Fitness Seller

Nieuws Yunus 2, Roma maken zich druk om plaatsing Roma-kind bij lesbische ouders

EricR

Superior Athlete
20 jaar lid
10.000 berichten 50.000 berichten
Waardering
2.652
Lengte
1m79
Massa
96kg
Vetpercentage
21%
media_xll_1579917.jpg

Een Roma-familie uit Capelle aan den IJssel is in alle staten nu neefje Armandino is ondergebracht bij een lesbisch stel. Het 3-jarige jochie is onlangs weggehaald bij zijn tante, omdat hij volgens jeugdzorg zwaar werd verwaarloosd. Een tweede Yunus-affaire dient zich aan.

De discussie over pleeggezinnen die er andere normen en waarden op nahouden dan de oorspronkelijke familie, laait steeds vaker op. Eerst was er onder moslims ophef over het Turkse pleegjongetje Yunus (9) dat al van kleins af aan bij twee vrouwen woont, nu is het het Roma-kind Armandino over wie ophef is ontstaan.

'Dat hoort niet'
Een rustige uitleg kan Roma-familie Nikolic uit Capelle aan den IJssel bijna niet geven. Met drukke handgebaren en verheven stem spreekt het gezin over de keuze van het Leger des Heils. De jeugdbescherming van deze christelijke organisatie heeft Armandino zonder medeweten van de familie Nikolic onderbracht bij lesbische ouders.

'We slapen er niet van. Armandino wordt nu bijgebracht dat het normaal is als twee vrouwen seksueelcontact hebben. Dat hoort niet in onze ogen. Alleen een man en vrouw horen bij elkaar,'zegt Katarin Nikolic, die haar neefje verzorgde sinds de arrestatie van de ouders van Armandino, 2 maanden geleden. De twee zitten vast voor diefstal, aldus de familie.

De jeugdbescherming van het Leger des Heils hield de Capelse familie al geruime tijd in de gaten, gezien de herhaaldelijke celstraffen van de ouders en andere familieleden. Drie weken geleden greep ze in. Onder politiebegeleiding werd Armandino uit huis gehaald. Het jongetje zou te kleine schoenen dragen, een slecht gebit hebben, veel te dik zijn en een flinke taalachterstand hebben.

Groei
'Leugens,' meent de familie. Tante Katarin wappert met een boekje van het consultatiebureau waarin de groei van Armandino is bijgehouden. 'Hij groeide juist goed. Het consultatiebureau heeft ons nooit gezegd dat er een probleem was.'

Maar Armandino sliep niet altijd in het bed waar nu twee grote haaienknuffels liggen te verstoffen. Heel normaal, stelt Bayka. Ook de ooms en tantes van Armandino ontfermden zich over de jongen, zelfs toen zijn ouders nog niet in de gevangenis zaten. 'Wij, Roma, zoeken elkaar elke dag op.'

Margreet Kramer, woordvoerder van het Leger des Heils, wil niet reageren vanwege de privacy van het pleegjongetje.

Mocht de rechter morgen bepalen dat Armandino tot het einde van het jaar bij het pleeggezin moet blijven, dan wordt dit aangevochten. De familie Nikolic heeft de Utrechtse advocaat Astrid Klappe in de arm genomen. 'Verplaats je eens in een Nederlands gezin waarvan het kind door jeugdzorg in een Turks of Romagezin wordt geplaatst. Dat roept toch ook vragen op over religie, cultuur en gewoonten? Het is toch een stukje identiteit dat wordt aangetast bij een gezin dat er heel andere normen en waarden op nahoudt,' stelt Klappe.

Depressief
De familie heeft Armandino's moeder bewust nog niet verteld over de lesbische pleegouders. ,,Dat weet ze nog niet. Ze is al depressief omdat ze niet bij haar kind kan zijn. Dit maakt het erger.''

Krista Koopman, advocaat in de strafzaak van de moeder van Armandino, bevestigt dat het niet goed gaat met de vrouw. Ze zit nog in voorarrest en het is niet duidelijk wanneer ze wordt herenigd met haar zoon. 'Het zal geen jaren duren, maar het wordt steeds zwaarder. Ze wil zo snel mogelijk de zorg weer overnemen.' De moeder woonde lang illegaal in Nederland. Vorig jaar heeft ze een verblijfsvergunning gekregen.

http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Nederla...ijk-onze-Armandino-bij-lesbische-ouders.dhtml

'Verplaats je eens in een Nederlands gezin waarvan het kind door jeugdzorg in een Turks of Romagezin wordt geplaatst. Dat roept toch ook vragen op over religie, cultuur en gewoonten? Het is toch een stukje identiteit dat wordt aangetast bij een gezin dat er heel andere normen en waarden op nahoudt,' stelt Klappe.

