Fitness Seller

Zomergasten

Interessante en mooie aflevering nu

• Topic Starter Topic Starter
Aboutaleb zondag

Raar begin

Vrouwelijke 'filosoof' van 25 jaar, no thx Jozef.

Hoofd op tafel bonksen alle mogelijkheden tot interessant gesprek vermijden en gewoon strak van fragment tot fragment met van tevoren bedachte vragen want dan is de avond het vlugste om Wilfriedje 3/10 zou nog een jaartje doen.

De Jong werd gered door de gast deze uitzending, Van der Zijl had er net zo goed alleen kunnen zitten om haar verhaal te doen want ze had gelukkig genoeg te vertellen. Je ziet wel dat hij nu wat meer zijn best doet om door te vragen maar hij stelt simpelweg de verkeerde vragen op het verkeerde moment. Het is allemaal zo moeilijk geforceerd dat je er een gevoel van plaatsvervangende schaamte van krijgt.

Wel interessante gast zo

Wilfried de Jong verpest het programma, vond hem ook al niets in dat 24 uur programma.

Goeie film heeft hij uitgekozen. Jammer dat die zo tiefuslaat komt.

Nog helemaal niet zeker of meneer wel komt

Om eerlijk te zijn wil ik het wel zien. Know your enemy, zeggen ze toch wel is?

Zomergasten is een programma waar absoluut geen kritische vragen worden gesteld, het is meer een etalage voor de gast. Dit is gewoon ordinaire flauwekul van de vpro. De man verheerlijkt terreur en aanslagen, je zou hem op basis van uitlatingen in het verleden een antisemiet kunnen noemen. Waarom zo iemand een podium geven. Ohja omdat het vpro is natuurlijk en alles voor de kijkcijfers.

Waarschijnlijk heb je nooit gekeken. In het verleden zijn er heel wat mooie en scherpe gesprekken voorbij gekomen.
Met Wilfried de Jong de laatste jaren is het zeker achteruit gegaan. Strak volgens schema en inderdaad vooral de gast in de spotlight.
Maar Onze man in Teheran heb ik met veel plezier gekeken en heb dus goede hoop met Thomas Erdbrink. In het verleden ging dat ook wel aardig met verslaggevers uit verweggistan zoals Joris Luyendijk of Jelle Brandt Corstius.

Corstius was ronduit slecht maar dat vind ik sws een lul dus niet geheel objectief. Luyendijk ging nog wel. Bij de Jong ben ik afgehaakt.
Om te horen hoe zo iemand denkt enzovoorts is te begrijpen, maar daar zijn andere programma's voor waar tegengas kan worden gegeven, maar daar laat hij zich niet zien. Daarom vind ik het een podium geven. Al is over het laatste pas te oordelen wanneer het is geweest.

Onlogische en domme keuze imo ongeacht het resultaat van de aflevering. Zomergasten is een feelgood programma, een avond lang een inkijk krijgen in het leven van een gast aan de hand van de fragmenten die hij/zij uitkiest. Een controversiële gast, prima. Maar wie wil 3 uur lang in het leven duiken van iemand die terrorisme zowat verheerlijkt? Laat hem lekker wat soundbites krijgen bij powned of dwdd ofzo.
En daarnaast, wat een enorme vuurdoop voor Erdbrink ook, hij kan het bijna alleen maar verkeerd doen.

Ik ga wel kijken natuurlijk.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven