Fitness Seller

Jullie mening ivm dosering eerste maal Test

BeetleJuice

Novice
Waardering
1
Lengte
1m75
Massa
70kg
Ik heb dus een tijd geleden na goed overwegen beslist om een testosteron kuur te proberen. Ik ben 46j oud, gezond, eet goed, fysiek actief, heb al veel naturel getraind en heb redelijk normale bouw en ik heb bloedonderzoek gedaan alvorens te starten en alle waarden zijn goed (dit even ter info om misverstanden te vermijden).

De dosering was mijn grootste uitdaging omdat het de eerste keer is en niemand kan zomaar zeggen wat voor een ander het 'beste' is. Toch hier even jullie mening vragen.

Ik heb beslist om Test only te starten omdat ik wijs genoeg ben om niet ineens alles op een hoop te nemen. Mogelijk kan dit later nog.

Momenteel gebruik ik 1ml Testosterone Cypionate 200mg/ml elke 5 dagen wat ongeveer neer komt op een 300mg Test per week. et is nog maar de eerste week en na 2 injecties is het onmogelijk om te beoordelen.

Het probleem is dat ik heel veel informatie zie over TRT en de doseringen daarvan. Velen beweren dat hun trt aan 200mg per week ligt etc, wat ik aan de hoge kant vindt. Vanaf hoeveel per week spreek je niet meer van trt maar van een kuur? Ik heb het gevoel dat er veel mensen zijn die het woordje trt gebruiken om te verdoezelen dat ze aan het kuren zijn.

Alle info ivm dosering (Test C) is welkom, alhoewel ik nu dit volume volhoud is het misschien interessant voor de volgende cycle.

Alvast Bedankt!

Velen beweren dat hun trt aan 200mg per week ligt etc, wat ik aan de hoge kant vindt. Vanaf hoeveel per week spreek je niet meer van trt maar van een kuur?
Alles boven de 250. Er zijn genoeg atleten die dus meer nodig heb om hun massa te behouden, maar dan zit je dus niet op TRT.

300 test is best prima , je zou het kunnen laten oplopen tot max 500.

Trt is testosteron replacement therapy, maw wat je niet hebt vervang je met testosteron uit een vial.
Een “normale” testosteron waarde is 8-30nmol, maar uiteraard wil je met trt dichter bij de 30 zitten dan de 8. Vandaar men meestal rond de 25-30nmol wil uitkomen en dit bereik je met 100-150mg testosteron per week. Om exact te weten wat trt voor jou is moet je bloedprikken en kijken welke dosis welke testosteron waardes geeft, maar met 100-150mg wekelijks zit je 99.9% goed.

Alle testosteron die je neemt waardoor je waardes hoger als die 30nmol uit komt neem je dus teveel en dan heet het geen trt meer, maar een “cruise”. Een cruise is een x periode tussen een blast in en de doseringen zijn hierin enorm verschillend wat iemand neemt, de een doet de cruise fase volgens een trt protocol de ander neemt wat extra.

Ik zou zelf op 46jarige leeftijd je test waardes meten om te kijken hoe je nu zit en vanuit daar eventueel 150mg pw te zetten om een nette trt dosis aan te houden met 0 complicaties/ellende. Indien de shape het toelaat en je goed lean bent (zichtbare buikspieren) dan weet je hoe het spelletje bulk/cut werkt en zou je eventueel een blast kunnen doen waarin je de testosteron richting de 500mg pw brengt. Meer testosteron betekend niet meer resultaten als de basis niet in orde is, trainingen/voeding en rust-herstel moet vlekkeloos zijn. Is dit niet het geval riskeer je alleen meer nadelige side effecten en vrijwel nihil resultaten.