:roflol: Opgroeien in een gezin waar je verwaarloosd wordt, je ouders een stel criminelen zijn en je moeder lange tijd een illegaal was is natuurlijk wel goed voor je identiteit. Maar goed bij die rovers leert dat kind wel de juiste Roma-waarden natuurlijk. Arm kind zou ook maar een beetje echte opvoeding krijgen, dat kan de familie Nikolic niet hebben. Tuig.

Ze hebben gelijk, kind hoor op te groeien in ze eigen cultuur.
Kind terug sturen naar Roemenië en zijn hele familie ook meteen.

Was het maar zo mooi.

Not this shit again... Rare volksstammen allemaal

Het jongetje zou te kleine schoenen dragen, een slecht gebit hebben, veel te dik zijn en een flinke taalachterstand hebben.
'Leugens,' meent de familie. Tante Katarin wappert met een boekje van het consultatiebureau waarin de groei van Armandino is bijgehouden. 'Hij groeide juist goed.
Monster logic :roflol:

Haha,echt. Leren stelen,oplichten en in de rest van je leven in de marginaliteit leven is natuurlijk een veel betere optie dan bij een lesbisch koppel opgroeien want 'dat hoort niet' :roflol:

Ze wonen in Nederland, daar tellen onze waarden en normen

Aanpassen of opkrassen dus.

Ze wonen in Nederland, daar tellen onze waarden en normen

Aanpassen of opkrassen dus.
Haha Roma's die zich aanpassen? Ja hoogstens verhuizen ze naar een andere wijk voor een miljoenensubsidie. Veel meer zit er niet in bij dat volk.

"'We slapen er niet van. Armandino wordt nu bijgebracht dat het normaal is als twee vrouwen seksueelcontact hebben. Dat hoort niet in onze ogen. Alleen een man en vrouw horen bij elkaar,'zegt Katarin Nikolic, die haar neefje verzorgde sinds de arrestatie van de ouders van Armandino, 2 maanden geleden. De twee zitten vast voor diefstal, aldus de familie."
:roflol:

Laatst bewerkt:
Wie wil er nu ook een roma adopteren? Criminaliteit stroomt in die apen hun bloed.

Roma en slachtofferrol, what else is new?

Roma vind ik een erg lastig volk; ze ontplooien zelf zo ontzettend weinig en beroepen zich op de barmhartigheid van anderen en als die barmhartigheid even niet naar hun zin is trekken ze de discriminatie kaart.

Roma en slachtofferrol, what else is new?

Roma vind ik een erg lastig volk; ze ontplooien zelf zo ontzettend weinig en beroepen zich op de barmhartigheid van anderen en als die barmhartigheid even niet naar hun zin is trekken ze de discriminatie kaart.

Dat is hun 'dagrol', in hun 'nachtrol' ruimen ze met plezier je hele huis op.

Ze hebben gelijk, kind hoor op te groeien in ze eigen cultuur.
Kind terug sturen naar Roemenië en zijn hele familie ook meteen.

Was het maar zo mooi.

Welk deel van nomadisch volk snap jij niet? Roma zijn geen Roemenen. Roma trekken rond. Daarom slaat het argument van ErikR ook nergens op, illegaliteit is geen argument wat betreft hoe goed de familie functioneert. Omdat er ergens in de geschiedenis mensen een hek om een stuk land gingen zetten met het idee; is van mijn! en een groep mensen een volk vormen die een gezamenlijk hek bouwen van ONS land maakt het idee niet minder absurd dat je kan claimen dat een deel van onze wereld niet van ons allen maar exclusief van mij is.

Wel een argument is criminaliteit, verwaarlozing van kinderen......maar een kind afpakken omdat het illegaal is en roma zou tegen het fundament van dat volk zijn, een roma is per definitie nooit legaal of illegaal.

---------- Post toegevoegd Mon 25 Mar 2013 om 15:55 ----------

Dat is hun 'dagrol', in hun 'nachtrol' ruimen ze met plezier je hele huis op.

