XXL Nutrition

World Endurance Racing log

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.

harvey1980

Competitive Bodybuilder
Waardering
1
Ik ga dit jaar het volledige cyclus rijden voor het wereldkampioenschap Endurance voor het EWC team Eurosport Benelux op de nieuwe Suzuki GSXR1000K7 met als doelstelling het veroveren van de wereldtitel :cool:

De eerste race is de 24 uur van Le mans op 22 april, ik race samen met 2 teamgenoten en we kunnen ongeveer 50 a 55 minuten racen op een tank,ofwel steeds een uur knallen...2 uur rusten weer een uur knallen en weer 2 uur rusten...enz..enz...

Dit is echt loodzwaar dus ik ben hard aan het trainen om dit vol te kunnen houden, mijn doelstelling is om half April fit genoeg te zijn zodat ik 24 uur lang iedere 3 uur een uur voluit kan fietsen (hr 140 a 170).

Komende week 4 maart start ik met een speciaal cardio-schema hiervoor;

week 1 ; 4 dagen 1 uur
week 2 ; 3 dagen 1 uur en 1 dag 2x 1 uur
week 3 ; 2 dagen 2x 1 uur en 2 dagen 2x 1 uur
week 4 ; 3 dagen 3x 1 uur
week 5 ; 1 dag 4x 1 uur en 1 dag 6x 1 uur
week 6 ; 1 dag 8x 1 uur

als ik meerder keer een uur train op een dag zit daar minstens 2 uur rust tussen.

Ondertussen blijf ik ook iedere spiergroep 1 keer per week zwaar trainen.

Een aantal races worden live uitgezonden worden op Eurosport, dit is de kalender voor 2007;

22 April Frankrijk Le Mans 24 uur
05 Mei Spanje Albacete 6 uur
29 Juli Japan Suzuka 8 uur
12 Augustus Duitsland Oschersleben 24 uur
16 September Frankrijk Bol d’Or 24 uur
10 November Qatar Doha/Losail 6 uur

succes arno en ik zit denk ik 19 mei in oschersleben en bol dör moet ik nog evenb kijken of werner daar rijd vind het jammer dat er nooit eens een race samen valt had ik naar jullie allebei kunnen kijken ;maar je rijd wel ver weg zal wel op tv naar je kijken succes met je schema.

wat voor cardio ga je doen dan........?

stoere shit Arno! ik zal het zeker gaan volgen.
maaruh, ehh.. hoe zit het met doping controles?

• Topic Starter Topic Starter
Zojuist een lekkere cardiosessie afgewerkt :D

25 min crosstrainer hf 140-160 (410 kcal)
10 min roeien hf 115-125 (110 kcal)
30 min fietsen hf 120-130 (315 kcal)
10 min crosstrainer hf 140-160 (180 kcal)

(kcal zijn natuurlijk indicatief, maar aangezien ik altijd op dezelfde apparaten train wel leuk om bij te houden)

de sponsors moeten wel veel vertrouwen hebben in je .
niet iedereen wordt voor dit soort wedstrijden gevraagd.
is de K7 orgineel of zijn er ook dingen aan veranderd ?

de sponsors moeten wel veel vertrouwen hebben in je .
niet iedereen wordt voor dit soort wedstrijden gevraagd.
is de K7 orgineel of zijn er ook dingen aan veranderd ?

* 200+ pk
* ohlins voorvork en achterschokdemper
* 16.5" marvic wielen
* brembo remmen
* michelin slicks
* etc etc etc ;)

weer lekker gecardioot zojuist :p ;

crosstrainer 18 min hf 125-135 (332 kcal)
roeien 10 min hf 120-130 (118 kcal)
fietsen 25 min hf 120-130 (250 kcal)
crosstrainer 12 min hf 130-140 (225 kcal)

gisteren rustdag gehad, vandaag wordt t afzien :p

Ik ga rug trainen (oa deadlift) , schouders en daarna een half uur cardio hf 120-130 (ik denk 15 min cross en 15 min fietsen)

vandaag sta ik eerst een kwartiertje op de crosstrainer (hf 135-150) ,daarna zwaar squatten en nog wat andere beenoefeningen, mijn rustpauzes ga ik opvullen met weighted crunches en reverse crunches :D

gaat ie lekker Arno ow ja een paar kameraden van mij zijn er bij je eerste race bij die gaan al kijken in le mans en ik ga de week erop naar de eurospeedway toe:D even werner aanmoedigen:D

hij gaat lekker Jacky ;)

vandaag ff rustdagje gehad, vanavond/vanacht op stap (gelijk goed want voorlopig de laatste keer omdat het seizoen voor de deur staat :p )

heb werner vanmiddag je log laten lezen en moest je succes wensen morgen heeft ie een wedstrijd supermotard en is flink aan het testen

heb werner vanmiddag je log laten lezen en moest je succes wensen morgen heeft ie een wedstrijd supermotard en is flink aan het testen

bedank hem maar en wens hem ook het beste :cool:

Hoop voor m dat ie wat minder pech heeft dan vorig jaar, want als alles gaat zoals het moet is ie supersnel :D

Dit weekend flink op stap geweest (laatste keer voort seizoen begint dus meteen goed gedaan :p )

daardoor vandaag met veel pijn en moeite borst en abs getrained, ben wel blij dat ik toch getrained heb, vandaag ff geen cardio voor een keer :rolleyes:

vandaag heel slecht nieuws gehad :( , artsen hebben kanker vastgesteld bij mijn vrouw (2e keer al, in 2002 ook al, toen is ze al behandeld) en gaat binnen 2 weken aan de chemo, mijn hoofd staat de komende tijd dus absoluut niet naar racen dus ik heb me voorlopig afgemeld bij het team, dit jaar wordt het zowiezo niks meer, ik blijf wel trainen maar dan vooral weer BB....en dan voor de fun/hobby en afleiding

wat mij betreft mag er een slotje op dit log.

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven