Fitness Seller

Zonnebank

Sjemmy

Cool Novice
Waardering
0
Lengte
1m88
Massa
95kg
Gaan jullie naar de Zonnebank of doen jullie iets anders om extra bruin te worden. Aangezien we in Nederland niet veel zon hebben

Ik ben SPIERWIT van mezelf. Sucks. Vooral in deze tijd:"Ben je ziek Willem?"... For **** sake.. soms doe ik wel een weekje zonnebanken voor een dik festival ofzo (Freaqshow eind dit jaar zeker 2 weekjes zonnebanken vooraf). Vitamine d 5000 iu slik ik nu maandag-vrijdag ter compensatie overigens van gebrek aan zon.

Heerlijk, Zonnebank.
Sundays heeft op het moment ook weer een leuke actie: 20 minuten voor €10

Ken meerdere plekken waar je voor een tientje 20 min kan zonnen. Als je dat een paar keer per maand doet zul je een mooi kleurtje opbouwen. Ik ga zelf zo'n 3x per maand.

Ken meerdere plekken waar je voor een tientje 20 min kan zonnen. Als je dat een paar keer per maand doet zul je een mooi kleurtje opbouwen. Ik ga zelf zo'n 3x per maand.
Sportschool is ook 20min voor €10. Maar ik ken geen Zonnebank die net zo hard gaat als dat kanon, voor die prijs

Je hebt 40 posts, en 32 topics geopend.

fag

Ik ben SPIERWIT van mezelf. Sucks. Vooral in deze tijd:"Ben je ziek Willem?"... For **** sake.. soms doe ik wel een weekje zonnebanken voor een dik festival ofzo (Freaqshow eind dit jaar zeker 2 weekjes zonnebanken vooraf). Vitamine d 5000 iu slik ik nu maandag-vrijdag ter compensatie overigens van gebrek aan zon.
Serious, kun je daar bruin van worden?? Hoor hier echt vaak over vit. D in winter etc.. Is een multivit. niet genoeg of??

ik ben van mezelf ook vrij wit en word het ook vrij snel. Na de zomer voor mijn doen wel een redelijk kleurtje en dat hou ik nu bij door een keer per week naar de zonnebank te gaan.

Vrouwen die zonnebanken hebben altijd 2 witte strepen onder hun kont...afknapper.

Serious, kun je daar bruin van worden?? Hoor hier echt vaak over vit. D in winter etc.. Is een multivit. niet genoeg of??

Vitamine D speelt een keyrol in je testosteron huishouding (en cholesterol) etc. Je lichaam maakt deze aan onder invloed van zon (en slaat op in vetweefsel). Gebrek aan zon resulteert in een gebrek aan vitamine d waardoor mensen snel ziek worden (verkouden, keelpijn, etc.) en voor je sportresultaten is het ook niet al te best. Is pas de eerste winter dat ik hiermee supplementeer dus ben benieuwd! Verkoudheid die op kwam was ik in ieder geval in 2 dagen de baas :D

Ik raad eigenlijk iedereen hier aan, iedereen in heel Nederland die hier verblijft gedurende jaar om vanaf deze periode t/m april vitamine D te slikken. Het liefst softgel capsules omdat daar olijf olie in zit(vet) en vitamine d word goed opgenomen icm met vet.

1600 IU per dag is nodig om een gezonde waarde van 80 te behouden. Dus 1 softgel capsule per 3 dagen. Meer kan je ook nemen.

Pas vanaf een zonkracht van 3 of hoger kan je lichaam vitamine D aanmaken met behulp van de zon.

Vanaf eind september (dus nu) is de zonkracht meestal 1 a 2 en is dus onvoldoende om vitamine D te produceren.Dit duurt tot ongeveer april.

De halveringswaardetijd van vitamine D is ongeveer 4 weken en dat is dus vrij snel.

Zonnebank af en toe kan geen kwaad uiteraard. Het biedt vele voordelen.

Je kunt vitamine D ook uit bepaalde producten halen zoals melk, vette vis alhoewel dit wel hele kleine hoeveelheden zijn.

In Bambix zit trouwens aardig wat vitamine D , logisch want babys kunnen niet vaak uit huis.

heel af en toe bij sundays in de wintermaanden, niet echt om bruin te worden maar om meer een kleurtje te krijgen :)

---------- Post toegevoegd 7 October 2013 om 19:31 ----------

Heerlijk, Zonnebank.
Sundays heeft op het moment ook weer een leuke actie: 20 minuten voor €10
dat feel wanneer studentenkorting :D

Zo nu en dan even eronder duiken. Heb een oudje thuis... simpel ding maar werkt nog wel.
Ik vind het zelf gewoon wel lekker in de winter. En dan is het mooi meegenomen dat je niet spierwit de winter doorgaat.

Terug
Naar boven