Fitness Seller

Wie kent deze oefening/bestaat deze überhaupt?

Jawel het is High Barbell Front Raise.. alleen voel jij hem in je rug...

• Topic Starter Topic Starter
Jawel het is High Barbell Front Raise.. alleen voel jij hem in je rug...

Oké Bello. Het is volgens jou blijkbaar de Barbell Front Raise. Maar heb ik niet eerder gezegd dat je de oefening zodanig kan uitvoeren dat je hem meer in je rug voelt dan in je schouders?:rolleyes:

Weet je wat?

LAAT MAAR!!

wat een zinloze discussie (ik heb toch gelijk)

Weet je wat?

LAAT MAAR!!

wat een zinloze discussie (ik heb toch gelijk)

Tuurlijk Belo, je hebt gelijk.
18 jaar nog maar he
Zinloos hoef het niet per sé te zijn. Misschien dat de meesten geen zin hebben
om zich er verder in te verdiepen, maar nogmaals, zinloos vind IK het iig niet.

Laatst bewerkt:
Maar heb ik niet eerder gezegd dat je de oefening zodanig kan uitvoeren dat je hem meer in je rug voelt dan in je schouders?:rolleyes:

Dit voel je ook in je erector, maar of het wat opleverd is weer wat anders:

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Sorry Lucass maar je lult gewoon uit je nek, ga eens aan de slag met rack pulls oid. Verder kan je je core versterken met tal van abdominis en obliques oefeningen.

Je kunt een barbell wel op elke gekke manier vasthouden en kijken waar je het ergens voelt.

Ik reageer bijna nooit op iets en dat is wel te zien aan mijn posts die ik amper heb. Ik studeer fysiotherapie en ik moest best hard lachen om wat hier allemaal gezegd wordt. Je doet gewoon een high barbell front raise (met een kortere bewegingsbaan) waarbij de primaire spier die de beweging maakt de m. deltoideus (pars claviculares = voorste schouderkop) is. Om je lichaam stabiel te houden zijn je rechte en schuine buikspieren actiever als normaal (ook je m. errector spinae (oftewel rechte rugspier) zorgt voor extra stabiliteit). De enige manier waarbij je de m. errector spinae actiever kan laten meedoen is door je lichaam bij het begin punt wat naar voren te bewegen en het gewicht dan met je onderug een gooi geven waardoor je schouders minder doen. Hierbij ben je aan het cheaten en voer je de oefening niet meer uit zo als het hoort, verder is dat ook niet heel goed voor de onderrug en kan je op latere leeftijd klachten hiervan krijgen.

Wat jij zou moeten doen is lekker gaan roeien, deadliften, optrekken, en dit vol houden. Krijg je vanzelf een sterkere rug. Verder moet je soms leren accepteren dat je niet altijd gelijk hebt.

Groeten !

ik reageer bijna nooit op iets en dat is wel te zien aan mijn posts die ik amper heb. Ik studeer fysiotherapie en ik moest best hard lachen om wat hier allemaal gezegd wordt. Je doet gewoon een high barbell front raise (met een kortere bewegingsbaan) waarbij de primaire spier die de beweging maakt de m. Deltoideus (pars claviculares = voorste schouderkop) is. Om je lichaam stabiel te houden zijn je rechte en schuine buikspieren actiever als normaal (ook je m. Errector spinae (oftewel rechte rugspier) zorgt voor extra stabiliteit). De enige manier waarbij je de m. Errector spinae actiever kan laten meedoen is door je lichaam bij het begin punt wat naar voren te bewegen en het gewicht dan met je onderug een gooi geven waardoor je schouders minder doen. Hierbij ben je aan het cheaten en voer je de oefening niet meer uit zo als het hoort, verder is dat ook niet heel goed voor de onderrug en kan je op latere leeftijd klachten hiervan krijgen.

Wat jij zou moeten doen is lekker gaan roeien, deadliften, optrekken, en dit vol houden. Krijg je vanzelf een sterkere rug. Verder moet je soms leren accepteren dat je niet altijd gelijk hebt.

Groeten !

+987

Ik denk als je oldskool goodmornings gaat doen dat dit voor zowel schouders en rug goed is. Lijkt een beetje op deze oefening maar dan gaat je romp ook nog 'es van horizontaal - verticaal.

Ik merk dus dat deze oefening echt heel goed is voor mensen met een zwakkere onderrug. Bij mij is na 2x deze oefening gedaan te hebben de rugpijn weg! Zelfs de DL en SQ hebben me niet geholpen wat dat betreft!

Je klinkt echt heel erg als een Tel Sell filmpje.

