AndroidHealthClinic

Nieuws wow pvda doet een hitlertje

Zeer moeilijk onderwerp. Aan de ene kant zijn er genoeg aso's waarvan van te voren valt te voorspellen dat hun kinderen voor galg en rad opgroeien. Aan de andere kant, wie bepaalt dit. Juridisch lijkt mij dit ook zeer discutabel.
PvdA begint steeds meer populistisch te worden

Hitler deed ook zoiets met mong*len, vandaar Roxxe opmerking

Zeer moeilijk onderwerp. Aan de ene kant zijn er genoeg aso's waarvan van te voren valt te voorspellen dat hun kinderen voor galg en rad opgroeien. Aan de andere kant, wie bepaalt dit. Juridisch lijkt mij dit ook zeer discutabel.
PvdA steeds meer begint populistisch te worden

Hitler deed ook zoiets met mong*len, vandaar Roxxe opmerking

Hitler ging wel iets verder met personen die het down-syndroom hadden. Tot aan euthanasie toe (kom er maar in Cirkel).

Het gaat hier om ouders die zich al 'bewezen' hebben als slechte ouder. Gevalletje Rowena Rikkers of vergelijkbare zaken dus. Als je weet dat ouders hun kinderen stelselmatig mishandelen of verwaarlozen is deze maatregel een uitkomst. Het is geen preventieve maatregel om asovolk het recht op het nemen van kinderen te ontzeggen.

Nooit meer zwangerschap gaat te ver. Ze kunnen hun attitude veranderen.

bij moeders die hebben bewezen waardeloos te zijn als opvoeders moeten ze gewoon de hele handel der uittrekken bij vaders idem.
om een aantal redenen (voor mij dan):
-abortus vind ik een soort van moord
-als een kind wordt geboren heeft het ook recht op een eerlijke kans die krijgen zulke kinderen nooit.
-kosten van een prikpil blijven terug komen,baarmoeder etc der uit is 1malig.
-kosten voor opvang van mishandelde,verwaarloosde kinderen is ook duur.
-een kind zou nooit hoeven opdraaien voor het falen van ouders.

wel hard misschien maar dat is misschien wel eens tijd

Nooit meer zwangerschap gaat te ver. Ze kunnen hun attitude veranderen.

En wat als het gaat om iemand die bijvoorbeeld een zwaar verminderd intellect heeft? (zeg, t.g.v. een complicatie tijdens de geboorte)
Voor het verzorgen van een kind is een bepaalde mate van 'overzicht' nodig.

Maar ik was idd ook wel benieuwd naar het antwoord op de vraag over welke tijdsspanne onze PvdA revolutionair zat te denken.

Jij hebt het over aangeboren aandoeningen ed ?(mongolisme etc?) Misschien valt er uitzonderingen te maken, maar wat ik van de TS opmaak is dat 'slechte ouders' (lees: ouders die hun kinderen zwaar mishandelen) nooit meer kinderen mogen krijgen. En dat gaat te ver vind ik, omdat een persoon altijd kan veranderen. (tenzij ze hiermee rekening houden, mogen ze van mij de wet invoeren)

Jij hebt het over aangeboren aandoeningen ed ?(mongolisme etc?) Misschien valt er uitzonderingen te maken, maar wat ik van de TS opmaak is dat 'slechte ouders' (lees: ouders die hun kinderen zwaar mishandelen) nooit meer kinderen mogen krijgen. En dat gaat te ver vind ik, omdat een persoon altijd kan veranderen. (tenzij ze hiermee rekening houden, mogen ze van mij de wet invoeren)

Persoonlijk denk ik dat een wet niet zomaar zorgen dat die extreme maatregelen veelvuldig worden toegepast. Tussen niet doen en gedwongen behandeling ligt een enorm gebied. (dat hoef ik je overigens niet te vertellen denk ik :D)

Maar in principe ben ik voor de wet. Dat dat soort zaken lastig zijn is duidelijk. Ik zie gewoon alleen totaal geen nut in kinderen bij bepaalde (patiënt)groepen. Zo min als een alcoholist een fles whisky kan gebruiken als er afgekickt moet worden. In feite gaat de baarmoeder achter slot en grendel en daarmee een bevruchting en een potentieel kind. Interessante gevangenis...

Waar hebben we btw meer aan: landelijk programma van prikpil tot 21e jaar? Of tienermoeders?

laten we beginnen bij de arme marokkaanse jeugd........
:roflol:

geef ze een 2e jeugd en plaats ze in een net NL VVD gezin!
:thumbs:
( PVV gezin is ook mogelijk)

Ik ben tegen. Klinkt op papier natuurlijk heel leuk en aardig maar je weet nooit wanneer de overheid het tegen je zal gebruiken. Ik vind het maar een eng idee, als iemand fout bezig is stuur je hem maar naar de rechter zoals het hoort in een rechtsstaat.

