Fitness Seller

Her Strength Project - Summer 2025 Cut Log

Ja bij gewicht verlies hoort een beetje kracht verlies, maar pas op het laatst.
Als je gaat afvallen, kun je wel een halter tussen je benen klemmen om te compenseren of een riem met ketting en schijfje eraan.

Ja bij gewicht verlies hoort een beetje kracht verlies, maar pas op het laatst.
Als je gaat afvallen, kun je wel een halter tussen je benen klemmen om te compenseren of een riem met ketting en schijfje eraan.
Ala je je training goed op orde hebt en geen extreme dietfase in gaat zou je op zn minst geen kracht moeten verliezen en in veel gevallen nog zelfs progressie maken. Wanneer je kracht verliest is dat een teken dat je iets in je training/voeding niet goed doet

Ik merkte zeker veel verschil met pullups afhankelijk van mijn bodyweight, rond de 60kg ging het me heel makkelijk af, toen een hele lange tijd niet gedaan maar wel een veel sterkere rug gekregen en 15+kg aangekomen en toch minder reps halen, uiteindelijk na een tijdje werd weighted een optie en heb ik rond de 80kg sets van 5/6 met 25kg extra gedaan, nu doe ik alleen soms BW pullups en dan zit ik rond de 15. In principe is het aankomen tijdens het trainen van pullups ook een soort progressive overload

Ala je je training goed op orde hebt en geen extreme dietfase in gaat zou je op zn minst geen kracht moeten verliezen en in veel gevallen nog zelfs progressie maken. Wanneer je kracht verliest is dat een teken dat je iets in je training/voeding niet goed doet

Ik merkte zeker veel verschil met pullups afhankelijk van mijn bodyweight, rond de 60kg ging het me heel makkelijk af, toen een hele lange tijd niet gedaan maar wel een veel sterkere rug gekregen en 15+kg aangekomen en toch minder reps halen, uiteindelijk na een tijdje werd weighted een optie en heb ik rond de 80kg sets van 5/6 met 25kg extra gedaan, nu doe ik alleen soms BW pullups en dan zit ik rond de 15. In principe is het aankomen tijdens het trainen van pullups ook een soort progressive overload
Ow sorry.
Wij trainen zonder anabolen. Dan is het net iets moeilijker om je spieren te behouden en je kracht.
Bij mij gingen de pull up's omhoog door het zakken in lichaamsgewicht maar wel verlies op push oefeningen. Isolatie oefeningen bleven ook wel op gewicht, met iets meer oemphf.

Ow sorry.
Wij trainen zonder anabolen. Dan is het net iets moeilijker om je spieren te behouden en je kracht.
Bij mij gingen de pull up's omhoog door het zakken in lichaamsgewicht maar wel verlies op push oefeningen. Isolatie oefeningen bleven ook wel op gewicht, met iets meer oemphf.
Rot nou eens op met het doen alsof je de morele bovenhand hebt als natural hier op een bodybuilding 😂😂 Het is echt lachwekkend bij jou. Meer dan de helft van jouw berichten die ik zie MOET je benoemen dat iemand niet natty is OF dat je zelf natty bent.

Ja je kan met minder weg komen, maar mijn statement is alsnog accuraat, als je als natty tijdens je cut kracht verliest train of eet je verkeerd simple as that. De basisprincipes blijven hetzelfde

Rot nou eens op met het doen alsof je de morele bovenhand hebt als natural hier op een bodybuilding 😂😂 Het is echt lachwekkend bij jou. Meer dan de helft van jouw berichten die ik zie MOET je benoemen dat iemand niet natty is OF dat je zelf natty bent.

Ja je kan met minder weg komen, maar mijn statement is alsnog accuraat, als je als natty tijdens je cut kracht verliest train of eet je verkeerd simple as that. De basisprincipes blijven hetzelfde
Ik benoem het niet zo vaak als jij claimt, maar misschien kun jij je eens afvragen waarom je het lastig vind, als men die verschillen benoemd.
Of heb jij fake gear, dat je loopt te huilen als een klein kind.

Denk daarnaast dat ik inmiddels wel redelijk weet hoe het werkt. Jij daarintegen bent waarschijnlijk nooit rond de 10% geweest naturel. Ik vind 1.83 mtr en dan 83kg niet echt indrukwekkend.

Ik benoem het niet zo vaak als jij claimt, maar misschien kun jij je eens afvragen waarom je het lastig vind, als men die verschillen benoemd.
Of heb jij fake gear, dat je loopt te huilen als een klein kind.
Ik vind het totaal niet erg als iemand de verschillen benoemt, maar die verschillen in dit geval zijn echt niet zo groot, jouw hele persoonlijkheid hier bestaat uit het feit dat je naturel bent en je doet continu alsof je daardoor de morele bovenhand hebt.

