BeUrt
Freaky Bodybuilder
- Waardering
- 335
- Lengte
- 1m82
- Massa
- 84kg
De laatste tijd heb ik meer en meer afleveringen van Battlefront gezien op National Geographic channel. Het deed me op een dag nadenken over het feit dat we ook veel te danken hebben aan de oorlog. Allemaal indirect natuurlijk.
Maar wat als WOII nu eens niet was gebeurt, hoe zouden we vandaag dan leven?
Ik zeg dat we op een haar na exact hetzelfde zouden leven als in circa. 1930. Mijn argumentatie vind je in de spoiler.
Iemand hier een andere mening over? Ik vind het een interessante discussie.
Hopelijk staat het in de juiste categorie.
B
Maar wat als WOII nu eens niet was gebeurt, hoe zouden we vandaag dan leven?
Ik zeg dat we op een haar na exact hetzelfde zouden leven als in circa. 1930. Mijn argumentatie vind je in de spoiler.
WOII gaf ons toch een sterk streven naar vooruitgang omdat we beter wilden zijn dan de vijand. Voor Amerika kwam een massamarkt naar boven aangezien ze na de oorlog vele producten blijvend konden verkopen aan europa en bouwde europa terug op. Amerika dat tijdens de jaren van oorlog geen last had van een kapotgeschoten land, kon profiteren van de neergehaalde economie van Europa.
Zonder WOII had de koude oorlog er niet geweest. Of toch niet in de vorm die wij kennen. Het streven naar de ruimte en naar inlichtingen gaf ons internet, zonnebrillen en GSM's.
Mijn conclusie is dus dat die WOII ons gebracht heeft tot de wereld waar we nu in leven.
Zonder WOII had de koude oorlog er niet geweest. Of toch niet in de vorm die wij kennen. Het streven naar de ruimte en naar inlichtingen gaf ons internet, zonnebrillen en GSM's.
Mijn conclusie is dus dat die WOII ons gebracht heeft tot de wereld waar we nu in leven.
Iemand hier een andere mening over? Ik vind het een interessante discussie.
Hopelijk staat het in de juiste categorie.
B