AndroidHealthClinic

Zwaar of gecontroleerd? HELP!

gmoney

Novice
Waardering
0
Lengte
1m75
Massa
61kg
Beste mensen,

Ik train inmiddels al zo'n anderhalf jaar. Maar ik zit nu op een punt waarop ik veel vraagtekens in mijn hoofd heb. Ik heb nog steeds erg droog en mager. Ben daarom begonnen met een flinke bulkschema. Mijn twijfels hebben dan ook vooral te maken met de manier van trainen. Ik heb al snel gemerkt dat er in feite 2 manieren van trainen zijn (iniedergeval, bij ons op de sportschool). De een is zwaar trainen. Op deze manier pak je gewoon het maximale wat je kan pakken en doet dit niet atlijd even netjes. Op deze manier zou ik dus in principe 20kg biceps kunnen doen. Vaak heb ik de neiging om het ook sneller te doen. De tweede manier die bij ons op de sportschool wordt gedaan is de langzame, gecontroleerde manier. Hierbij spant men zijn spieren al aan voordat de oefening begint en wordt de oefening langzamer en gecontroleerd uitgevoerd. Needless to say pakt men bij deze manier lichtere gewichten, in mijn geval is dat met biceps zo rond de 14 kg. Net zo zwaar pakken is onmogelijk.

Nu is mijn vraag (je voelt hem al aankomen); wat is nou beter? Wat pas beter bij mij (bij mijn bulkschema en mijn drang om zoveel mogelijk aan te komen/groter te worden), en wat is beter in het algemeen? wat zijn de voordelen van beide methoden? voor de duidelijkheid mijn voornaamste doel is 'groter worden' in massa. Het zal me een worst wezen dat ik niet daadwerkelijk 'sterker' wordt net zoals me het een worst zal wezen dat ik mijn spierconditie niet train. Als ik maar groei.

Alvast bedankt voor jullie reacties. :)

Laatst bewerkt:
Moeilijk te zeggen. Tussen een correcte uitvoering en ''cheaten'' zit een heel groot grijs gebied. Daarnaast is cheaten niet per definitie iets nutteloos.

Het belangrijkste is de intensiteit. Een goede uitvoering is in zoverre belangrijk dat je de juiste spiergroep maximaal stimuleert, en geen andere spiergroepen overbelast en het veilig is.