AndroidHealthClinic

Wtf is dat dan bb?

Iguana

Advanced Bodybuilder
Waardering
0
Je hebt 2 gasten bij mijn in de sportschol die zich tot ergernis van mij irritant boven alles verheven voelen..
Altijd commentaar geven wat er zelfs eens op uitliep dat mn neef 1 van de 2 in de kleedkamer bedreigde..
Goed waar ik heenwil deze 2 lui drukken normaal iets van 6x90 kilo een dan ineens zit er 120 kilo op de stangen en wordt dat 8 keer weggedrukt..
En een paar maand later zijn ze alles weer kwijt behalve hun massa ze worden wel groter..
Op deze manier krijg ik toch de impressie dat massa en kracht inderdaad niks met elkaar te maken hebben..
Ik snap echter de lol er niet van om er als een beest uit te zien en niet eens normaal 100 kg te liften..

Just my 2 cents :rolleyes:

allemaal dommekloten zijn het, hopelijk worden ze allemaal ziek :p

Bodybuilding gaat om hoe sterk je eruit ziet, niet hoe sterk je bent.

Maar ik begrijp je punt, massa zonder kracht zuigt.

• Topic Starter Topic Starter
Niet als aanval tegen de as gebruikers ofzo maar ik vind dit toch wel vreemd.. ;)
Ik bedoel wat is er aan om kk groot te zijn als je neefje van 4 je nog omblaast lol..
Ik heb dus niks tegen as gebruik he vergeet dat niet maar ik heb meer respekt voor gasten die het gebruiken ter ondersteuning op een plafond dan lui die zonder basis zich volspuiten even door het teveel aan kracht hun aanhechtingen vernken en dan weer kappen..
Ik ga zelf met de tijd ook as gebruiken maar je ziet toch een duidelijk verschil tussen de echte bbers die er alles voor laten eerst een goede basis opbouwen en de direkt spuiters..
Na een jaar of 10 zijn ze beide groot maar de echten kunnen nog een deftig gewicht liften ook en gebruiken vaak nog minder ook..
En of die anderen dan nog trainen is maar de vraag die zijn dan vaak door onwetendheid al een stuk van hun lever kwijt.. :D

kijk eens naar het onderschrift van DBC01, gewicht is maar een getal.
massa is wat telt.
zo het is gezegd!

voor mij niet hoor... maar goed, thats bodybuilding voor you.

Ik powerlift liever, vind ik nu eenmaal leuker om te doen

frietbakker zei:

volgens mij komt in de titel bb voor. jou discipline heeft weinig tot niks met bb te maken.
ieder zijn ding begrijp me goed. maar een powerlifter is geen bb-er en visa versa.
gr d

Mja ik ben dan een mengelmoes vrees ik. :rolleyes:
:rolleyes:

dennis999 zei:
frietbakker zei:

volgens mij komt in de titel bb voor. jou discipline heeft weinig tot niks met bb te maken.
ieder zijn ding begrijp me goed. maar een powerlifter is geen bb-er en visa versa.
gr d

ik doelde op dat gewichten niet telde... ik zei ook voor MIJ niet... Als in persoonlijk voor mijn persoon.

moge ze door wankaera en frietbakker in de anus genomen worden :thumbs:

Gaat dit weer een flame-threadje PL-BB worden?

Heel simpel: Frietbakker kickt erop als ie een stap verder is en een 1 RM heeft gehaald van 20kg extra aan die barbell.
En DBC kickt als ie ziet dat z'n traps wat meer omhoog komen.

Krachtsport versus cosmetische sport. Nou en? Ieder z'n ding.

Wat topicstarter aanhaalde is wél een feit: De meesten weten een deel van hun massa te behouden maar de kracht loopt hard terug. Wel beste Iguana, een slimme, voorbereidde spuiter kan het krachtsverlies opvangen, alleen de meeste kereltjes weten niet beter dan '7 weken lang 3ml decca en 3ml testoosteroon'.

Laat ik je een verhaaltje uit opa's oude doos vertellen;

Toen ik 22 was heb ik 2 jaartjes gefitnessed. Toen merkte ik ooit eens dat een clublid een tijdje afwezig was. Na 6 weken elders getraind te hebben, kwam ie volgeblazen met vocht terug in onze gym. Hij was bijna onherkenbaar zo opgezwollen.
Zwetend en puffend kon ie nog net hetzelfde gewicht als eerder bankdrukken.
Toen ik dát zag dacht ik: AAS voor mij dus nooit, 'wat een schertsvertoning.

Maar zie hier: Alle zaken hebben 2 zijden. Wie goed en voorbereid kuurt, kan kwaliteit verwachten en behouden. En dat is wat we op DBB graag aan a.s. juivers meegeven.