Ik ben tegen. Klinkt op papier natuurlijk heel leuk en aardig maar je weet nooit wanneer de overheid het tegen je zal gebruiken. Ik vind het maar een eng idee, als iemand fout bezig is stuur je hem maar naar de rechter zoals het hoort in een rechtsstaat.

M'n kop d'r af als je er niet voor langs de rechter moet om een dergelijke behandeling af te dwingen. Onder de huidige wetgeving kan het volgens mij sowieso niet zonder iemand gedwongen op te nemen. (en daarvoor heb je al een rechter nodig)

Ik vind het toch maar gevaarlijk. Op zich misschien nog niet zo'n slecht idee. Maar als we al beginnen wennen aan het idee dat we bepaalde mensen kunnen verbieden zich voort te planten, waar eindigt het dan.

hmmm klinkt als een goede wet
vraag me wel af wat de criteria worden hoor...namelijk niet echt eerlijk als "arme" vrouwen straks bij voorbaat zo'n prik krijgen omdat ze hun kind niet luxieus kunnen opvoeden en dus van hun moederschap(het mooiste wat er is voor een vrouw) worden beroofd.

Alle marokkanen mogen ze natuurlijk bij voorbaat al inenten. Ook bij de jongens de ballen eraf

Welkom in de maakbare samenleving!

Oplossing:

Mensen met (zwaar) verstandelijke handicap, mensen die al bekend staan hun misbruik op wat voor een manier dan ook, pedofielen die hun ''coïtusuele voorkeur'' al in de praktijk hebben gebracht, verkrachters en al het tuig dat ik nu vergeet, VERPLICHTE STERILISATIE EN CHEMISCHE CASTRATIE.

Dit is in het belang van het volk, dus zie ik geen enkel bezwaar.
Het sterkere (het betere volk) kan het beste zonder dit zwakke volk....en wie weet, als het enigzins genetisch is, roeien we langzaam het zwakkere wel uit.

Iedereen mee geholpen denk ik zo.

lijkt mij ook

• Topic Starter Topic Starter
Oplossing:

Mensen met (zwaar) verstandelijke handicap, mensen die al bekend staan hun misbruik op wat voor een manier dan ook, pedofielen die hun ''coïtusuele voorkeur'' al in de praktijk hebben gebracht, verkrachters en al het tuig dat ik nu vergeet, VERPLICHTE STERILISATIE EN CHEMISCHE CASTRATIE.

Dit is in het belang van het volk, dus zie ik geen enkel bezwaar.
Het sterkere (het betere volk) kan het beste zonder dit zwakke volk....en wie weet, als het enigzins genetisch is, roeien we langzaam het zwakkere wel uit.

Iedereen mee geholpen denk ik zo.
wat als je getrouwd ben en je hebt kindjes, maar op een dag loopt het verkeerd en je hebt een vechtscheiding met je (ex)vrouw

je ex overtuigd je kind dat je je eigen kind hebt misbruikt en gaat hiermee naar de rechtbank

wie denk je dat de rechter gaat geloven?

Oplossing:

Helaas wordt jij dan ook chemisch gecastreerd :D

misschien een ideetje om de prikpil ook aansommige DBBers te geven, ik heb vernomen dat je er hele mooie borsten van krijgt..

Maar in principe ben ik voor de wet. Dat dat soort zaken lastig zijn is duidelijk. Ik zie gewoon alleen totaal geen nut in kinderen bij bepaalde (patiënt)groepen.

Kan je hiervan voorbeelden geven en wat de voornaamste reden is dat ze best geen kinderen baren ?

Kan je hiervan voorbeelden geven en wat de voornaamste reden is dat ze best geen kinderen baren ?

Ik zou er denk ik een heleboel kunnen bedenken. Maar ik denk bijvoorbeeld in eerst instantie aan bijv. alcoholverslaafden.
Daarbij zou gratis verstrekking van de prikpil onder risicogroepen, inc. goede voorlichting en in bepaalde gevallen onder dwang vrijwel alleen voordeel opleveren (imo). Een niet geboren kind mist niets.

Persoonlijk zie ik wel redelijke problemen in de discriminatie tussen man en vrouw...

Vermeld dient te worden dat ik niet zéér prijzend ben over de gemiddelde aanname mbt het nemen van kinderen. Gezinnen met meer dan 4 kinderen vind ik bijv. redelijk van de pot gerukt.

Terug
Naar boven