Ik denk dat dit af hangt van het individu. Er heerst een gezegde bij providers van trt. Ze zeggen dat de ideale dosis is de "de laagste dosis waar je je optimaal bij voelt". Deze dosis is heel individueel. Grofweg kan je stellen dat deze dosis je ergens brengt naar een serum niveau tussen 800 en 1500ng/dl(28 en 52nmol/L. Bij de ene brengt 100mg/week dit in de optimale zone en bij de andere bijvoorbeeld 250mg.
Hieronder zie je een grafiek die de optimale serum waardes weergeeft voor (tegen) gyno.
Receptor upregulation.jpg

Hieronder zie je de mening van een provider.

kijk: https://www.youtube.com/shorts/TaezoVjKFzk

• Topic Starter Topic Starter
Trt is testosteron replacement therapy, maw wat je niet hebt vervang je met testosteron uit een vial.
Een “normale” testosteron waarde is 8-30nmol, maar uiteraard wil je met trt dichter bij de 30 zitten dan de 8. Vandaar men meestal rond de 25-30nmol wil uitkomen en dit bereik je met 100-150mg testosteron per week. Om exact te weten wat trt voor jou is moet je bloedprikken en kijken welke dosis welke testosteron waardes geeft, maar met 100-150mg wekelijks zit je 99.9% goed.

Alle testosteron die je neemt waardoor je waardes hoger als die 30nmol uit komt neem je dus teveel en dan heet het geen trt meer, maar een “cruise”. Een cruise is een x periode tussen een blast in en de doseringen zijn hierin enorm verschillend wat iemand neemt, de een doet de cruise fase volgens een trt protocol de ander neemt wat extra.

Ik zou zelf op 46jarige leeftijd je test waardes meten om te kijken hoe je nu zit en vanuit daar eventueel 150mg pw te zetten om een nette trt dosis aan te houden met 0 complicaties/ellende. Indien de shape het toelaat en je goed lean bent (zichtbare buikspieren) dan weet je hoe het spelletje bulk/cut werkt en zou je eventueel een blast kunnen doen waarin je de testosteron richting de 500mg pw brengt. Meer testosteron betekend niet meer resultaten als de basis niet in orde is, trainingen/voeding en rust-herstel moet vlekkeloos zijn. Is dit niet het geval riskeer je alleen meer nadelige side effecten en vrijwel nihil resultaten

Ik weet wat trt is maar ik vindt dat het tegenwoordig al te gauw gebruikt wordt voor mensen die gewoon wat meer test willen. Het is eigelijk bedoeld voor mensen met HELE lage waardes en er dagelijks problemen van ondervinden. Mijn test is 19.8 en ik denk niet dat de dokter mij daarvoor trt voorschrijven zal. Ik denk ook niet dat dokters die trt voorschrijven de bedoeling hebben om hun patienten bij de 30nmol uit te laten komen.

Bij mij is de bedoeling om cycles af te wisselen met cruise omdat ik het niet zie zitten om elke keer tussen cycles weer volledig natuur te worden. Ik zal de dosis op cruise zo laag mogelijk houden zodat ik op cycle geen 500mg nodig heb. Het is de bedoeling om over de loop van een jaar of twee deftige spiermassa op te bouwen. Ik voel me nooit slap of futloos en heb buiten spieropbouw geen enkele reden om test te nemen.

Als laatste, ik ben geen persoon voor bulk en cut, ik probeer gewoon een kleine surplus te hebben zodat ik genoeg cal heb om op te bouwen maar geen massa die erna er terug af moet in de cut. Ik denk dat het gezonder is om een constante balans te hebben ivm voedsel. Ik denk dat mijn estrogeen de belangrijkste zorgen zijn om die onder controle te houden, deze stijgen ook met bulk.

Bedankt voor je reactie

Dit geeft inderdaad wat perspectief. Ik denk idd de 300 dosis voor mij een goed startpunt is er van uitgaande dat het de eerste keer is. Zal na 10-12 weken toch verminderen om niet het hele jaar door zo hoog te zitten. Ik heb vooraf bloedtest gedaan en zal dit na 6-7 weken weer doen en dan een maand na de cycle weer om te kijken waar we uitkomen.

Die video was zeer informatief.

Ik weet wat trt is maar ik vindt dat het tegenwoordig al te gauw gebruikt wordt voor mensen die gewoon wat meer test willen. Het is eigelijk bedoeld voor mensen met HELE lage waardes en er dagelijks problemen van ondervinden. Mijn test is 19.8 en ik denk niet dat de dokter mij daarvoor trt voorschrijven zal. Ik denk ook niet dat dokters die trt voorschrijven de bedoeling hebben om hun patienten bij de 30nmol uit te laten komen.