Ik reageer bijna nooit op iets en dat is wel te zien aan mijn posts die ik amper heb. Ik studeer fysiotherapie en ik moest best hard lachen om wat hier allemaal gezegd wordt. Je doet gewoon een high barbell front raise (met een kortere bewegingsbaan) waarbij de primaire spier die de beweging maakt de m. deltoideus (pars claviculares = voorste schouderkop) is. Om je lichaam stabiel te houden zijn je rechte en schuine buikspieren actiever als normaal (ook je m. errector spinae (oftewel rechte rugspier) zorgt voor extra stabiliteit). De enige manier waarbij je de m. errector spinae actiever kan laten meedoen is door je lichaam bij het begin punt wat naar voren te bewegen en het gewicht dan met je onderug een gooi geven waardoor je schouders minder doen. Hierbij ben je aan het cheaten en voer je de oefening niet meer uit zo als het hoort, verder is dat ook niet heel goed voor de onderrug en kan je op latere leeftijd klachten hiervan krijgen.

Groeten !

Hoi bedankt voor je nuttige reactie. Het is echter niet zo dat ik de oefening uitvoer door te cheaten waardoor mijn er.spinae het werk overneemt. Ik voer hem wel degelijk gecontroleerd uit, er zijn wél enkele verschillen met de High BB Front Raise, dat geef ik wel toe. Ik hou korte afstand tussen mijn voeten (10-15cm),en ook mijn armen zijn dichter bij elkaar, en de armen gaan nooit lager dan horizontaal!

En tuurlijk, ik geef ook wel toe dat ik deze oefening goed voel in mijn deltoids, maar mijn onderrug heeft er écht profijt van gehad. Zou het dan ECHT niet kunnen dat deze oefening voor mij beter werkt, dan sq, dl, rows, goodmornings voor wat betreft de onderrug?

En voor mij is het niet zozeer een kwestie van gelijk hebben/krijgen, gewoon een beetje begrip voor het feit dat een oefening door enkele subtiele veranderingen voor de ene persoon een hele andere uitwerking (positief dan wel negatief) kan hebben, vergeleken met een ander persoon.

---------- Toegevoegd om 17:21 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:19 ----------

Je klinkt echt heel erg als een Tel Sell filmpje.

Hey idd, ik besef het ook nu ik het zo teruglees.
Ik haat Tel Sell reclames, laat dat duidelijk zijn!;)

Hoi bedankt voor je nuttige reactie. Het is echter niet zo dat ik de oefening uitvoer door te cheaten waardoor mijn er.spinae het werk overneemt. Ik voer hem wel degelijk gecontroleerd uit, er zijn wél enkele verschillen met de High BB Front Raise, dat geef ik wel toe. Ik hou korte afstand tussen mijn voeten (10-15cm),en ook mijn armen zijn dichter bij elkaar, en de armen gaan nooit lager dan horizontaal!

En tuurlijk, ik geef ook wel toe dat ik deze oefening goed voel in mijn deltoids, maar mijn onderrug heeft er écht profijt van gehad. Zou het dan ECHT niet kunnen dat deze oefening voor mij beter werkt, dan sq, dl, rows, goodmornings voor wat betreft de onderrug?

En voor mij is het niet zozeer een kwestie van gelijk hebben/krijgen, gewoon een beetje begrip voor het feit dat een oefening door enkele subtiele veranderingen voor de ene persoon een hele andere uitwerking (positief dan wel negatief) kan hebben, vergeleken met een ander persoon.

---------- Toegevoegd om 17:21 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:19 ----------

Hey idd, ik besef het ook nu ik het zo teruglees.
Ik haat Tel Sell reclames, laat dat duidelijk zijn!;)

Als jij der profijt bij hebt zal ik het aanraden hem te blijven doen. Maar daarnaast moet je zeker ook gaan roeien, deadliften, optrekken om je rug beter te ontwikkelen.

Als jij der profijt bij hebt zal ik het aanraden hem te blijven doen. Maar daarnaast moet je zeker ook gaan roeien, deadliften, optrekken om je rug beter te ontwikkelen.

Doe ik allemaal, behalve roeien (niet leuk, genoeg alternatieven).
Bedankt voor de moeite!:thumb:

---------- Toegevoegd om 17:49 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:46 ----------

Dit voel je ook in je erector, maar of het wat opleverd is weer wat anders:

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Sorry Lucass maar je lult gewoon uit je nek, ga eens aan de slag met rack pulls oid. Verder kan je je core versterken met tal van abdominis en obliques oefeningen.

Ey die Rack Pull ziet er ook goed uit, een soort halve deadlift. Ga ik zeker ook wel een keertje proberen!

Terug
Naar boven