Massa oftewel omvang is niet alles.

Bij ons lopen ook genoeg 'BB's' rond die een flinke omvang hebben, maar ze zijn log en plomp. Vormloze vet- en vochtballonen. Wanneer ze de barbell curl doen zie je aan het cheaten en hijgen dat ze het zwaar hebben, maar de arm vertoont helemaal geen enkele contractie van de biceps. Dan vraag ik me af wat er wel in de armen zit als het geen spieren kunnen zijn?

Zelfde geld voor de oedeemschouders, hangende borst en 'triceps' die alle rare vormen aannemen ipv de gewenst hoefijzervorm.
En de benen? Dat zijn luciferstokjes.

DBC01 zei:
Gaat dit weer een flame-threadje PL-BB worden?

Heel simpel: Frietbakker kickt erop als ie een stap verder is en een 1 RM heeft gehaald van 20kg extra aan die barbell.
En DBC kickt als ie ziet dat z'n traps wat meer omhoog komen.

Krachtsport versus cosmetische sport. Nou en? Ieder z'n ding.

Wat topicstarter aanhaalde is wél een feit: De meesten weten een deel van hun massa te behouden maar de kracht loopt hard terug. Wel beste Iguana, een slimme, voorbereidde spuiter kan het krachtsverlies opvangen, alleen de meeste kereltjes weten niet beter dan '7 weken lang 3ml decca en 3ml testoosteroon'.

Laat ik je een verhaaltje uit opa's oude doos vertellen;

Toen ik 22 was heb ik 2 jaartjes gefitnessed. Toen merkte ik ooit eens dat een clublid een tijdje afwezig was. Na 6 weken elders getraind te hebben, kwam ie volgeblazen met vocht terug in onze gym. Hij was bijna onherkenbaar zo opgezwollen.
Zwetend en puffend kon ie nog net hetzelfde gewicht als eerder bankdrukken.
Toen ik dát zag dacht ik: AAS voor mij dus nooit, 'wat een schertsvertoning.

Maar zie hier: Alle zaken hebben 2 zijden. Wie goed en voorbereid kuurt, kan kwaliteit verwachten en behouden. En dat is wat we op DBB graag aan a.s. juivers meegeven.

Hehe ik schrijf later ook dat ik niks tegen mensen heb die op een goede manier gebruiken weten waar ze mee bezig zijn ervoor werken etc etc(integendeel ik bewonder deze harde werkers!)..
Maar ik erger me kapot aan lui die even een kuurtje nemen om daarna te zeuren dat hun pezen zo belast zijn..
En die gasten in de sportschool waar ik train gaan 8 weken de god uithangen met hun gewichten die een paar weken later verdwenen zijn dat vind ik persoonlijk nogal zielig.. ;)

Ik vind je post gewoon interessant en goed dat het eens aangehaald wordt :thumbs:

Inderdaad het verschil zit hem grotendeels in kennis.

Inderdaad inderdaad waar ik bv heel veel respekt voor het is mn sportschooleigenaar de man leeft helemaal voor zn sport. Is iemand die heeel veel kennis van zaken heeft en zodoende naast een superfysiek ook wanneer hij niet kuurt(al heeft ie dit nooit openlijk toegegeven zo gaat dat) over veel kracht beschikt...
Hij draait regelmatig wedstrijden op nationaal topnivo al heb ik nu even geen zin om zn naam hier neer te kalken. ;)
Zet dit tegenover die andere lui in mn sportschool enerzijds heb je een joviale aardige kerel anderzijds heb je 2 galbakken die ik met alle plezier kapot zou trappen. :(
En zoals mn trainingsmaat vandaag zei toen ik geirriteerd raakte ach laat die jongens het houdt toch geen stand!! ;)

Wat ik me dan ff afvraag he als je ziet dat de kracht van mensen verdwijnt en de massa blijft!
Zou het dan zo kunnen zijn dat je als puur krachtsporter op lange termijn niks aan as hebt!?(behalve die handvol oxys vlak voor de wedstrijd ;) )
Oftewel ik bedoel degene(2x zelfde persoon zelfde stats) die niet kuurt en wel kuurt zullen gelijktijdig in een niet kuur periode(dus de werkelijke eigen kracht) de kracht hebben om bv 150 kilo te bankdrukken? Alleen is de ene vele malen groter dan de ander?!

Iguana zei:
Wat ik me dan ff afvraag he als je ziet dat de kracht van mensen verdwijnt en de massa blijft!
?!

kracht blijft ook wel, althans bij mij. een klein gedeelte lever je in maar het merendeel weet ik toch te behouden.

de rest van je verhaal snap ik niet helemaal. maar, het is ook nog vroeg :rolleyes:

Terug
Naar boven