XXL Nutrition

Nieuws Yunus 2, Roma maken zich druk om plaatsing Roma-kind bij lesbische ouders

• Topic Starter Topic Starter
Overigens vind ik het ook nogal opportunistisch te denken dat we hier in een democratie leven :P

Noem een land waar het gras dan een stuk groener is. Een representatieve democratie is geen directe democratie maar volgens mij is iedere stemgerechtigde vrij om te stemmen op welke partij hij of zij wil.

Je kan het natuurlijk een particratie noemen maar dat is eerder een variant op een democratisch stelsel dan iets wat lijkt op een systeem waar het volk amper tot geen stem heeft.

En precies daarom zeg ik dat je niet kunt oordelen over iets wat je niet kent. Zigeuners erkennen de grondwet niet. Ze hebben eigen wetten, een eigen taal en eigen normen en waarden.

Precies, zo werkt het dus niet in een land waar we wel wetten, normen en waarden hebben.

Ze mogen die kinderen zowiezo niet weghalen want:
Roma-kinderen worden van jongs af aan door hun familie fulltime ingezet voor zakkenrollerij, winkeldiefstal en woninginbraak. Dat stelt RTL Nieuws, na onderzoek op basis van vertrouwelijke stukken en gesprekken met bronnen bij politie en overheid. Het gaat volgens de nieuwsrubriek om georganiseerde criminaliteit waarmee per kind jaarlijks tot tienduizenden euro's worden binnengehaald.

Vind het onbegrijpelijk dat je een kind met rotte tanden dat niet zal leren lezen en schrijven vind horen bij een opvoedingscultuur. Hoewel je tolerantie bewonderenswaardig is, is het wel zo humaan om dat kind in ieder geval te proberen een kans te geven door het uit huis te plaatsen.

Hoe weet jij eigenlijk hoe ik aan mijn wereldbeeld kom? Ben erg benieuwd naar je Freudiaanse analyse.

Je kan niet iedereen helpen en mensen moeten ook leren omgaan met teleurstellingen :D

Makkelijk om te zeggen dat anderen de cultuur niet kent. In NL hebben we normen en waarden en hebben kinderen recht om op een fatsoenlijke manier op te groeien. Met schoenen die ze passen en een verzorgd gebit.

Niet voor lang meer als het zo door gaat ;)

Precies, zo werkt het dus niet in een land waar we wel wetten, normen en waarden hebben.

Ze werkt het dus wel, dat doen ze toch?
Wat wil je doen dan met mensen die zich niet conformeren? opsluiten? vergassen? met de NS meesturen? ( ok, niet heel betrouwbaar )

Geef dat tuig ergens een stukje grond en laat ze lekker wortel schieten. Buiten Barcelona vind je ook hele compounds met zigeuners, gaat prima.
Pak je ze op een strafbaar feit, dan gooi je ze in de bak en klaar. Niet teveel energie instoppen en zeker niet met je hautaine normen en waarden bestoken, want ze kunnen er alleen maar hartelijk om lachen.

Noem een land waar het gras dan een stuk groener is. Een representatieve democratie is geen directe democratie maar volgens mij is iedere stemgerechtigde vrij om te stemmen op welke partij hij of zij wil.

Je kan het natuurlijk een particratie noemen maar dat is eerder een variant op een democratisch stelsel dan iets wat lijkt op een systeem waar het volk amper tot geen stem heeft.

Eens, maar het werkt minder mooi dan ik een paar jaar geleden dacht. De subsidie die het NOS journaal bijvoorbeeld krijgt, heeft hoogstwaarschijnlijk natuurlijk invloed op de verslaggeving. Net zoals CNN veel geld ontvangt van het IMF, zo blijkt nu. Toch raar dat we altijd die reclamespotjes voor het IMF hebben gemist dan .. o w8, het ging ze niet om reclamezendtijd.

Evengoed werkt ons systeem hier wel 1000x beter dan in de VS natuurlijk.

Gaat prima in Barcelona? In Barcelona stelen ze nog steeds als de raven, hooguit heb je het hun reistijd wat verlengd om uit stelen te gaan op de Ramblas.

Klopt, ik noem het ook geen dictatuur natuurlijk.

---------- Post toegevoegd Mon 25 Mar 2013 om 19:29 ----------

Gaat prima in Barcelona? In Barcelona stelen ze nog steeds als de raven, hooguit heb je het hun reistijd wat verlengd om uit stelen te gaan op de Ramblas.

Klopt, maar dat is wat ze doen he. Wat is het alternatief?