Het wordt ook wel overdreven. In Roemenie wist ik dat er ergens langs de rivier een 'dorp' was van Roma en iedereen zei dat ik er niet heen moest gaan of anders compleet gestript zou worden. Ik had een slaapzak over die ik niet langer wilde meezeulen. Ben er gewoon heengegaan en heb die slaapzak vlak voor het dorp aan een vrouw gegeven die me vriendelijk glimlachend aankeek en ik ging verder met mijn vakantie.

Heb ook een keer in de bergen vlak naast de Roma gekampeerd en Roemeense vrienden waren als de dood dat alles leeggeroofd zou worden of erger en er gebeurde niks.

Haast mythisch proporties hebben de standaard Roma verhalen; is al vanaf de middeleeuwen hetzelfde. Het zijn geen lieverdjes maar of de feiten altijd zo zijn als hun reputatie???

Het enige wat ik echt tegen Roma heb is ze een schop onder hun kont willen geven om er wat van te maken en niet altijd op barmhartigheid van andere te vertrouwen.

Bloedirritant is dat, dat mensen Roma's voor Roemenen zien.

En ook ik vind dat jeugdzorg hier buiten zijn boekje gaat. Roma's zijn roma's. Al eeuwen lang reizen die rovend en met eigen taal en gewoonten rond. Wat 'wij' kindermishandeling noemen, is binnen die gelederen doodnormaal.
Dat weet jeugdzorg ook dondersgoed. Onbenullig werkverschaffing is dit, van een orgaan waar ik al geen hoge pet van op had.

• Like
Waarderingen: Ymir

En ook ik vind dat jeugdzorg hier buiten zijn boekje gaat. Roma's zijn roma's. Al eeuwen lang reizen die rovend en met eigen taal en gewoonten rond. Wat 'wij' kindermishandeling noemen, is binnen die gelederen doodnormaal.
Dat weet jeugdzorg ook dondersgoed. Onbenullig werkverschaffing is dit, van een orgaan waar ik al geen hoge pet van op had.

Je maakt een geintje right? Als ze hier een kind willen opvoeden dan brengen ze hem naar de tandarts, geven ze hem normale schoenen en sturen hem naar school om te leren lezen en schrijven. En anders trekken ze maar ergens anders heen met hun huifkar, ow w8 die hebben ze niet, want ze trekken al minstens een halve eeuw niet meer als nomaden rond omdat de uitkering hier zo lekker is.

Roma zijn Roma en die trekken rovend rond zeg je? Ik hoop niet dat je wil zeggen dat stelen door ons geaccepteerd moet worden omdat het binnen hun cultuur gedaan wordt, maar daar lijkt het wel heel erg veel op.

Ik heb een beetje gezien wat onder die gelederen normaal is als kinderen onvoldoende binnen halen met bedelen want dat pak slaag doen ze graag voor de ogen van de toerist om je te laten voelen wat het gevolg is van te weinig geven voor de zieligheid van dat bedelend kind. Gebeurde een keer onder de ogen van een Roemeense agent die helemaal niks deed. Moeten wij Nederlanders zo zijn als die agent, compleet onverschillig want dat is doodnormaal in hun gelederen?

Ik vind van niet; mishandeling is mishandeling is uithuisplaatsing. Maar het is natuurlijk wel zo dat als we elk Roma gezin gaan bekijken volgens onze strikte wetten we een situatie hebben die veel te groot is voor jeugdzorg.

Welk deel van nomadisch volk snap jij niet? Roma zijn geen Roemenen. Roma trekken rond. Daarom slaat het argument van ErikR ook nergens op, illegaliteit is geen argument wat betreft hoe goed de familie functioneert. Omdat er ergens in de geschiedenis mensen een hek om een stuk land gingen zetten met het idee; is van mijn! en een groep mensen een volk vormen die een gezamenlijk hek bouwen van ONS land maakt het idee niet minder absurd dat je kan claimen dat een deel van onze wereld niet van ons allen maar exclusief van mij is.

Wel een argument is criminaliteit, verwaarlozing van kinderen......maar een kind afpakken omdat het illegaal is en roma zou tegen het fundament van dat volk zijn, een roma is per definitie nooit legaal of illegaal.
Als ze zo Nomadisch zouden zijn, zou het ook geen probleem zijn als we ze het land uittrappen zodat ze ergens in Oost-Europa kunnen rondtrekken.

