XXL Nutrition

Zoutrijk dieet tijdens kuur

Ik zou het doktersadvies opvolgen, paar weken nadat je je kuur bent begonnen ff langsgaan en opnieuw laten checken!

Los van het doktersadvies, vind ik het 'low salt' principe erg achterhaald. Voor mij persoonlijk maakt het me veel gevoeliger voor zout.
Wat voor mij beter werkt is een constante hoeveelheid zout elke dag eten. Geen last van bloat vergeleken met low salt, wanneer je gaat wisselen met inname word het natuurlijk een ramp
sinds ik zout ben gaan toevoegen aan me eten bloat ik juist minder

Ik heb dit zelf ook ondervonden
Bloat alleen s avonds wel meer
En zout helpt je ook zwaarder te tillen
Vocht is prestaties

Maar het ziet er gewoon niet uit en je voelt je snel te dik als je heel erg bloat ...
En jij bent tren fan, dan bloat je sws niet haha :P

• Like
Waarderingen: vntl
  • Topic Starter Topic Starter
Ik ben vandaag bij een sportdietist geweest en met haar besproken wat ze er van vind. Zij vind het niet zo verstandig om hoog in zout te zitten omdat dat op andere vlakken op de lange duur complicaties op kan leveren. Wat wel handig is, is zout en wat suiker toevoegen in het water bij het trainen volgens haar. (Om duizeligheid veroorzaakt door laag bloedsuiker te voorkomen).

Volgens haar kan het probleem ook zijn dat mn bloeddruk te snel daalt of stijgt en om dat uit uit te sluiten moet ik een medische sporttest gaan doen. Daar denk ik dan nog even over na of ik al die moeite wil doen om mijn bloeddruk die eigenlijk goed is nog verder wil laten onderzoeken... In principe volg ik het advies op en ga ik wel wat extra zout gebruiken maar geen grote hoeveelheden. Als ik dan toch opgeblazen hamsterwangen krijg dan leer ik d'r wel mee leven ;-)

ik denk eerder dat er te weinig zout wordt gegeten. vergeet niet dat een sporter meet zout nodig heeft. van te weinig zout kun je juist flink vocht vasthouden. en daarbij gaat het nog altijd om kalium/natrium balans..
daarbij zijn geraffineerd voedsel, suikers en high carb vaak de boosdoener.. of een verstoord darmflora..

ik denk eerder dat er te weinig zout wordt gegeten. vergeet niet dat een sporter meet zout nodig heeft. van te weinig zout kun je juist flink vocht vasthouden. en daarbij gaat het nog altijd om kalium/natrium balans..
daarbij zijn geraffineerd voedsel, suikers en high carb vaak de boosdoener.. of een verstoord darmflora..
Ik ben sinds een paar weken zout gaan toevoegen aan me eten, voorheen mijde ik alle zout en houd nu dus juist minder vocht vast en minder last van krampen :)

Ik heb dit zelf ook ondervonden
Bloat alleen s avonds wel meer
En zout helpt je ook zwaarder te tillen
Vocht is prestaties

Maar het ziet er gewoon niet uit en je voelt je snel te dik als je heel erg bloat ...
En jij bent tren fan, dan bloat je sws niet haha :P

Op tren kan ik ook bloaten, heb nu minder last van vocht op deca/test als op tren/test. Eet gewoon zout..alleen weinig carbs. Denk dat het ook met je vetpercentage te maken kan hebben

• Like
Waarderingen: vntl
Op tren kan ik ook bloaten, heb nu minder last van vocht op deca/test als op tren/test. Eet gewoon zout..alleen weinig carbs. Denk dat het ook met je vetpercentage te maken kan hebben

Ik heb zelf geen bloat op tren
En indd onder de 9% vet heb ik altijd veel minder bloat
Als je weinig carbs eet zou ik het eerder daar zoeken ...

Snap dat dit je denkwijze is, dat zou ik ook zeggen. Echter was ik vet en at ik weinig carbs :)

Wat noem jij vet?
Ik merk dat ik meer vocht vasthoud na mate Ik meer vet aankom
Zelfs het verschil tussen 8'en 9% is heel duidelijk

Terug
Naar boven