AndroidHealthClinic

WSB for skinny bastards

Azrael

Ripped Bodybuilder
Waardering
8
Lengte
1m83
Ey allemaal. Sinds kort weer aan het trainen geslagen sinds lange tijd.
Dit schema
DeFranco's Training - Westside for Skinny Bastards A modified lifting program for "Hardgainers"

Het is slechts 3 keer per week en ik zou graag 4 keer per week willen trainen en 1 keer per week een vorm van conditie training (zal een vorm van HIT gaan worden mijn kennende).
dag 1- Upper-body max effort
dag 2 - Lower-body max effort
dag 3 - Repetition upper-body
dag 4 - ???
dag 5 - HIT training (denk dat ik hardloopschoenen ga kopen om gewoon wat te sprinten en te rennen in de buitenlucht)

Het liefst zou ik wat strongman oefeningen willen doen op dag 4 maar gezien mijn kracht (gebrek aan) kan ik daar nog niet aan mee doen al zou ik het nog zo graag willen. Doel is wel zo snel mogelijk klaar te zijn om strongman onderdelen mee te doen. Das mijn doel, maar daar moet eerst keihard aan gewerkt gaan worden.

Hebben jullie wat tips misschien wat ik zou kunnen doen op dag 4? Heeft repetition lower-body zin? Speed-work misschien? Iets anders?

Merci alvast! :cool:

Bedoel je niet HIIT training?

Defranco is een prima schema. Als je 4 keer pw wilt trainen kan je ook de normale WSB training doen, dus 2x lower body. Je kan ook een GPP training doen op die 4e dag.

Doe gewoon versie 3 van het programma, die is standaard met 4 dagen per week. Er worden ook conditioning tips gegeven. Lange afstanden lopen heeft weinig zin als je conditie voor strongman wil. Je doet dan beter "metabolic conditioning" zoals crossfit, sleetrekken etc. Kijk eens in het log van victormor, en doe een paar van de conditietrainingen die hij post.

http://forum.dutchbodybuilding.com/f141/westside-for-skinny-bastards-iii-130661/

Dit schema is echt wel toegespitst op atleten, dus als je niet geïnteresseerd bent in de jump training e.d., die je best de gewone WSB zoals Maestro voorstelde.

Defranco geeft trouwens zelf informatie over strongman. Hiervoor moet je echt niet sterk zijn. DeFranco's - Training Strongman Training for Athletes

• Topic Starter Topic Starter
Thanks TheRipper. Ben in de tussentijd ook al wat artikelen wezen lezen op de WSB site. Ik ga zowieso het schema enigsinds naar mijn smaak aanpassen totdat ik tevreden ermee ben. Ik ga er wel uitkomen. Merci!
edit: Ben dat wsb artikelen van die link aan het lezen. Top man! Staat echt gewoon de hele bende in!

Laatst bewerkt:
Ik zie dat je ook in Almere woont, waar train je ergens?

Terug
Naar boven