Fitness Seller

zwaar lichamelijk werk

gus

Novice
Waardering
0
Hoe zit dat met oefenen, als je de hele dag al zwaar lichamelijk werk verricht ? Momenteel werk ik bvb in de wijnoogst, dat is voor mij de hele dag rondlopen met tussen 40 en 70 kilo op de rug . Dat duurt zo een goede 3 weken. s'Avonds zie ik het niet altijd zitten om nog te oefenen, vooral m'n benen dan. Genoeg rust heb ik eigenlijk ook niet , en ik heb helemaal het gevoel niet om sterker te worden met dit paardewerk, eerder het tegendeel. Wat is jullie mening over de invloed die zwaar lichamelijk werk op je lichaam heeft ?

Zonder goede voeding en rust sloopt het je.

Idd!
Veel eten en op tijd in je bed.
Als je voelt ik ben leeg ook absoluut niet gaan trainen, luister naar je lichaam.

Ik heb soms zware dagen en volg een splitschema, maar ga nooit volledig op mijn max..
Anders is de spierpijn te hinderlijk.
Nog een tip dat ik kan geven.
Je kan proberen je schema afstellen op de spiergroep die je het minst gebruikt die dag..
Bv. als je een dag weinig je armen gebruikt train die dag je armen of
gebruik je een dag veel je benen train je bovenlichaam enzovoort.

Plaats 3 oefeningen kan je ook 2 oefeningen doen.
Probeer en ontdek :)
Het beste ga je voor jezelf moeten onderzoeken..

Als je altijd met ong. hetzelfde gewicht rondloopt (dezelfde tijd) dan wordt je natuurlijk niet sterker. Dat zou hetzelfde zijn als een jaar lang trainen met hetzelfde gewicht, en dezelfde reps en sets en dezelfde rust.

Misschien is een split schema in dit geval wel het beste idd.

Zware job maakt het natuurlijk altijd moeilijker.

Maar zoals gezegt, dat je voeding en rust in orde krijgt zul je wel groeien.

• Topic Starter Topic Starter
Idd!
Veel eten en op tijd in je bed.
Als je voelt ik ben leeg ook absoluut niet gaan trainen, luister naar je lichaam.

Ik heb soms zware dagen en volg een splitschema, maar ga nooit volledig op mijn max..
Anders is de spierpijn te hinderlijk.
Nog een tip dat ik kan geven.
Je kan proberen je schema afstellen op de spiergroep die je het minst gebruikt die dag..
Bv. als je een dag weinig je armen gebruikt train die dag je armen of
gebruik je een dag veel je benen train je bovenlichaam enzovoort.

Plaats 3 oefeningen kan je ook 2 oefeningen doen.
Probeer en ontdek :)
Het beste ga je voor jezelf moeten onderzoeken..
In wat ik nu aan het doen ben zijn het dus vooral de benen die hard werken, die moeten al dat extra gewicht meeslepen heel de dag. Dus benen trainen kan ik wel laten tot deze job over is.
Doet me er plots aan denken hoe iemand die met overgewicht te kampen heeft zich moet voelen ! Dag in dag uit 30 of 40 kilo overtollig vet meesleuren ! Moet slecht voor je rug, en knieên zijn !

als jij iedere week /2 weken/ maand 1 kg meer moet tillen dan merk je der vrij weinig van,, je komt niet in 1 x 40kg aan.

• Topic Starter Topic Starter
als jij iedere week /2 weken/ maand 1 kg meer moet tillen dan merk je der vrij weinig van,, je komt niet in 1 x 40kg aan.
Ja, je zal wel gewennen aan dat extra gewicht , maar wat met de gewrichten ? Als het extra gewicht uit opgebouwde spieren bestaat, zijn die gewrichten netjes ingepakt en beschermd, en dan gaat het wel. Maar als dat extra gewicht uit vet bestaat , denk ik dat je gewrichten daar onder lijdden.

Terug
Naar boven