AndroidHealthClinic

Wordt niet zwaarder?!

stinksoknl

Novice
Waardering
0
Lengte
1m85
Massa
65kg
Hallo mensen,

Ik ben Stan Meekes ben 17 jaar
Ik zit sinds kort hier op het forum beetje rond aan het snuffelen over bodybuilding.

Nou probeer ik zwaarder te worden maar het lukt niet.

Ik ben 1.85m en weer 61 kg wat veel te weinig is!

Ik ben nu al 2 maanden bezig met mijn voeding maar ben nog steeds 61 kg.

Voedingschema:

07.30
Bord brinta
Glas melk

09.30
2 boterhammer met kaas

12.00
2 boterhammen met gebakken ei
2 boterhammen met kaas
1 kop cup a soep
2 glazen melk

14.30
1 boterham met boterhamworst
1 banaan

18.00
eten wat de pot schaft

20.00
roomboter appelrondo

22.30
500 g kwark

Dit is wat ik op een dag eet.
Toch kom ik kwa gewicht niks aan.
Ik ben nog niet begonnen met trainen aangezien ik eerst graag wat gewicht aan wil komen. Of moet ik al wel gaan trainen?

Normaal werk ik gewoon een hele dag in een spuiterij wat lichamelijk soms best zwaar is (jaartje gestopt met school).

graag jullie advies

even snel uit het hoofd eet je ongeveer 2200 kcal;) dat is echt te weining om aan te komen, doe er minimaal 900 kcal bij ofzo

• Topic Starter Topic Starter
wat voor dingen zou ik dan moeten eten?

gewoon brood of andere voeding?

voorbeelden s.v.p

Vervang glazen melk beter in liters melk.

Ik ben nog niet begonnen met trainen aangezien ik eerst graag wat gewicht aan wil komen. Of moet ik al wel gaan trainen?

Natuurlijk zou je beter direct al trainen , dat voedsel omzetten naar spieren.

bak brinta en 7boterhammen...tja...das gewoon veel te weinig...
En ja ik zie er ook wel het 1 en ander bij staan...
Dit eet ik als ik af wil vallen...
Wat aanmerkingen:
7.30 4 boter hammen met kipfilet van maken!
Die spoel je dan wel met eiwit shake + brinta gewoon koude melk er op en schudden maar!
9.30 4liefst 6 boterhammen met liefst tonijn of anders kipfilet.
12.00 wtf moet je met cup a soup? Gooi daar maar weer 'n whey shake bij met brinta(soep er dus uit)
14.30 2boterhammen met kip rund of vis...boterham worst is varken...zo mag je van allah nooit de hemel in...hehe... En ff wat meer fruit...sinasappel ,kiwi ,druiven , aardbijen...waar jij zin in hebt...maar je hebt meer fruit nodig...
8uur appel rondo schrappen...rijst met kip voor in de plaats... Of allebij...maar vind het nou niet echt 'n basis voeding...
22.30 is kwark altijd goed...mocht je nou echt niet aankomen kun je altijd nog 'n bord brinta er in gooien...maar zou het eerst zonder proberen...
Langzaam opbouwen...anders ga je het echt nooit weg krijgen allemaal...
Dit schema is ook lang niet perfect maar durf te wedden dat je hier wel op aankomt!
Succes...

P.s. Ik ben jaloers...ben aan het cutten...

Laatst bewerkt:
ik dacht dat ik eerst beter wat gewicht aan kan komen voordat ik met trainen ga beginnen

pikkos...dit is 'n bodybuild forum...geen ik wil 'n papz*k worden forum...
Trainen dus pik...
Minimaal 3x per week kracht... 1x cardio (hoe vreemd het ook klinkt)
liefst 3 daagse split...maar daar moet je zelf maar naar op zoek gaan...

pikkos...dit is 'n bodybuild forum...geen ik wil 'n papz*k worden forum...
Trainen dus pik...
Minimaal 3x per week kracht... 1x cardio (hoe vreemd het ook klinkt)
liefst 3 daagse split...maar daar moet je zelf maar naar op zoek gaan...

Wat een onzin. Minimaal 3x per week kracht? Laat hem lekker beginnen met compound oefeningen in een Fullbody schema om de eerste massa aan te zetten. Fundering leggen voordat je allemaal isolatie oefeningen gaat doen.

TS lees wat stickies door. Golden Tip! Take it serious.
Meer eten is belangrijk, de eiwitten die je binnenkrijgt wil je meteen omzetten naar spierweefsel. Dat kan alleen als spieren beschadigd raken door te gaan trainen. Lees wat trainingsprogramma's door en kijk wat bij jou rooster past!

Laatst bewerkt:
Noten(mix)

Wat een onzin. Minimaal 3x per week kracht? Laat hem lekker beginnen met compound oefeningen in een Fullbody schema om de eerste massa aan te zetten. Fundering leggen voordat je allemaal isolatie oefeningen gaat doen.

