sampled at 16-bit/44.1Khz or better
  • DirectX 9 or higher
Recommended System Requirements
  • Windows 2000/XP
  • Pentium IV 1.3GHz CPU or better for DivX Home Theater Profile video
  • Pentium IV 2.8GHz CPU or better for DivX High Definition profile video
  • 128MB RAM or better
  • Graphics card with 64MB of RAM or more and supporting 24-bit color or better for Home Theater profile video
  • Graphics card with 128MB of RAM or more and supporting 24-bit color or better for DivX High Definition profile video

Wat bench dus zegt, die CPU gaat het gewoon niet goed trekken.

Ik heb net ge PM't. Ik heb nog een bak staan die het wel trekt. Lelijke grote bak (ooit file server geweest), maar wel een p4 als ik me niet vergis. Heb nog wel wat losse dingetjes nodig, dus nog steeds geheugen.
Kan ik van wat oude meuk af en anderen ook. Handig dan?
Of kom ik nu gezien het verloop van dit topic in iets politieks terecht waar ik niet tussen wil zitten?

Wel nee, als je iets hebt is dat natuurlijk prima. P4 moet voldoende zijn voor Divx, waar een 400 Mhz CPU dat gewoon niet is.

Owkee, ik hoor het wel via PM als het goed is. Waarom niet he, ding staat al weer 1 jaar niets te doen, dat krijg je met die steeds goedkoper wordende externe disken.
En firewalls heeft ook niemand meer nodig met die routers/modems van 'tegenwoordig'. ;)

dit soort info lees je niet in een boekje en ik denk niet dat DBC op de hoogte is van de compatibiliteitsproblemen die zich voor kunnen doen met oud geheugen.

Daar heb je vast helemaal gelijk in,ik heb er de ballen verstand van,maar doordat je zn motieven een beetje af liep te zeiken kwam je post zo klote over,bro.

Niks aan de hand vd rest.:p

• Topic Starter Topic Starter
Bij deze hartelijk dank voor de reacties en de oplossingen die zijn aangedragen, zowel hier in de thread als per PM ;)

:bow:

Nou ik zelf geef genoeg aan goede doelen en daar wou ik het bij laten, je moet een lijn trekken.

Terug
Naar boven