Wat je zegt over fake gear en huilen slaat nergens op, ik benoem simpelweg hoe het zit geen idee hoe je hier op komt, zullen vast weer die opgekropte gevoelens van je zijn die je hier en daar laat doorschemeren
Denk daarnaast dat ik inmiddels wel redelijk weet hoe het werkt. Jij daarintegen bent waarschijnlijk nooit rond de 10% geweest naturel. Ik vind 1.83 mtr en dan 83kg niet echt indrukwekkend.
Zowel natty als unnatty ben ik altijd tussen de 9-15% bodyfat geweest. Jouw indrukwekkende fysien heb je volgens mij nog nooit gepost :)

• Topic Starter Topic Starter
Ik moest even checken of ik op m'n eigen log zat of in een aflevering van 'Wie de Natty' :laugh: opeens breekt er een testosteron-oorlog uit in de comments.

De bro-science discussie loopt warm in m'n log, dus dan hier maar wat feiten:
Vanochtend toch stiekem gewogen ;-)
Gewicht vandaag: 67,5kg
Spiermassa: 47,8%
Vetpercentage: 18%
Lichaamsvocht: 56,3%

En nee, ik ben niet op een crashdieet.
-Eet gemiddeld 2000-2100 calorieën
-Eiwitten blijven hoog
-Vetten stabiel rond 50-55 gram
-Geen gesnoep
Alles wordt gewoon netjes afgewogen (want 2500 calorieën zit er zo weer in, haha).

Wat ik vooral merk? Geen krachtverlies. Sterker nog, ik boek juist progressie in de gym. Dus dit lichaam is geen kwestie van geluk, maar van structuur, spierarbeid :flexbiceps: en discipline. Ik heb totaal geen moeite met de cut en de RP app is master.

• Topic Starter Topic Starter
Update 23 juli 2025!

Hallo allemaal, even een korte update want het leek me leuk om mijn voortgang te delen. Sinds mijn vorige post (1,5 maand geleden) is er wel wat veranderd qua samenstelling en gewicht. Tijdens mijn bulkfase heb ik de 71.5kg aangetikt rond december 2024. Vanaf februari 2025 ben ik voorzichtig gaan minderen qua calorieën.

Sinds 18 mei volg ik een strak voedingsschema (RP diet app) en dit heb ik 5 weken volgehouden. Op een gegeven moment mocht ik nog maar 15gram koolhydraten per maaltijd en toen had ik er geen zin meer in, haha. Daarna heb ik alles op gevoel gedaan en niets meer afgewogen. Zo heel al af en toe mijn eetschema bijgehouden en ik kwam altijd uit rond de 2100/2200 calorieën.

* Op 18 mei woog ik 69,2 kg (ochtend), met een vetpercentage van 18,5%
* Op 27 mei woog ik 67.9kg (ochtend), vetpercentage van 18.1%. Spiermassa 47.7%, lichaamsvocht 56.2%.

Mijn huidig gewicht op 22 juli (ochtend):

Gewicht: 65kg
Vetpercentage: 17.2%
Spierpercentage: 48.2%
Lichaamsvocht: 56.8%

Ik blijf zwaar trainen en kan inmiddels 13 pull ups :flexbiceps: in 2023 met een lichaamsgewicht van 64kg kon ik maar 7 pull ups, dus mijn kracht is flink omhoog gegaan. Sinds mijn piekgewicht in december 2024 ben ik van 71.5kg naar 65kg gegaan. Dat betekend ruim 6,5kg afgevallen in 7 maanden tijd en tot nu toe nog zonder krachtverlies. Ik blijf t/m eind augustus doorgaan. Ik wil tot max 64 kg gaan want anders ben ik bang om kracht te verliezen.

Wat ik nu merk? Mijn buik, benen en rug ogen droger maar ik ben wel een beetje aan het klagen dat ik te dun word. Het is ook nooit goed :laugh: tijdens de bulk vind ik mezelf te dik en tijdens een cut te dun.

Huidige trainingssplit: 4 dagen in de week kracht (met nadruk op ROM & compounds) en 4 dagen in de week lesgeven (steady state/bodyweight).
Voeding: c.a. 2100/2200 calorieën, hogere eiwitinname en heb absoluut geen hongergevoel. Wekelijks nog Italiaanse bol met een dikke runderhamburger en een gebakken ei er bovenop, lekker!!

Progressie foto's komen later. Had een paar weken geleden nog een foto gemaakt en toen schrok ik wel. Mijn rugspieren ogen veel voller toen ik rond de 69 kg woog, en nu zijn ze een stuk vlakker. Een bulkfase oogt echt wel krachtiger! Ach ja, dat komt wel weer tijdens mijn volgende bulk in september.....op naar de 75kg!!!!

Groetjes :wave:

Helaas als je start met trainen ben je of altijd te dik of altijd te dun er is geen tussenweg lol.

Terug
Naar boven