XXL Nutrition

Zweedse zwembaden introduceren aparte zwemtijden voor mannen en vrouwen

Wat hij zegt.

Als je je cultuur wilt verrijken moet je maar niet kieskeurig zijn, en dus horen segregatie en andere achterlijkheden daar ook bij.

Anderzijds is er bij ons ook al lang sprake van (denk maar aan kleedkamers, toiletten en doucheruimtes).

Voor mij is het vooral een probleem dat de overheid dit voor iedereen gaat beslissen.

Jouw voorbeelden hebben niets te maken met afkomst, dit wel.

Stel je voor: Elke dinsdag alleen zwemmen voor blanken. Waarbij de blanken minder dan de helft van de normale entree moeten betalen (zoals hier het geval is). Heel zwart, islamitisch en links Nederland staat dan op zijn kop.

Daarnaast dragen dit soort achterlijke subsidies niet bij aan de integratie van deze mensen. Sterker nog, ze bevorderen alleen maar segregatie.
Deze mensen huren trouwens niet zelf een zwembad, maar de gemeente geeft hier subsidie aan. De gemeente hoort geen onderscheid te maken tussen haar burgers op basis van afkomst.

Exactly.

Stel je voor: Elke dinsdag alleen zwemmen voor blanken. Waarbij de blanken minder dan de helft van de normale entree moeten betalen (zoals hier het geval is). Heel zwart, islamitisch en links Nederland staat dan op zijn kop.

Daarnaast dragen dit soort achterlijke subsidies niet bij aan de integratie van deze mensen. Sterker nog, ze bevorderen alleen maar segregatie.
Deze mensen huren trouwens niet zelf een zwembad, maar de gemeente geeft hier subsidie aan. De gemeente hoort geen onderscheid te maken tussen haar burgers op basis van afkomst.

+++

Voor mij is het vooral een probleem dat de overheid dit voor iedereen gaat beslissen.

++

Zoiets hoort gewoon door vraag/aanbod geregeld te worden.

Dit is inderdaad wat apfelstrudel zegt, een gefaalde poging om "gelijkheid" te creëren door ongelijke beslissingen, hetgeen ongelijkheid alleen maar in de hand werkt. Overheid pls.

Ik had geen achtergrondinformatie bij het plaatje van jou.
Maar ik moet voor het eerst(denk ik) tegen je zeggen, dat je nu wel een punt hebt. ;)

Al boeit het me persoonlijk geen fl**ker dat er een groep Turken/Marokkanen samen gaan zwemmen, het is wel vreemd dat de gemeente zo iets regelt.

Gwn afknallen

Terug
Naar boven