AndroidHealthClinic

Wielrennen combinatie

UnderTheMountain

Dutch Bodybuilder
Waardering
17
Lengte
1m75
Massa
90kg
Vetpercentage
20%
Ik volg nu zoals meesten wel weten een lb/ub schema op maandag, dinsdag, donderdag en vrijdag, maar ik wil binnenkort gaan beginnen met 1 of 2x per week te gaan wielrennen, omdat ik het leuk vind om te doen en ik heb er een erg mooi uitzicht bij. Ben 16 jaar trouwens. Hoe kan ik dit het beste combineren? Het weekend is voor mij geen optie, want dan zit ik volgepland. Ik doe op maandag en donderdag lb en op dinsdag en vrijdag doe ik ub. Wil dus 1x per week wielrennen hiertussen te zetten.

Wielrennen doet vooral veel met uithoudingsvermogen. Op woensdag zou geen probleem moeten zijn als je er voldoende bij eet.

Ik doe op maandag en donderdag lb en op dinsdag en vrijdag doe ik ub. Wil dus 1x per week wielrennen hiertussen te zetten.

Dus maandag,dinsdag,donderdag en vrijdag dan doe je ub/lb en je wilt het er tussen zetten mmmm moeilijk hoor ??? Ben benieuwd met welke dag de reageerders komen:rolleyes:

Zaterdag! En wil je meer wielrennen dan zou ik het op dezelfde dag als LB day doen.
Eerst wielrennen en dan lb lichter dan normaal.
Zou ik doen.
Maar momenteel skip ik gewoon wielrennen.
Kost zoveel tijd en moet zoveel erbij eten..

• Topic Starter Topic Starter
Zaterdag! En wil je meer wielrennen dan zou ik het op dezelfde dag als LB day doen.
Eerst wielrennen en dan lb lichter dan normaal.
Zou ik doen.
Maar momenteel skip ik gewoon wielrennen.
Kost zoveel tijd en moet zoveel erbij eten..
Kost indd veel tijd, maar is heerlijk om ff te relaxen en te genieten van de natuur en het mooie uitzicht. Ook heb ik er toch mijn cardio bij, aangezien ik dit een beetje heb laten vallen de laatste tijd, omdat het in mijn sportschool erg saai is om cardio te doen.

Wat ik zelf doe is (over het algemeen):
Ma: UB
Di: LB (+ daarna interval training of liss)
Wo: rust
Do: UB
Vr: LB (+ daarna interval training of liss)
Za: rust
Zo: Fietsen

Niet fietsen voor je LB training: veel te uitputtend. En je kan natuurlijk variëren, bv het fietsen op dinsdag overslaan en woensdag een stukje toeren. Of zaterdag en zondag een stukje fietsen (vroeger je nest uit :P). Afhankelijk van de mate waarin je herstel getraind is en hoe goor je gaat.

En niet vergeten veel te eten.

Laatst bewerkt:
Als je straks wat meer training achter de rug hebt, gaat 1x in de week dat soort afstanden rijden echt geen negatief effect hebben op je verdere training. Tenzij je echt elke keer helemaal goor gaat. As ik jou was zou ik gewoon UB op ma/do en LB op di/vr doen.

• Topic Starter Topic Starter
Als je straks wat meer training achter de rug hebt, gaat 1x in de week dat soort afstanden rijden echt geen negatief effect hebben op je verdere training. Tenzij je echt elke keer helemaal goor gaat. As ik jou was zou ik gewoon UB op ma/do en LB op di/vr doen.
Oke sgoed

En op zondag lekker touren:D

Terug
Naar boven