XXL Nutrition

Sticky Wielrentopic

Of je voor of tegen Froome bent, wat hij gister liet zien was ongekend mooi.
terwijl hij eigenlijk geschorst had moeten zijn
Wat ik er van begrepen heb is dat je tot 1200 mag hebben en hij zit ±op 1400 qua waarde die bij dat "medicijn" gebruik hoort. Ook schijnt wetenschappelijk onderzoek elkaar tegen te spreken over wat de beste of juiste methode van meten is en of het wel op de lijst van doping thuishoort. Onlangs heeft universiteit Leiden nog geplubiceerd dat de methode zoals die bij Froome is gebruikt "volstrekt onacceptabel" is. Zolang die zaak speelt is hij niet geschorst. Of er regels zijn overtreden is nog geenszins duidelijk.

Study raises doubts about Chris Froome’s salbutamol test
Leids onderzoeksinstituut: ’Positieve test Froome compleet onacceptabel’

Laatst bewerkt:
  • Like
Waarderingen: Pren
Het had gewoon moeten opgelost zijn voor het seizoen... Die dingen slepen altijd veel te lang aan. Natuurlijk is het anders dan epo nemen ofzo maar er zijn nu eenmaal regels en limieten.

Ja dat is zo. De Sky ploeg ziet het echter als schuld bekennen als Froome eruit was gestapt om het onderzoek af te wachten. Hoe dan ook, die hele top gebruikt. En dat is wat @bascross geloof ik ook min of meer bedoelde.

Ja dat is zo. De Sky ploeg ziet het echter als schuld bekennen als Froome eruit was gestapt om het onderzoek af te wachten. Hoe dan ook, die hele top gebruikt. En dat is wat @bascross geloof ik ook min of meer bedoelde.
Klopt. Dumoulin is ook zeker niet clean, maar ik vind Froome een walgelijk ventje. Als ik hem tegenkom op de fiets, steek ik een stok in zijn wiel.

Hoe zouden ze benen er uit zien als hij niet 2 uur en 53 minuten achter Froome staat maar een minuutje? :thinking:

Hoe zouden ze benen er uit zien als hij niet 2 uur en 53 minuten achter Froome staat maar een minuutje? :thinking:
platz1.jpg

Wie is dat?

Zie op flashscore dat Pinot op achterstand staat. Wat is er gebeurd?

Froome. Dumoulin nooit gezien of gesproken. Lijkt me ook een aardige jongen overigens.

Ik heb namelijk een aantal keer gehoord van verslaggevers dat Froome binnen zijn ploeg een echte dictator is.
Dat kan best, een hoeft het ander niet uit te sluiten. Alles staat in teken om te winnen, en als kopman moet daarin alles kloppen. Als prive persoon ben je meer dan alleen kopman of sportman. Overigens als dit zo is zal Froome geen uitzondering zijn, ga maar na bij andere sporten. Sven Kramer is ook een beul en al staat zijn eigen huis in de brand als hij rust heeft is hij te beroerd om zelf drinken te pakken. Dat hoor je bijna over alle toppers in de sport. Wanneer de competitie achter de rug is kan hij meer ontspannen en prive is hij dan meer dan alleen die sportman.

Edit.
@bascross :roflol:

Laatst bewerkt:
Chris Froome richt astmafonds op: Livefroome - De Speld

lRtBvcGm.jpg

Chris Froome wil het boegbeeld worden van de strijd tegen astma. De wielrenner heeft daarom een astmafonds opgericht: Livefroome.

“Er zijn nog steeds mensen die geen toegang hebben tot prestatieverhogende middelen als ze een berg op fietsen,” legt Froome uit. “Met dit fonds hopen we genoeg geld op te halen om ervoor te zorgen dat niemand ooit zonder salbutamol komt te zitten in de derde week van een grote ronde.”

Om geld op te halen, brengt de Livefroome Foundation polsbandjes op de markt.

Terug
Naar boven