XXL Nutrition

Zink, hoeveel mg?

nevelinho

Novice
Waardering
1
Lengte
1m75
Massa
65kg
Vetpercentage
13%
Hallo mensen,

Ik gebruik sinds 2 weken Whey Perfection. Nu merk ik ook dat ik meer uitslag krijg in mijn gezicht en rug (waar ik vele van jullie over hoor klagen).
Nu las ik op forums dat vooral zink hier goed tegen is. Het laat de eiwitten beter opnemen/verteren?

Mijn vraag is nu: wanneer moet je zink innemen en hoeveel?
(want het kan ook leiden tot bloedarmoede)

175 en weeg 67 kg

Bedankt voor jullie reacties

Gr.

Het kan leiden tot bloedarmoede? Dat zal dan een reactie zijn op een verminderde absorptie van andere mineralen als koper en ijzer.
Als je koper e.a. suppleert bij zink zullen er geen problemen ontstaan.
Een dosis van 20-30mg speel je het sowieso op safe, en helpt uit eigen ervaring je gezicht schoner te maken.
Hogere dosissen zijn zeker mogelijk, en effectief, maar daar moet je maar even andere topics over gaan lezen (zoekfunctie). Je moet dit wel correct doen.

veel water drinken helpt...
minder zuivel helpt..
vitamine B helpt bij mij ook.. en voldoende slaap en niet te vettig eten.

Ik heb sinds kort biergist..hier ga ik eens mee beginnen als ik weer een outbreak heb hehe..
edit: zonnebank helpt ook

• Topic Starter Topic Starter
Tnx voor jullie reacties.

Zonnebank doe ik ook inderdaad.
Vitamine B had ik nog niet, zal eens gaan proberen..;)

---------- Post toegevoegd 23 June 2013 om 17:28 ----------

Welke gebruik je hiervoor? Voor vitamine B?

ik gebruik gewoon een hoog gedoseerde b complex..

vitamine b5 pantotheenzuur schijnt ook te helpen al lees ik tegenstrijdige reports

Zoals al genoemd, zon(nebank), veel water, EN: biergist. Dat zuivert je bloed. Werkt bij mij goed, je neemt 3x 3 pillen op een dag in, lfst bij een maaltijd. Eerste maand merk je niet zoveel vooruitgang (soms zelfs achteruitgang) aangezien eerst alle "troep" je bloed uit moet, maar daarna zie je duidelijk verschil

Vit b, biergist enz hielp bij mij niet. Zink aan 100 mg per dag + vit A retinol hielp wel heel goed.
Gewoon bij de apo halen.
Normaal gezien zit bij Zink steeds al Koper bij maar best verpakking lezen.

Zoals al genoemd, zon(nebank), veel water, EN: biergist. Dat zuivert je bloed. Werkt bij mij goed, je neemt 3x 3 pillen op een dag in, lfst bij een maaltijd. Eerste maand merk je niet zoveel vooruitgang (soms zelfs achteruitgang) aangezien eerst alle "troep" je bloed uit moet, maar daarna zie je duidelijk verschil

Wat een bro-science.... Alsof biergist een of andere 'detox' kuur is.

Wat een bro-science.... Alsof biergist een of andere 'detox' kuur is.

Bro-science :')

Biergist zuivert je huid door zijn anti-bacteriële en bloedzuiverende werking. Acné ontstaat normaliter tijdens de puberteit. Door veranderingen in de hormoonhuishouding stijgt de talgproductie onder de huid. Talg is een vetachtig goedje dat normaliter de huid beschermt tegen uitdroging. Door de verhoogde aanmaak van talg kunnen er ophopingen ontstaan, oftewel mee-eters. Wanneer de huid opengaat, komen de bacteriën uit de mee-eter op de huid en ontstaat er een ontsteking. Een puist is geboren. Biergist helpt de bacteriën tegen te gaan

http://www.salusi.nl/biergist-en-acne-werken-biergistpillen-echt-tegen-puistjes/

Zo uit m'n hoofd werd in klinische studies 30 mg zink per dag gesupplementeerd tegen acne. (let op: 30 mg elementaire zink, dus niet incl. het gebonden zout).

ik wou geen topic aanmaken, dus het kan best hier terecht.

Is dit maatschepje 5gr ?
DSC_0023_zpsdd5f0a22.jpg

Of je kan ff op weegschaal gaan staan, onthouden hoeveel je weegt. Dan pak je schepje in je handen en weer op de weegschaal staan.....verschil tussen die 2 is dus je schepje :p

Terug
Naar boven