Fitness Seller

Zó! een nieuwe dvdbrander gekocht!

Tractortje

Monstrous Giant
10.000 berichten
Waardering
840
Lengte
1m86
Massa
66kg
Vetpercentage
19%
Ik werd het zat om elke keer een half uur te wachten, terwijl ik een dvd'tje brandde met 2x, dus ik heb besloten een nieuwe aan te schaffen. Heb net op pc-platform.nl een NEC DVD R/RW AD-5170-A (ivoor)aangeschaft.

Kenmerken:

- IDE
- DVD-R brandsnelheid: 18x
- DVD+R brandsnelheid: 18x
- DVD-R DL brandsnelheid: 8x

Ik heb echt geen flauw idee of ik een goede aankoop heb gedaan ,maar aangezien het branden 10x zo snel gaat vond ik het wel best. Weten jullie toevallig of het wat is?

Ik denk trouwens dat jullie binnenkort ook weer een topic van me kunnen verwachten met de titel: "Hoe bouw ik een dvd-brander in", want daar ben ik ook nogal onervaren in. Ik wilde eigenlijk gewoon kijken hoe de oude erin zat en die vervangen door de nieuwe :D

een brander vervangen is ook niet meer dan dat, ouwe eruit nieuwe erin. ik zelf heb ook een NEC brander,een iets ouder model, maar werkt perfect:)

Ik werd het zat om elke keer een half uur te wachten, terwijl ik een dvd'tje brandde met 2x, dus ik heb besloten een nieuwe aan te schaffen. Heb net op pc-platform.nl een NEC DVD R/RW AD-5170-A (ivoor)aangeschaft.

Kenmerken:

- IDE
- DVD-R brandsnelheid: 18x
- DVD+R brandsnelheid: 18x
- DVD-R DL brandsnelheid: 8x

Ik heb echt geen flauw idee of ik een goede aankoop heb gedaan ,maar aangezien het branden 10x zo snel gaat vond ik het wel best. Weten jullie toevallig of het wat is?

Ik denk trouwens dat jullie binnenkort ook weer een topic van me kunnen verwachten met de titel: "Hoe bouw ik een dvd-brander in", want daar ben ik ook nogal onervaren in. Ik wilde eigenlijk gewoon kijken hoe de oude erin zat en die vervangen door de nieuwe :D

Beetje kortzichtig om eerst wat te kopen en dan pas vragen of het goed is of niet?
Je koopt toch ook geen auto en kijkt thuis pas onder de motorkap?
Hoe trager je brand hoe beter de info op de schijf komt dat is een vast gegeven.
De schrijfsnelheid heeft niks van doen met het daadwerkelijke brandproces.
Als jij een 8x speed schijfje er in duwt zal hij ook branden op 8 speed ( alleen bij platinum brand hij bij mij op 12x en alles wat ik brand vertoont geen storing )
Waar je op moet letten bij het inbouwen is dat de jumpers goed staan.
Achterkant bekijken van je ouwe brander en net zo instellen op je nieuwe anders herkent je bios hem niet en heb je wel een brander in je kast, maar niet in je hardware lijst.
Dus kun je alsnog niet branden behalve jij van woede :D

Beetje kortzichtig om eerst wat te kopen en dan pas vragen of het goed is of niet?
Hoe trager je brand hoe beter de info op de schijf komt dat is een vast gegeven.
Als jij een 8x speed schijfje er in duwt zal hij ook branden op 8 speed ( alleen bij platinum brand hij bij mij op 12x en alles wat ik brand vertoont geen storing )
Achterkant bekijken van je ouwe brander en net zo instellen op je nieuwe anders herkent je bios hem niet en heb je wel een brander in je kast, maar niet in je hardware lijst.

:roflol:

doet me zo denken aan vroeger.

gewoon alles op CS laten staan.. lekker simpel

is redelijk simpel als er al een oude dvdbrander inzit, gewoon vijsjes uithalen, kijken waar je het kabeltje uithaalt, kabeltje in de nieuwe brander, vijsje der terugin steken. Enkel Master/Slave kan probleem zijn. Maar daar mee over als methode 1 niet lukt :p

word

Verkopen wij ook, wel goeie meuk hoor.

• Topic Starter Topic Starter
Mooi, voortaan dus gewoon dvdtje erin, laten branden, lekker kakken, terugkomen en dvd kijken :thumb:

Oke, net erin geschroefd enzo, maar nu herkent m'n Bios hem inderdaad niet. Iets met CMOS blabla. Ik heb alle kabeltjes precies hetzelfde erin gedaan als mijn oude brander. Wat er bij CMOS staat is:

IDE Channel 0 Master: Maxtor *type*
IDE Channel 0 Slave: None
IDE Channel 1 Master: Liteon *type dvdspeler*
IDE Channel 1 Slave: none

M'n hdd en dvdspeler worden dus wel herkent, maar deze niet. Kan iemand deze computerheld op sokken helpen?

Opgelost! Zo'n plastic "jumpertje" zat verkeerd :D

Dank u allen.

Nog een vraagje, hij haalt de max speeds niet (ik heb 16x schijfjes en een 19x brander en hij haalt max. 12x). Heb ik dan meer geheugen nodig ofzo?

Ik heb een 3ghz intel 512mb pc.

Jouw brander kan misschien de snelheden 4x, 8x, 12x en 18x aan. Als jouw schijfje dan 16x kan branden, snapt je brander dat niet, en schakelt hij automatisch over naar de snelheid daaronder. Dit lijkt mij in ieder geval het geval. Aan je geheugen kan het niet liggen. Verder is NEC vaak erg goed spul :thumbup:

Kan zijn dat de mediaid van jou DVD+/-R'etjes niet bekend zijn in de firmware van de brander.
Kijk even of je DVD schijfjes op de Recommend media list van NEC staan: [Link niet meer beschikbaar]

Terug
Naar boven