XXL Nutrition

Wie zegt dat steroïden gevaarlijk zijn?

Eyeopener:eek:

Dit verlaagt mijn drempel tot usage wel enorm moet ik zeggen.
Zou toch ff wachten tot 21, waarom een nu al hoge eigen test waar je perfect op groeit in de war schoppen? Want vergis je niet:voor kinderen, vrouwen en tieners zijn de gevolgen wel degelijk onomkeerbaar.

Zou toch ff wachten tot 21, waarom een nu al hoge eigen test waar je perfect op groeit in de war schoppen? Want vergis je niet:voor kinderen, vrouwen en tieners zijn de gevolgen wel degelijk onomkeerbaar.
Ja, ik doelde ook meer op het gebruik op wat latere leeftijd hoor. Maar ik had ook altijd een beeld dat er veel negatieve langetermijn gevolgen waren door het gebruik van AS. Het is gewoon zo algemeen aanvaard dat AS gewoon slecht is voor je dat ik er niet eens bij nagedacht had.

Maar waar komt die algemene aanvaardheid dan vandaan?

Ik weet niet of het in elk land algemeen aanvaard is dat het slecht of gevaarlijk is... het is gelinkt aan doping (wat veel mensen zien als valsspelen of je gezondheid op het spel zetten), ook denkt men dan al snel aan topsport wat dan idd niet gezond meer is. Veel dokters zullen natuurlijk ook afradend spreken over AS, omdat ze de plicht hebben ongezonde mensen te helpen, niet gezonde mensen te stimuleren om iets te nemen dat ze eigenlijk niet nodig hebben om gezond te blijven. Op het internet heb je veel artikels over de bijwerkingen en iedereen kent wel het zogenaamde roid rage. Als je dan een president hebt in Amerika die meehuilt met de wolven krijg je uiteindelijk een verkeerd beeld. Het is idd een feit dat het grote gevaar op dit moment niet bij misbruik van steroiden te zoeken is, maar eerder bij misbruik van voeding, alcohol en partydrugs.

Dus als ik het goed begrijp zijn steroids gezond voor je mits je een hele lage dosering neemt (denk 10, 20mg) en voor een korte periode gebruikt

Dit in combinatie met heel goed trainen/eten en rust nemen zou
je dus veel vooruitgang boeken en zonder je gezondheid in gevaar te brengen.

Wat denken jullier ervan?

Dus als ik het goed begrijp zijn steroids gezond voor je mits je een hele lage dosering neemt (denk 10, 20mg) en voor een korte periode gebruikt

ik denk dat er slechtere dingen zijn om te doen die veel meer geaccepteerd zijn. maar om nu te gaan zeggen dat het gezond is hmmmm

maar ik denk dat ik wel begrijp wat je bedoelt en dan kun je stellen "ja"
maar altijd voorzichtig. Als je je eerste tabje winstrol neemt of eerst spuitje want voor hetzelfde geld ben je er allergisch voor. En dan is 10mg heel heel veel.

ik denk dat er slechtere dingen zijn om te doen die veel meer geaccepteerd zijn. maar om nu te gaan zeggen dat het gezond is hmmmm

maar ik denk dat ik wel begrijp wat je bedoelt en dan kun je stellen "ja"
maar altijd voorzichtig. Als je je eerste tabje winstrol neemt of eerst spuitje want voor hetzelfde geld ben je er allergisch voor. En dan is 10mg heel heel veel.

misschien is het een beetje overdreven om te zeggen dat het gezond is

Frank Zane zei een keer dat beetje steroids goed voor je is, maar teveel steroids heel slecht voor je is
Dat kan wel verklaren waarom bodybuilders uit die tijd vaak gezond zijn en sommige nog steeds aan bodybuilding doen (kijk maar naar Lou Ferrigno, the Hulk)
Meestal hoor je mensen op het forum praten over honderden milligrams en
dat is gewoon teveel (ben geen expert ofzo)

Zelf gebruik ik niks, want met hardcore training kun je meer bereiken dan mensen zouden denken.

Maar aan de andere kant zou ik graag die 50 cm armen willen hebben......

Als je te laag doseert mis je het effect en leg je wel je eigen testo productie stil. Bij kuren is het all the way of niet.

