MuscleMeat

Zijn dit goede dumbbells?

DannyZZZ

Cool Novice
Waardering
0
Hangt er vanaf hoeveel extra gewicht he :p

• Topic Starter Topic Starter
Nou kijk bij de dumbbell-set zelf zit 15 kilo aan gewicht en als je daar het gewicht van de stang en de clipjes bij op telt dan zal het wel 20 in totaal worden(10 per dumbbell). Ik wil later denk ik opbouwen tot een gewicht van 15-20 kilo PER dumbbell.
Dus zal dit mogelijk zijn?

Als je 2x een paar haalt , kan je mixen ;)
met het gewicht bedoel ik..

trouwens 20Kg red je niet inclusief stang en clips...
zal hooguit 17kg zijn.........

Het verwisselen van schijven is ook niet handig, je blijft bezig.

waarom nie? als je geen probleem hebt met het altijd moeten wisselen van schijven

Zo'n groot karwei is dat toch ook weer niet, ik heb daar geen moeit mee hoor, in 1 minuutje is het gefixt

dumbbell set van 6-30 /40 kg ben ik nog niet helemaal uit
gewoon zo als in een echte gym
bestaart wel wat moeite en tijd op een training

Opzich is dat wel een betere investering , maar het kost dan ook meteen een stuk meer. Het voordeel is dan wel dat je waarschijnlijk geen gewichten meer hoeft bij te kopen.
Ik begin denk ik toch maar gewoon met een setje dumbbells van 15 kg. Ben je hier niet al weer snel uitgegroeid?

Opzich is dat wel een betere investering , maar het kost dan ook meteen een stuk meer. Het voordeel is dan wel dat je waarschijnlijk geen gewichten meer hoeft bij te kopen.
Ik begin denk ik toch maar gewoon met een setje dumbbells van 15 kg. Ben je hier niet al weer snel uitgegroeid?
idd wel best duur ... maar dat is en keuze die je moet maken... voor en na delen afwegen
15 kg ben je wel snel uitgegroeid met sommige oefeningen maar zen ook oefeninfen waar je moeilijk aan 15 kg geraakt

idd wel best duur ... maar dat is en keuze die je moet maken... voor en na delen afwegen
15 kg ben je wel snel uitgegroeid met sommige oefeningen maar zen ook oefeninfen waar je moeilijk aan 15 kg geraakt
Die keuze moet je inderdaad ook gewoon maken, maar je zult er later waarschijnlijk ook geen spijt van hebben :)
Het voordeel van die set die ik als laatste gepost heb ik dat je er makkelijk gewichten bij kunt zetten en zo toch op kunt bouwen. Het is toch wel een mooie set om mee te beginnen of kan ik beter meteen meer gewicht kopen?

Die keuze moet je inderdaad ook gewoon maken, maar je zult er later waarschijnlijk ook geen spijt van hebben :)
Het voordeel van die set die ik als laatste gepost heb ik dat je er makkelijk gewichten bij kunt zetten en zo toch op kunt bouwen. Het is toch wel een mooie set om mee te beginnen of kan ik beter meteen meer gewicht kopen?
goeie startersset ... veel geluk er mee

Dankje voor je hulp!

Ik was opzoek naar goedkope en goede dumbbells en heb toen het volgende gevonden:
http://www.kijkshop.nl/product/2108...tijd/fitness/gewichten/bestfitness-halterset/

Dit leek me opzich wel iets en niet zo duur, maar ik was benieuwd of je hier ook gewoon weer extra gewichten aan kunt zetten?
Heeft iemand hier misschien ervaring mee of hebben de meeste dumbbells gewoon een standaard maat, waar je bijna altijd andere gewichten op kunt zetten?
ik gebruikte vroeger ook deze dumbbells.
ik heb later ook bij een sport speciaal zaak, losse schijven van 10 en 20 kilo los gekocht en kon ze er zo opschroeven...
zo kun je eigen dumbbell maken van minstens 160 kg
heel simpel eigenlijk

ik gebruikte vroeger ook deze dumbbells.
ik heb later ook bij een sport speciaal zaak, losse schijven van 10 en 20 kilo los gekocht en kon ze er zo opschroeven...
heel simpel eigenlijk
Ja oké heel simpel.. maar is het ook lekker om bij elke oefening die gewichten te wisselen.. nee

Ja oké heel simpel.. maar is het ook lekker om bij elke oefening die gewichten te wisselen.. nee
lees mijn antwoord nog eens... ik was nog ermee bezig :D
je kan goeie zware dumbbells maken, wat je met een 'normale' dumbbell niet kan.

beetje wisselen van gewicht is toch niet zoveel moeite?
dat doe je met barbells toch ook...
gewoon schuiven en schroeven en klaar.

Terug
Naar boven