TS lees wat stickies door. Golden Tip! Take it serious.
Meer eten is belangrijk, de eiwitten die je binnenkrijgt wil je meteen omzetten naar spierweefsel. Dat kan alleen als spieren beschadigd raken door te gaan trainen. Lees wat trainingsprogramma's door en kijk wat bij jou rooster past!

sorry dat ik van die domme dingen roep...
Tja...heb er ook geen verstand van...
Probeer al jaren om 'n btje te groeien maar het lukt me maar niet (blijf 1.87)
gelukkig is er dan altijd zo.n massa monster als jij die wel psies weet hoe het werkt!
Hulde aan Bugsbunny!!!
Bunny for president!!!

sorry dat ik van die domme dingen roep...
Tja...heb er ook geen verstand van...
Probeer al jaren om 'n btje te groeien maar het lukt me maar niet (blijf 1.87)
gelukkig is er dan altijd zo.n massa monster als jij die wel psies weet hoe het werkt!
Hulde aan Bugsbunny!!!
Bunny for president!!!

Arrogantie op den Top! Jammer dat je niks onderbouwt met argumenten.
Hoop dat de volgende post wel fatsoenlijk kan, en blijkt dat het verschil tussen herseninhoud en gewicht mee valt.

Laatst bewerkt:
Arrogantie op den Top! Jammer dat je niks onderbouwt met argumenten.
Hoop dat de volgende post wel fatsoenlijk kan, en blijkt dat het verschil tussen herseninhoud en gewicht mee valt.

ok...spieren hebben rust nodig om te groeien...dit is per spier groep verschillend...
En bij iedereen anders...
Mijn borst kan ik b.v. Maandag en donderdag trainen...
Dus als je full body doet zou ik maar 2x per week kunnen trainen...en eerlijk gezegt denk ik niet dat je dan veel massa kunt gaan pakken...(genetische wonderen daar gelaten)
ik moet hard en vaak trainen om massa te pakken en/of vast te houden...
Liefst train ik 6x per week kracht en 1x cardio(dus 1dag 2x naar de sportschool) 1dag helemaal rus dag...
Dit is voor de meeste teveel en die zullen aan 4/5 dagen kracht meer dan genoeg hebben...
Maar dat kan dus niet met full body...
Komen we terug op het 3daagse split verhaal...
Heb ook 4daagse split geprobeerd maar mij beviel dat minder...
Zou niet weten welk voordeel full body zou hebbben ten opzichten van 3 d.s.
B.h. Natuurlijk als je maar 2dagen per week in de sportschool wilt/kunt komen...
bodybuilding is niet iets wat iedereen zal willen doen die in de sportschool komt...
Maar als je iets wilt leren en wilt groeien in welke maten dan ook kun je wel het best van jongens doen die er alleen maar mee bezig zijn...en geloof me...er is niet 1pro die full body doet!(en nee je hoeft je niet te meten aan pro's)
hoop dat ik je 'n klein kijkje heb kunnen geven van mijn redenatie...
P.s. Ik zie mezelf niet als bodybuilder!meer als erg fanatiek sporter!

Hehe, vreemd dat een post bijna direct veranderd in een foodfight...

OT: Je eet idd te weinig, voor een opgroeiende tienert als jij moet je sowieso al rond de 2800 calorieën binnen krijgen het liefst zelfs boven de 3000 als je regelmatig actief bent.

Als je wil gaan trainen gewoon nu al gaan trainen, ik snap je motivatie niet helemaal om het nog niet te gaan doen. Aan vet heb je niks, spieren wel... Maar als je gaat trainen zul je dus ook nog meer gaan moeten eten;)

ok...spieren hebben rust nodig om te groeien...dit is per spier groep verschillend...
En bij iedereen anders...
Mijn borst kan ik b.v. Maandag en donderdag trainen...
Dus als je full body doet zou ik maar 2x per week kunnen trainen...en eerlijk gezegt denk ik niet dat je dan veel massa kunt gaan pakken...(genetische wonderen daar gelaten)
ik moet hard en vaak trainen om massa te pakken en/of vast te houden...
Liefst train ik 6x per week kracht en 1x cardio(dus 1dag 2x naar de sportschool) 1dag helemaal rus dag...
Dit is voor de meeste teveel en die zullen aan 4/5 dagen kracht meer dan genoeg hebben...
Maar dat kan dus niet met full body...
Komen we terug op het 3daagse split verhaal...
Heb ook 4daagse split geprobeerd maar mij beviel dat minder...
Zou niet weten welk voordeel full body zou hebbben ten opzichten van 3 d.s.
B.h. Natuurlijk als je maar 2dagen per week in de sportschool wilt/kunt komen...
bodybuilding is niet iets wat iedereen zal willen doen die in de sportschool komt...
Maar als je iets wilt leren en wilt groeien in welke maten dan ook kun je wel het best van jongens doen die er alleen maar mee bezig zijn...en geloof me...er is niet 1pro die full body doet!(en nee je hoeft je niet te meten aan pro's)
hoop dat ik je 'n klein kijkje heb kunnen geven van mijn redenatie...
P.s. Ik zie mezelf niet als bodybuilder!meer als erg fanatiek sporter!