Als je te laag doseert mis je het effect en leg je wel je eigen testo productie stil. Bij kuren is het all the way of niet.

misschien een stomme vraag, maar ik dacht dat je eigen testo productie alleen zou stil leggen bij een hoge dosering en bij een lage dosering zou het juist reuze meevallen?

Duur en dosis zijn beiden bepalende factor bij de onderdrukking... sowieso gaat het lichaam productie stilleggen als er genoeg van buitenaf binnenkomt. Bij een lage dosis krijg je het effect dat je productie een deel afneemt waardoor de steroiden gewoon het verlies compenseren waardoor je er niets bij wint, een hogere dosis gaat uiteindelijk je eigen productie helemaal 'vervangen' tot je ermee stopt. Het effect van een kuur moet de risico's waard zijn he, je gaat niet een beetje kuren voor een beetje winst, als je kuurt wil je het zo goed mogelijk doen zodat je niet 10 kuurtjes van 2 kg maar 2 kuurtjes voor 20 kg doet, bij wijze van spreken.

Duur en dosis zijn beiden bepalende factor bij de onderdrukking... sowieso gaat het lichaam productie stilleggen als er genoeg van buitenaf binnenkomt. Bij een lage dosis krijg je het effect dat je productie een deel afneemt waardoor de steroiden gewoon het verlies compenseren waardoor je er niets bij wint, een hogere dosis gaat uiteindelijk je eigen productie helemaal 'vervangen' tot je ermee stopt. Het effect van een kuur moet de risico's waard zijn he, je gaat niet een beetje kuren voor een beetje winst, als je kuurt wil je het zo goed mogelijk doen zodat je niet 10 kuurtjes van 2 kg maar 2 kuurtjes voor 20 kg doet, bij wijze van spreken.

Welke risico's? Ik dacht dat we die zojuist zo goed als verbannen hadden?

Het blijft een aanslag op je gezondheid hoor, met die zin bedoel ik dat je niet gaat kuren voor 2 kg gewicht als je dat met een creatine kuurtje ook kan halen.

Wat mij zo ergert is dat ze net doen alsof het gevaarlijker is dan cocaïne, heroïne enz. Terwijl het dus duidelijk niet gevaarlijk is.

Met alle stoffen in de wereld die lichaam en geest op een of andere manier 'manipuleren' geldt dat het essentieel is, dat de gebruiker zichzelf tot in detail moet educateren en met de opgedane kennis een afweging moet maken of het een verstandige keus is om te gebruiken voor hem als individu.

Mijn mening is dat vele middelen verboden zijn niet omdat het zozeer de topsporters schaad, maar zij een voorbeeld geven voor de massa. Die massabevoling kan obsessief heel ver gaan in het bereiken van hun doel, kijk naar 'I want a perfect body' e.d.

Wanneer de topsporters openlijk over hun gebruik zouden zijn, neemt de massa dat over omdat ze denken dat het zomaar kan, en dan gebeuren er foute dingen. Want de achtergrond van de topsporters wat betreft communicatie met geleerden, goeroe's en wetenschappers zien ze niet op TV.

Iedereen die zich erin verdiept zal concluderen dat verantwoord gebruik van middelen je eigen basis enkel hoger naar boven tilt. Zonder de toegewijde basis, zal je optilling door middel van steroide niet veel hoger zijn.

Nu zijn AS niet te vergelijken met recreatieve drugs, maar wat ze beide in gemeen hebben is dat ze voor de gebruiker een gewenste werking hebben op lichaam en geest. En dat er tussen doordacht/verantwoord gebruik en fout gebruik een enorm verschil is wat betreft side effects en schade van de gezondheid.

Persoonlijk kuur ik niet, juist omdat ik weet nadat ik me erin verdiept heb dat ik me dan daardoor teveel ga isolereren van m'n omgeving en werk. Echt gelukkiger zal ik er niet van worden.

DBC heeft vanaf nu een nieuw rolmodel :D

;)

Vond trouwens dat die ouwe er best nog kloek uitzag, ik zou 'm iig geen 70 schatten.

ik weet niet, ik denk dat steroïde ook heel gevaarlijk kan zijn, net als cocaïne e.d.

sommige mensen reageren heel slecht op een coke ervaring en overlijden en sommige mensen krijgen opeens op onverklaarbare wijze een hart stilstand na steroïde gebruikt te hebben.. ik denk dat het geen van beide goed voor je

haha zeg dan niks

Terug
Naar boven