De Roma waren echter een nomadisch volk. Welk deel van zigeueners die hier tientallen jaren op dezelfde plek verblijven om te profiteren van ons systeem zijn geen nomaden, snap jij niet?

En ja soms 'trekken' ze inderdaad rond. Wanneer ze vanwege criminaliteit uit een gemeente worden gezet of wanneer ze er dikke tonnen voor betaald krijgen van gulle PvdA'ers. 9 van de 10 keer trekken ze dan naar de volgende nomadische nederzetting, 500 meter verderop, iets wat de gemeente, dus de burger, een paar tonnen tot miljoenen aan belastinggeld kost.

Je vindt het absurd dat mensen zomaar iets claimen waar ze geen recht op hebben. Je hebt helemaal gelijk. Hoe denk je dat menig Nederlander zich voelt over Roma die hier een uitkering trekken?

Stel, ze zijn hier, ze trekken geen uitkeringen, gedragen zich normaal, dus niet crimineel en eisen niet tonnen als ze gaan verhuizen, dan is er toch ook nix aan de hand.

Laatst bewerkt:
Ik ken de Roma-cultuur echt goed, mijn moeder heeft talloze docu's over ze gemaakt.
Hoe graag je die lui ook wil veranderen, dat gaat niet gebeuren. Hun kinderen afpakken heeft ook weinig zin, ze maken gewoon nieuwe.

Ik denk niet dat je met je eigen normen en waarden naar zigeuners moet kijken. Wat je vraagt is een hond te leren miauwen. Wellicht niet onmogelijk, maar zeker onwaarschijnlijk.
Als mensen denken dat je die lui in een keurslijf kan dwingen dan is dat op z'n minst opportunistisch. Ik vind het echt ( maar dan ook ECHT ) zonde van de tijd, ambtenaren en energie.

---------- Post toegevoegd Mon 25 Mar 2013 om 16:14 ----------

Ik heb een beetje gezien wat onder die gelederen normaal is als kinderen onvoldoende binnen halen met bedelen want dat pak slaag doen ze graag voor de ogen van de toerist om je te laten voelen wat het gevolg is van te weinig geven voor de zieligheid van dat bedelend kind. Gebeurde een keer onder de ogen van een Roemeense agent die helemaal niks deed. Moeten wij Nederlanders zo zijn als die agent, compleet onverschillig want dat is doodnormaal in hun gelederen?

Ik vind van niet; mishandeling is mishandeling is uithuisplaatsing. Maar het is natuurlijk wel zo dat als we elk Roma gezin gaan bekijken volgens onze strikte wetten we een situatie hebben die veel te groot is voor jeugdzorg.

Roemenen haten de zigeuners zo intens; als ze allemaal ter plekke zouden doodvallen dan was er een nieuwe nationale feestdag. Ik overdrijf niet.

Je vindt het absurd dat mensen zomaar iets claimen waar ze geen recht op hebben. Je hebt helemaal gelijk. Hoe denk je dat menig Nederlander zich voelt over Roma die hier een uitkering trekken?

Wat is er mis aan het proberen van een uitkering te krijgen? Als wij morgen gemeenschapsgeld kunnen innen doen we dat ook. Maar ze het geven alsof ze er recht op hebben vind ik vreemd. Een vestigend volk gaat in rijke tijden sparen voor slechte tijden, dat is een van de voordelen van een gesetteld bestaan. Maar dat dit geld automatisch voor iedereen is die hier rondbivakeerd in dit land op een gegeven moment? Een voordeel van een nomadisch bestaan is dat ze kunnen verkassen naar betere plekken. Kort gezegd; vrij rondreizen ja automatisch de sociale zekerheid leegtrekken NEEN.

Hoe graag je die lui ook wil veranderen, dat gaat niet gebeuren. Hun kinderen afpakken heeft ook weinig zin, ze maken gewoon nieuwe.

Ik denk niet dat je met je eigen normen en waarden naar zigeuners moet kijken. Wat je vraagt is een hond te leren miauwen. Wellicht niet onmogelijk, maar zeker onwaarschijnlijk.
Je beschrijft zo'n beetje het overgrote deel van het doelpubliek in de jeugdzorg... Laat ze maar doen, zeg jij dus, de marginale gezinnen waar het normaal is om werkloos te zijn, oma's overvallen en dealen?

Andere normen, he...

In before Coco Petalo, oh wacht..

Terug
Naar boven