Help!
Ik ben sinds maandag, 11-06 weer begonnen met kracht trainen.
Nou heb ik maandag borst/ rug getraind en mijn insteek was rustig beginnen.
Ik heb 3 oefeningen en 3 sets per oefening gehanteerd en ik ben tussen de 10 en 15 reps gebleven.
Ik dacht "eerst de pezen, aanhechtingen en spieren weer laten aanpassen/ wennen".
SPIERPIJN MENSEN!
Klinkt goed, toch?
Maar ik ben nu 2 dagen verder maar nog veel last, voornamelijk mijn borst.
Ik ben weer net begonnen en ik wil niet meteen met een peesontsteking thuis op de bank enkele weken zoet zijn.
Het trainen voelde na zo'n lange tijd niets doen wel wat pittig maar niet zo zwaar dat ik dit soort spierpijn voor mijn kiezen zou krijgen.
Na dit hele verhaal komt dan eindelijk mijn vraag:
Is het even verstandiger om echt een beginners schema te doen met maar 2 sets per oefening en tussen de 15 en 20 reps met laag gewicht te blijven?
Ik kijk uit naar goede adviezen/ schema's/ hints enz..
grtz.
Ik ben sinds maandag, 11-06 weer begonnen met kracht trainen.
Nou heb ik maandag borst/ rug getraind en mijn insteek was rustig beginnen.
Ik heb 3 oefeningen en 3 sets per oefening gehanteerd en ik ben tussen de 10 en 15 reps gebleven.
Ik dacht "eerst de pezen, aanhechtingen en spieren weer laten aanpassen/ wennen".
SPIERPIJN MENSEN!
Klinkt goed, toch?
Maar ik ben nu 2 dagen verder maar nog veel last, voornamelijk mijn borst.
Ik ben weer net begonnen en ik wil niet meteen met een peesontsteking thuis op de bank enkele weken zoet zijn.
Het trainen voelde na zo'n lange tijd niets doen wel wat pittig maar niet zo zwaar dat ik dit soort spierpijn voor mijn kiezen zou krijgen.
Na dit hele verhaal komt dan eindelijk mijn vraag:
Is het even verstandiger om echt een beginners schema te doen met maar 2 sets per oefening en tussen de 15 en 20 reps met laag gewicht te blijven?
Ik kijk uit naar goede adviezen/ schema's/ hints enz..
grtz.

schema'tje zoeken of samenstellen.