MuscleMeat

Wie kan mij helpen met mijn cutschema?

raoulnabuurs

Novice
Waardering
0
Lengte
1m89
Massa
87kg
Vetpercentage
10%
Beste DBB, Ben al een paar maanden aan het cutten, ben van 92 kg met een vetpercentage van 16 % al naar 87kg met een vetpercentage van 10%. Momenteel loop ik een beetje vast, en gaat het niet zo snel meer als voorheen. Mijn gedachten was om 25 gram koolhydraten van mijn dieet af te halen, maar hoeveel eiwitten moet ik er dan aan toevoegen? Of moet ik het zo laten blijven? Graag jullie op of aanmerkingen of tips. Bij voorbaat dank! Groet, Raoul Kcal; 1901 eiwitten; 199 koolhydraten; 178 vet; 44 [Afbeelding niet meer beschikbaar][Afbeelding niet meer beschikbaar]

foto%20(2).JPG

foto (3).jpg

Bijna niet te lezen, maak even wat in excel.

• Topic Starter Topic Starter
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

1 traininsdagen en zittend werk.png

Je vet zit iets te laag. Ik zou wat eiwitten eraf halen en die bij je vetten doen. Circa 0,8-1gr vet per kg lichaamsgewicht is goed.
Wat is je onderhoud?

Dus je denkt door wat eiwitten er af te doen en wat vet erbij te doen, weer genoeg progressie te boeken?
Niet minderen van koolhydraten? Onderhoud heb ik zo even niet bij de hand..

Dus je denkt door wat eiwitten er af te doen en wat vet erbij te doen, weer genoeg progressie te boeken?
Niet minderen van koolhydraten? Onderhoud heb ik zo even niet bij de hand..

niet meer afvallen is simpel, je kcal behoefte opnieuw uitrekenen, of carb cycle proberen.

carbs verlagen gaat je alleen een weegschaal verschil geven, door wat vochtverlies misschien.

Weet je wel hoeveel kcal je onder onderhoud zit?

Ja, want op dit moment heb je 2,3x je BW aan eiwitten, terwijl 1,5/2x ook al genoeg is. Veel mensen denken ten onrechte dat je in de cut minder koolhydraten moet eten. Uiteindelijk kan je daar wel wat mee 'spelen' zegmaar, door over wat weken minder koolhydraten te doen en meer eiwitten of minder eiwitten en meer vetten. Beetje cyclen.

Met progressie bedoel je vetverlies?

Idd met progressie bedoel ik vetverlies

---------- Toegevoegd om 17:01 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:49 ----------

Dus me eiwitten op 174 gram houden en met hoeveel zal ik me vet (olijfolie) dan verhogen?

Ik wil eigenlijk eerst je onderhoud weten.

Richtlijnen zijn 1,5-2gr eiwit per kg lichaamsgewicht (dus gemiddeld 147 gram bij jou)
0,8-1 gram vet per kg lichaamsgewicht (dus gemiddeld 78,3 gram bij jou)
en de rest koolhydraten (dus gemiddeld 152 gram bij jou)

Of dit allemaal wel klopt, ligt aan je onderhoud..

Ik heb mijn schemas er even bijgepakt, en kan nergens me onderhoud terugvinden.
Schemas worden namelijk op maat gemaakt voor mij door mijn personal trainer, alleen hij wil mijn onderhoud niet prijsgeven.......

Dan zou mijn onderhoud op 3185 uitkomen..

---------- Toegevoegd om 19:30 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:21 ----------

Maar hoe hij (mijn personal trainer) het berekende. Hij had een uitgebreiderde activiteitenfactor, hij ging na wat voor werk ik deed en dan 4 keer in de week fitness. Dus dat zou dan nog nauwkeuriger zijn als die ik nu net heb gebruikt?

Er zijn verschillende methodes om het uit te rekenen, dit is een gemiddelde. Als jouw trainer het heeft uitgerekend en een normaal, fatsoenlijk tekort heeft genomen, dan zou hij zeggen dat je onderhoud ongeveer 2400 kcal is. Dat verschil is 785 kcal en dat is een hoop.

Ik adviseer je om met je trainer te gaan praten om uit te vogelen hoe hij bij dit getal komt en dat het wellicht te weinig is.
Zelf zou je het kunnen testen door op onderhoud te eten (danwel die 2400 kcal, danwel die 3185 kcal) voor 2/3 weken en kijken of je aankomt, afvalt of gelijk blijft wat betreft gewicht.

Val je af, dan ligt je onderhoud hoger dan je op dat moment eet.
Kom je aan, dan ligt je onderhoud lager dan je op dat moment eet.
Blijft het gewicht stabiel, dan eet je op dat moment op onderhoud.

Thnx man!

Na wat zeuren is het me gelukt, me onderhoud is idd 2400 kcal dit is gebaseerd op mijn dagelijkse fysieke belasting. Veel nachtdiensten en weinig beweging vandaar het lage kcal. Maar heb nog een vraagje na mate dat je kilos vet kwijt raakt en een lager vetpercentage hebt, veranderd er dan wat aan je aan je koolhydraat behoefte? Je eiwitten gaan omlaag, vet hoger, maar je koolhydraat?

Waarom eiwit omlaag en vet omhoog? Zou eerder andersom denken.

Als je lichter wordt, verandert je onderhoud ook iets. Macro's veranderen opzich niet.

Oke dus wat zou jij nog aanpassen aan het schema wat je hierboven ziet?

Wat er in je begin post staat?

Eiwitten omlaag, vetten en koolhydraten omhoog.

Dit zei ik eerder:

Richtlijnen zijn 1,5-2gr eiwit per kg lichaamsgewicht (dus gemiddeld 147 gram bij jou)
0,8-1 gram vet per kg lichaamsgewicht (dus gemiddeld 78,3 gram bij jou)
en de rest koolhydraten (dus gemiddeld 152 gram bij jou)

Terug
Naar boven