- Waardering
- 776
- Lengte
- 1m50
- Massa
- 40kg
Zo zit ik weer midden in een dilemma waar ik al zo vaak inzat. Ik weet hoe Roemenen denken over Roma en hun oordeel is heel wat realistischer als mijn beeld van de zielige kindjes die mij bewust getoond worden. Maar een hele bevolkingsgroep uitkotsen of los van de Roma feitelijk alle marginale gezinnen als hopeloos bestempelen.....Wellicht realistisch........
@Mat
Er zit denk ik een verschil in een marginaal probleem gezin in een buurt/sociaal netwerk....of een complete cultuur waar vrijwel iedereen normaal vind wat wij verwaarlozing noemen. Neem de eeuwige leerplicht discussie met Roma's....ergens zit er wat in wat Sjors schrijft van hoe zinvol is het bij de specifieke Roma groep wat betreft inzet van geld ambtenaren......
@Mat
Er zit denk ik een verschil in een marginaal probleem gezin in een buurt/sociaal netwerk....of een complete cultuur waar vrijwel iedereen normaal vind wat wij verwaarlozing noemen. Neem de eeuwige leerplicht discussie met Roma's....ergens zit er wat in wat Sjors schrijft van hoe zinvol is het bij de specifieke Roma groep wat betreft inzet van geld ambtenaren......

Er zijn vele smaken van ingrijpen.
Of denk je dat illegaal hier verblijven goed is voor de opvoeding van een kind en de identiteit die een kind vormt?
Opgroeien in een gezin waar je verwaarloosd wordt, je ouders een stel criminelen zijn en je moeder lange tijd een illegaal was is natuurlijk wel goed voor je identiteit. Maar goed bij die rovers leert dat kind wel de juiste Roma-waarden natuurlijk. Arm kind zou ook maar een beetje echte opvoeding krijgen, dat kan de familie Nikolic niet hebben. Tuig.