Bij mij is de bedoeling om cycles af te wisselen met cruise omdat ik het niet zie zitten om elke keer tussen cycles weer volledig natuur te worden. Ik zal de dosis op cruise zo laag mogelijk houden zodat ik op cycle geen 500mg nodig heb. Het is de bedoeling om over de loop van een jaar of twee deftige spiermassa op te bouwen. Ik voel me nooit slap of futloos en heb buiten spieropbouw geen enkele reden om test te nemen.

Als laatste, ik ben geen persoon voor bulk en cut, ik probeer gewoon een kleine surplus te hebben zodat ik genoeg cal heb om op te bouwen maar geen massa die erna er terug af moet in de cut. Ik denk dat het gezonder is om een constante balans te hebben ivm voedsel. Ik denk dat mijn estrogeen de belangrijkste zorgen zijn om die onder controle te houden, deze stijgen ook met bulk.

Bedankt voor je reactie
19nmol is gewoon goed en zelfs boven gemiddeld. Met deze waarde heb je geen klachten.

Constant in een bulk blijven is niet raadzaam, als je vet% te hoog is bouwt je lichaam minder snel spiermassa op en word het aangekomen gewicht meer vet.

Ben niet van plan om trt te beginnen. Dat heb ik niet nodig. Weet niet waar je deze info haalt.
Omdat jij dat zelf benoemd in je openingspost.
Begrijpend schrijven etc.

Schrijf dan ook dat je wilt kuren, 2 jaar, en in die 2 jaar deftig biggy worden.
Gelijk heb je, het leven houdt op na je 50ste.

Omdat jij dat zelf benoemd in je openingspost.
Begrijpend schrijven etc.

Schrijf dan ook dat je wilt kuren, 2 jaar, en in die 2 jaar deftig biggy worden.
Gelijk heb je, het leven houdt op na je 50ste.
Op twee jaar tijd spiermassa bouwen wil niet zeggen na twee jaar stoppen. En idd ik zal ooit trt nodig hebben maar zover zijn we nog niet ;)

Mijn grootste punt was dat trt tegenwoordig al te snel in deftige dosis wordt gebruikt bij mensen die het niet echt nodig hebben. En dat vervormd het beeld van een dosis trt tov een dosis om te bodybuilden. Trt dient niet om naar 20-25 + nmol te gaan maar om mensen met waarden rond de 5 nmol te helpen omdat ze echt wel lichamelijke klachten ondervinden.

Excuses als het niet echt duidelijk was, misschien had ik het over verschillende topics kunnen spreiden.

Nodig omdat je gaat kuren.
Maar waarom wil je die extra massa eigenlijk? Wat is je doel van het kuren?
Je eigen hormoonhuishouding lijkt nog okay, waarom dat nu op 46 jarige leeftijd nog overhoop gooien. Beetje laat.

Nodig omdat je gaat kuren.
Maar waarom wil je die extra massa eigenlijk? Wat is je doel van het kuren?
Je eigen hormoonhuishouding lijkt nog okay, waarom dat nu op 46 jarige leeftijd nog overhoop gooien. Beetje laat.
Omdat ik mijn doel fysiek niet kan bereiken zonder middelen. Hoe ouder je wordt hoe minder massa je kan halen en houden, de dingen die ik wil zijn onmogelijk naturel.
Ik wil aan t einde van mijn leven geen spijt dat ik t nooit heb geprobeerd.

Succes, heel soms krijg je spijt van de dingen die je wél hebt gedaan. Maar achteraf is mooi wonen en makkelijk praten.

Wil je nou weten of 300mg test e per week een goede begin dosis is of wil je jou mening kwijt over trt? Je zegt dat je tussen je kuren door op zo laag mogelijke dosis wilt cruise dan zal je toch echt richting trt dosis gaan maar aan de andere kant zeg je nog niet op trt dosis te gaan zitten de komende tijd? Onduidelijke topic👍🏼

Wil je nou weten of 300mg test e per week een goede begin dosis is of wil je jou mening kwijt over trt? Je zegt dat je tussen je kuren door op zo laag mogelijke dosis wilt cruise dan zal je toch echt richting trt dosis gaan maar aan de andere kant zeg je nog niet op trt dosis te gaan zitten de komende tijd? Onduidelijke topic👍🏼
Trt is een geneeskundige term voor mensen die therapie nodig hebben door extreem lage basiswaarden. Mijn verwarring bestond erin dat de uitspraak 'trt' teveel in bodybuilding wordt gebruikt waar ze niet nodig is. Een lage dosis cruise is niet gelijk aan trt.