Nette post.
Om in te haken op wat je zei. De TS begint bij niveau '0'. 61kg op 1.85 is erg weinig. Daarmee rekening houdende, denk ik dat 2x in de week FB prima is om de eerste massa te pakken. Zeker voor de 1e 8 weken om daarna over te gaan naar een split schema.
Dit ligt er natuurlijk aan hoe de progressie is aangezien je je doelen pas af kan stellen nadat je progressie hebt geanalyseerd.
In een FB schema kan hij beginnen met Free weight oefeningen. Dat maakt de basis voor elk apparaat in de Gym, en die oefeningen zijn onmisbaar in elk schema. De grote '3' (4 naar mijn mening) bijvoorbeeld.
Zo is het als beginnend sporter goed vol te houden en houdt hij altijd de mogelijkheid door te groeien. Ik zie erg vaak beginnend sporters de fout in gaan met split schema's. Dit omdat vaak een training wordt overgeslagen. Zijnde als 'dat kan wel voor een keer'.
Daarbij worden vaak de 'zeer' belangrijke compound oefeningen achterwege gelaten.

Als de TS erg gemotiveerd is om te gaan trainen zal hij natuurlijk met een split schema kunnen beginnen. Ik vindt persoonlijk niet dat, dat per se nodig is.
Betreft de '1 dag cardio' in de week. Dit laat ik aan de TS zelf. We hebben geen idee van zijn VP, en ook niet van zijn prioriteiten+tijdsschema.

Laatst bewerkt:
@bunny
dus jij vind dat iemand die 0 ervaring heeft moet gaan DL-en???
Ik niet!!!
Als jij er al van uit gaat dat hij dingen over gaat slaan is het zowiezo geen echte sporter...en tja moet ik dan mijn antwoorden aan gaan passen op onwillende mensen...nah...d8 het niet!
Cardio is imo gewoon 'n must...ook in 'n bulk schema...je zet makkelijker spier massa aan als je conditie beter is...zo simpel is het...en al het vet wat je niet pakt...hoeft er ook niet af!
Je moet gewoon motivatie hebben...ook als beginner...anders ver doe j j tijd...en in dit veval ook die van mij...

Hallo mensen,

Ik ben Stan Meekes ben 17 jaar
Ik zit sinds kort hier op het forum beetje rond aan het snuffelen over bodybuilding.

Nou probeer ik zwaarder te worden maar het lukt niet.

Ik ben 1.85m en weer 61 kg wat veel te weinig is!

Ik ben nu al 2 maanden bezig met mijn voeding maar ben nog steeds 61 kg.

Voedingschema:

07.30
Bord brinta
Glas melk
-->
100gram brinta met melk + extra glas melk + 1 stuk fruit

09.30
2 boterhammer met kaas

--> 4 boterhammen, 2 dik met pindakaas en 2 dik met vlees beleg (mager vlees)
12.00
2 boterhammen met gebakken ei
2 boterhammen met kaas
1 kop cup a soep
2 glazen melk

--> GEEN cupasoup meer, is rommel.
3 gebakken eieren met 3 boterhammen en een glas melk

14.30
1 boterham met boterhamworst
1 banaan

--> 4 boterhammen en een stuk fruit
18.00
eten wat de pot schaft
--> Prima, zorg dat je veel eet van zowel groenten, koolhydraten en vlees.

20.00
roomboter appelrondo
--> Wtf is this. Weg met die zooi
-50gram noten en evt iets anders (GEEN ROTZOOI)

22.30
500 g kwark
Perfect! Toch wel de magere kwark he, niet zon vruchtenkwark met smaakje!!

Dit is wat ik op een dag eet.
Toch kom ik kwa gewicht niks aan.

Normaal werk ik gewoon een hele dag in een spuiterij wat lichamelijk soms best zwaar is (jaartje gestopt met school).

graag jullie advies

Zie mijn advies in dikgedrukt. Heb discipline en hou je hier aan! Brood maaltijden kan je ook vervangen indien mogelijk door een portie rijst + vlees/vis/kip.
Hou je hier 3 maanden aan en ik garandeer 1 kilo per maand of meer

*Ps: begin met trainen met een GOED trainingschema. Vertrouw niet op de instructeur om dit aan jou te geven, maar lees je hier zelf in op het forum zodat je een idee hebt hoe een goed schema eruitziet. Vaker wel dan niet, hebben de instructeurs totaal geen idee van hoe een goede training eruit hoort te zien.
Als je nu ook begint met training krijgt je lichaam een impuls om te groeien, zeker in combinatie met een voeding die nu WEL in orde is ;)

Laatst bewerkt:
je eet veel en veel te weinig je eet tussen 12.00 en 18.00 1 banaan en 1 boterham? ik eet tussen 12.00 en 18.00 als volgt: 12.00 een warme maaltijd bijv. spinazie met rundvlees 14.00 een groot bord spaghetti. 16.00 groot bord rijst met kip. 18.00 wat de pot schaft.

Terug
Naar boven