Wat wil je doen dan met mensen die zich niet conformeren? opsluiten? vergassen? met de NS meesturen? ( ok, niet heel betrouwbaar )

Geef dat tuig ergens een stukje grond en laat ze lekker wortel schieten. Buiten Barcelona vind je ook hele compounds met zigeuners, gaat prima.
Pak je ze op een strafbaar feit, dan gooi je ze in de bak en klaar. Niet teveel energie instoppen en zeker niet met je hautaine normen en waarden bestoken, want ze kunnen er alleen maar hartelijk om lachen.

Ja inderdaad, geef ze een villa in de buurt van Utrecht + een zak met geld! Laat ze beloven niet meer te stelen en alles is opgelost! :rolleyes:

Ik heb eens een film gezien dat engeland omgetoverd werd tot 1 grote open gevangenis waar al het uitschot gedumpt werd.... Die film beviel me wel :rolleyes:

---------- Post toegevoegd Mon 25 Mar 2013 om 19:33 ----------

Ja inderdaad, geef ze een villa in de buurt van Utrecht + een zak met geld! Laat ze beloven niet meer te stelen en alles is opgelost! :rolleyes:
:laugh:

Klopt, maar dat is wat ze doen he. Wat is het alternatief?

Isoleren, volledige uitsluiting dan maar. Gaat heel ver maar degenen die niet bewezen hebben om te kunnen functioneren in deze maatschappij dienen er ook geen plek te hebben. Geef ze maar een getto waar ze elkaar kunnen bestelen dan.

Tuigdorpen zijn in ieder geval niet nieuw.

Dat was echt de meest tragische beslissing ooit. Het kon echt niet veel stommer.

---------- Post toegevoegd Mon 25 Mar 2013 om 19:36 ----------

Isoleren, volledige uitsluiting dan maar. Gaat heel ver maar degenen die niet bewezen hebben om te kunnen functioneren in deze maatschappij dienen er ook geen plek te hebben. Geef ze maar een getto waar ze elkaar kunnen bestelen dan.

Tuigdorpen zijn in ieder geval niet nieuw.

Ik vind dat helemaal geen raar idee hoor.

Nee, je kunt tokkies niet met Roma's vergelijken. Echt niet. Vanuit je veilige wereldje is het wellicht 1 pot nat, maar Roma's weten wel beter, maar willen niet.
De groep waar jij over spreekt is doorgaans zwakbegaafd en komt uit een sociale klasse waar ze dingen simpelweg ook niet geleerd hebben.
Die kan je wellicht nog dingen bijbrengen, een zigeuner niet.
Toeval wil dat ik in mijn 'veilige wereldje' net in de jeugdzorg werk en af en toe eens te maken heb met zigeunerkinderen.

Ik bedoelde ermee vooral wat EricR al aanhaalde; als ze zich in een land bevinden waar mishandeling en verwaarlozing strafbaar is, dienen ze zich daaraan te houden. Niet meer en niet minder. De rest gaat over een oplossing vinden voor het Roma-probleem in zijn geheel, niet enkel over de (niet bestaande) opvoeding van hun kinderen.

Toeval wil dat ik in mijn 'veilige wereldje' net in de jeugdzorg werk en af en toe eens te maken heb met zigeunerkinderen.

Ik bedoelde ermee vooral wat EricR al aanhaalde; als ze zich in een land bevinden waar mishandeling en verwaarlozing strafbaar is, dienen ze zich daaraan te houden. Niet meer en niet minder. De rest gaat over een oplossing vinden voor het Roma-probleem in zijn geheel, niet enkel over de (niet bestaande) opvoeding van hun kinderen.

Dan zou je als geen ander moeten weten dat het zogenaamd zoeken naar een oplossing voor het Roma-probleem een zinloze exercitie is.
Ik moet de eerste zigeuner nog tegenkomen die zich aan onze wetten en regels gaat houden omdat we dat nu eenmaal zo hebben afgesproken. That'll be the day.
Voordeel is wel dat jij in elk geval genoeg werk hebt voorlopig, met water naar de zee dragen ben je nog wel even zoet ^_^

• Like
Waarderingen: mat
Dan zou je als geen ander moeten weten dat het zogenaamd zoeken naar een oplossing voor het Roma-probleem een zinloze exercitie is.
Voordeel is wel dat jij in elk geval genoeg werk hebt voorlopig, met water naar de zee dragen ben je nog wel even zoet ^_^
Je hebt gelijk, hoor.

Behalve dan dat jeugdzorg enkel water naar de zee dragen is, dan deed ik wel iets anders ;)

Terug
Naar boven