De reden van de verwarring is dat heel veel mannen trt zien als een soort manier om spieren op te bouwen, wat helemaal niet de bedoeling is. En die trt waarden liggen bijna even hoog als een kuur, daarom had ik vragen bij de dosis.

Trt is een geneeskundige term voor mensen die therapie nodig hebben door extreem lage basiswaarden. Mijn verwarring bestond erin dat de uitspraak 'trt' teveel in bodybuilding wordt gebruikt waar ze niet nodig is. Een lage dosis cruise is niet gelijk aan trt.

De reden van de verwarring is dat heel veel mannen trt zien als een soort manier om spieren op te bouwen, wat helemaal niet de bedoeling is. En die trt waarden liggen bijna even hoog als een kuur, daarom had ik vragen bij de dosis.
Maar je hebt niet echt een vraag. Je wilt meer je oordeel kwijt over wat andere doen terwijl je misschien beter kan kijken naar wat je zelf wilt. Als hier wordt gepraat over trt dan bedoelen ze in trt range en als je dan toch trt nodig hebt dan ga je hoog in die range zitten. De trt range is wat je natuurlijk kunt bereiken. Er boven wordt gezien als kuren want dat kun je niet natuurlijk als mens bereiken. Wat wil je als cruise gebruiken dan? Als je zegt ik wil zo laag mogelijk?

Maar je hebt niet echt een vraag. Je wilt meer je oordeel kwijt over wat andere doen terwijl je misschien beter kan kijken naar wat je zelf wilt. Als hier wordt gepraat over trt dan bedoelen ze in trt range en als je dan toch trt nodig hebt dan ga je hoog in die range zitten. De trt range is wat je natuurlijk kunt bereiken. Er boven wordt gezien als kuren want dat kun je niet natuurlijk als mens bereiken. Wat wil je als cruise gebruiken dan? Als je zegt ik wil zo laag mogelijk?
Dat is nu nog moeilijk te beslissen. Gewoon op een normale.waarde uitkomen, zoals 15-20 nmol. Maar is idd voor iedereen anders dus niet mogelijk om een aantal mg test aan vast te koppelen.

Ker. Van de topic was vooral of 300 me per week in orde is om eerste kuur, omdat tegenwoordig trt doseringen vrij hoog liggen vind ik, en dat schept verwarring tussen trt en cruise.

In mijn ogen is cruise alles wat je gebruikt om twee cycles te overbruggen, trt is om medische redenen als natuurlijk test te laag is, los van training of sport.

Dat is nu nog moeilijk te beslissen. Gewoon op een normale.waarde uitkomen, zoals 15-20 nmol. Maar is idd voor iedereen anders dus niet mogelijk om een aantal mg test aan vast te koppelen.

Ker. Van de topic was vooral of 300 me per week in orde is om eerste kuur, omdat tegenwoordig trt doseringen vrij hoog liggen vind ik, en dat schept verwarring tussen trt en cruise.

In mijn ogen is cruise alles wat je gebruikt om twee cycles te overbruggen, trt is om medische redenen als natuurlijk test te laag is, los van training of sport.
300mg is prima. Cruise is ook overbruggen en dat kan ook met trt dosis. Het hele doel van een cruise is je waardes weer normaal krijgen/herstellen. In je trt zoek je een waarde waarop jij je het best voelt, zolang het in de trt range zit. Dat is super verschillend per persoon. Ik zat voor mn eerste kuur op 28,9 nu kom ik nog maar tot de helft als ik stop. Voor jou misschien een perfecte hoeveelheid, ik kan niet functioneren op die hoeveelheid. Er is dus geen deze waarde is precies trt of die waarde is precies trt. Zolang het in de trt range is en jij je goed voelt en je bloedonderzoek goed is dan is het prima.

Als je de providers in de VS mag geloven zijn de referentiewaarden niet voor TRT bedoeld. Het punt is dat bijvoorbeeld 19nmol/l bij TRT niet hetzelfde effect geeft als dezelfde waarde bij natuurlijke produktie. Je dient veel hoger te gaan. Waarom dit is heb ik nog geen deftige uitleg voor gekregen.

Terug
Naar boven