Fitness Seller

Wie weet of er therapie bestaat voor anorexia inversa?

Yo DBC, heb je anorexia inversa ?

• Topic Starter Topic Starter
Yo Impol, da's hetzelfde als vragen aan Benchmarc of ie Brabants spreekt...

DBC01 zei:
Yo Impol, da's hetzelfde als vragen aan Benchmarc of ie Brabants spreekt...

Doet ie dat dan ? :P

tjek hier effe, hier ben ik zelf ook in behandeling en ik moet toegeven
dat het al een stuk rustiger in me hoofd is dan daarvoor.
(ik zit btw voor andere problemen daar dan bigorexia)

http://www.hypnotherapienederland.nl

ff kijken bij klachten en aandoeningen

Ik weet wat je ermee bedoelt DBC. :o

Vòòr dat ik ooit een halter aangeraakt had, hoorde ik al over dit verschijnsel en ik kon niet bevatten dat mensen zich hier door lieten inpakken.

Maar naarmate ik goed begon te gainen en goed groeide was dit verschijnsel verdomme ook op mij van toepassing. Kan ook eigenlijk niet geloven dat ik er ook voor voor de bijl heb moeten gaan. :(

Heb nu armen van 40 cm droog, en soms sta ik voor de spiegel en denk ik ook weleens, "verdomme wat een draadjes.". :s Terwijl iedereen in je naaste omgeving zich positief over je uitlaat en dat alles er zo goed uitziet.

Maar ja, het mooie is dat elke fatsoenlijke bodybuilder hier last van heeft, alleen de een gaat er anders mee om dan de andere.

Voor ik overigens trainde, had ik hier met me skinny lichaam nooit last van.

Marky zei:

Vòòr dat ik ooit een halter aangeraakt had, hoorde ik al over dit verschijnsel en ik kon niet bevatten dat mensen zich hier door lieten inpakken.

Maar naarmate ik goed begon te gainen en goed groeide was dit verschijnsel verdomme ook op mij van toepassing. Kan ook eigenlijk niet geloven dat ik er ook voor voor de bijl heb moeten gaan. :(

Heb nu armen van 40 cm droog, en soms sta ik voor de spiegel en denk ik ook weleens, "verdomme wat een draadjes.". :s Terwijl iedereen in je naaste omgeving zich positief over je uitlaat en dat alles er zo goed uitziet.

Maar ja, het mooie is dat elke fatsoenlijke bodybuilder hier last van heeft, alleen de een gaat er anders mee om dan de andere.

Heb ik ook :mad:

Dat komt doordat je er constant mee bezig bent, daardoor wordt je perceptie verstoord.

Het komt erg vaak voor, op elk vlak (zaken, sport, uiterlijk, etc..)... juist daar waar je perfectie wilt. Neem wat gas terug en geniet van andere dingen naast bodybuilding, wees trots op wat je bereikt heb en stel je doelen realistisch op. Je moet de lat niet te hoog leggen, hoe moeilijk dat ook is. Stel jezelf eens voor hoe jij je zou voelen als je op dit moment eens je doelen bereikt zou hebben, zou je dan jezelf ineens heel veel beter worden? Misschien heel eventjes, maar al snel zal je terugzakken in het oude 'sombere' destructieve denkpatroon. Je kan jezelf hier alleen uittrekken als je je attitude verandert en niet je lichaam. Psychologen kunnen je hiermee helpen, dus zoek er een op zou ik zeggen ;).

Laatst bewerkt:
Marky zei:

ik ook :(

(dbb, home of bigorexia patients )

Grootste probleem is dat je door BBing zo'n verschrikkelijk kritisch oog krijgt voor lichaamscompositie/spiergrootte/vet/verhouding dat je een lichaam niet meer gewoon 'mooi' kan vinden.

Nee.

Altijd is er wel iets als je in de spiegel kijkt, buikspieren die droger mogen, teveel vocht, geen duidelijke scheiding in de schouderspieren, biceps te klein, geen duidelijke lijn tussen hals-borst, teveel vet op de onderbuik, te weinig rugdefinitie, ... kortom allemaal zaken die een ander (niet sporter) niet eens opvalt. Die ziet het totaalbeeld en vindt het er best groot uit zien. Alleen kan JIJ dat niet meer.

En het gaat nog verder.

Ook bij een ander heb je moeite, zeker als het over vrouwen gaat. Kontje mag iets ronder, buik iets platter, schouders iets breder, ... en zo wordt het wel heel moeilijk om iemand te vinden. Pfft.

Gelukkig zeg ik even vaak '**** it!' en amuseer me gewoon. ;)

Heb je al een therapie gevonden wat je het meest aanspreekt DBC ?

Terug
Naar boven